Uit: En dan nu het goede nieuws - Franka Hummels en Karin Sitalsing
Recensie:
🌟🌟🌟🌟🌟
Maximale beoordeling.
Alle twaalf de verhalen in het boek hebben een onwisbare indruk achtergelaten.
Alle twaalf de verhalen zal ik niet snel vergeten.
Stuk voor stuk bijzondere mensen, van allerlei leeftijden, met allerlei verschillende achtergronden, die impact maken, gewoon door zichzelf te zijn en te handelen naar hun eigen normen en waarden.
Echte verhalen van echte mensen, die zichzelf niet als held zien, maar het als vanzelfsprekend beschouwen, terwijl hun acties niet als vanzelfsprekend gelden.
Emotionele gebeurtenissen, zoals een gezin dat hun zoon Pim verloor na een aanrijding met een vrachtwagen, maar ervoor koos om de vrachtwagenchauffeur in hun hart te sluiten.
Ongeneeslijk of gehandicapte kinderen waarvan hun ouders zich enorm inzetten voor een stichting. Vissers die naast vis ook afval vangen. Tieners die basisschoolleerlingen bijspijkeren. Een man die familie zoekt van mensen op een Sovjetbegraafplaats in Leusden.
Die begraafplaats ligt aan dezelfde weg als het kampgebouw waar ik driemaal op kamp ben geweest. Ik wist niet dat het Ereveld ernaast lag.
De verhalen zijn het lezen waard, het zijn ook serieus feelgood-verhalen. Mooi opgetekend. Met respect voor de 'helden' uit de verhalen. Die gewoon doen wat zij belangrijk vinden.
Gaat het lezen allemaal!
🌟🌟🌟🌟🌟
so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly