Nish
Nish had niet écht geslapen, maar hij was wel weggedoezeld en had verrassend lekker gelegen. Toen hij een beweging tegen zich aan voelde, kwam hij echter direct bij zijn positieven. Vlug schiep hij afstand tussen hen door naar achteren te leunen. Warme vlekken kropen langs zijn hals omhoog. ‘Shit, sorry.’ Hij haalde beschaamd een hand door zijn haar, dat rechts helemaal afgeplat was. ‘Ik word altijd echt veel te cozy van dat spul en ik had het koud.’ Hij wierp Yrla een verontschuldigende blik toe, maar durfde zijn blik niet lang aan te houden.
Yrla
Pas nu kwamen de herinneringen binnen en Yrla wist niet waardoor het kwam, maar hij schoot in de lach bij het zien van Nish rode gezicht. Gerustgesteld legde Yrla zijn hoofd weer neer op het kussen en keek Nish met een brede grijns aan. “En? Was ik heet genoeg om je op te warmen?” vroeg hij plagend.
Nish
Als er nog een kussen binnen bereik was geweest, had Nish die tegen Yrla’s hoofd geslagen. ‘Gezien de aard van onze relatie mag ik niet klagen,’ zei hij met een flauwe grijns.
Yrla
Yrla schudde zachtjes lachend zijn hoofd. Hoewel zijn lichaam nog steeds vermoeid aanvoelde, voelde hij zich al een stuk beter dan toen ze hier binnen kwamen. Yrla liet zijn ogen even over zijn vriend naast hem glijden. Hij zag er weer redelijk normaal uit, zo praatte hij ook, dus het effect was vast weggegleden. “Je bent grappig als je high bent,” zei hij met een grijns. Als hij heel eerlijk was, had hij Nish nog nooit eerder zo vrolijk gezien. Nou ja, niet de laatste tijd.
Zijn maag waarschuwde nog eens gevaarlijk. Hij was de reden dat hij wakker was geworden. “Wil je een blik werpen in mijn sokkenla?” vroeg hij aan Nish. “Als het goed is, heb ik nog wat te snacken liggen.”
Nish
Nish gaf hem een por met zijn elleboog. ‘Alleen als ik high ben dus. Thanks.’ Grijnzend ging hij rechtop zitten. ‘Nee dat spul van Damon is echt zalig. Zeker als je mentaal gewoon even moet opladen.’ Hij keek opzij, naar de sokkenla. ‘Je la staat open en er ligt een berg aan opengescheurde verpakkingen, dus ik denk dat dat drakenbeest ook honger had.’
Yrla
“Graag gedaan,” antwoordde hij net zo simpel. Yrla kwam iets overeind om nu ineens de rommel te zien die hem gisteravond niet was opgevallen. “Is er nog iets over? Ik moet nu iets te eten hebben.” Yrla kwam iets overeind, maar zijn lichaam was nog te beurs. “Ik denk dat ik de eetzaal op dit moment niet red,” gaf hij toe met een kleine blos.
Nish
Nish kwam overeind en knielde bij de restanten neer, maar er was geen kruimel over.
‘Ik heb nog wel wat op mijn kamer.’
Bang om Kris weer tegen te komen, liet hij zich eerst onzichtbaar worden voor hij de gang op ging. In zijn nieuwe kamer – waar hij nog geen nacht geslapen had – trok hij de la van zijn bureau open en haalde er een grootverpakking snickers uit, waarmee hij terugkeerde naar Yrla.
‘Niet bepaald een feestmaal, maar daar kun je misschien een uur mee vooruit?’ Hij wierp een blik op de wakker. Het duurde geen eeuwigheid meer voor het avondeten opgediend werd.
Yrla
“Dank je,” zei hij met een grijns. Yrla nam een hap van de snickers, niet echt iets waar hij van hield, maar het moest maar voor nu. Even keek hij de kamer rond. “Waar heb je Azumi gelaten eigenlijk?”
Nish
‘Eh, in de kast.’ Hij trok een schouder op. ‘Ze probeerde me de kamer uit te jagen.’
Yrla
Yrla begon te lachen. “Klinkt als haar,” zei hij met een grijns. Azumi was altijd al een beetje claimerig over hem geweest, dus hij vond het niet verrassend. Yrla leunde richting de kast en trok de deur open, waar het draakje een beetje beledigd uit kwam zetten. Wat deed ze eigenlijk dan ook hier? Azumi zou toch in het bos blijven?
Yrla zette zijn kussen recht overeind en tegen de kast aan. Even liet hij zijn ogen over het draakje glijden. Was ze hier om iets te vertellen?
Nish
Het draakje siste venijnig naar hem, maar vloog daarna boven op de kast en krulde zich daarna op. Nish richtte zich weer tot zijn vriend. ‘Hoe gaat het nou echt, behalve dat je weinig energie en veel honger hebt? Hoe heb je vannacht geslapen?’
Yrla
Het was alsof Nish hem neerschoot met die vraag, zo raak was hij nu. Hij wist ook niet zo goed hoe die te beantwoorden. Yrla haalde een beetje ongemakkelijk zijn schouders op en wendde zijn blik af van Nish. Echt hard op toegeven dat het niet ging, het lukte hem niet.
Nish
‘Niet zo best dus,’ concludeerde Nish. Hij bestudeerde Yrla’s gezicht. Tot nu toe had Yrla steeds vrij makkelijk over zijn gevoelens gepraat, waardoor hij het enigzins zorgelijk vond dat hij dat nu niet deed. ‘Yr…’
Toen de jongen opkeek, wist Nish niet zo goed wat hij moest zeggen. Hij voelde de drang om zijn hand over die van hem te leggen, maar durfde het niet.
‘Ik ook niet,’ zei hij toen maar. ‘Ik sliep in een lokaal.’
Yrla
“Waarom een lokaal?” vroeg hij lichtelijk verbaasd. Niet dat hij op een lekkere plek had geslapen deze nacht.
Nish
Nish haalde zijn schouders op en boog zijn hoofd. ‘Dat voelde het veiligst,’ mompelde hij.
Yrla
Yrla besefte zich opeens dat ook Nish zich niet veilig voelde na gisteren. “Ik..” Hij wist niet zo goed wat hij erop moest zeggen. “Ik voelde me ook niet veilig,” zei hij maar uiteindelijk, alsof hij daarmee aangaf dat hij het begreep. “Ik.. kan er niet zo goed tegen dat ik nu niet op mijn gave kan vertrouwen. Het.. het voelt.. Ik voel me nutteloos. Ik kan niets.”
Nish
‘Ja, dat snap ik wel. Jouw gave is echt immens verweven met alles wat je doet.’ Bij hem was dat gewoon minder, er waren ook dagen dat hij zijn gave niet gebruikte. ‘Waardoor voelde je je onveilig? Was je bang dat Kris boos was omdat je er tussen sprong?’ vroeg hij voorzichtig.
Yrla
“Nee, dat niet.” Daar had hij niet eens over nagedacht. “Ik w-wilde de gang gewoon niet in.” Het house niet. Om wat Onyx had gezegd. Dat hij… Yrla voelde walging hem overvallen. HIj wilde het gewoon niet weten, niet mee bezig zijn. Zij waren gewoon hun eigen ding aan het doen. Hij had daar niets mee te maken, hoefde ook niet.
Smeerlappen zijn het. Je weet toch best waar ze mee bezig zijn, Yrla? Straks geven ze het aan je door. Dezi haar stem galmde door zijn hoofd heen.
Ze komen het wel halen.
Nee, nee… Ze zouden vast niet voor hem komen… Jester en Onyx waren zijn vrienden. Dit was anders, hij was anders. Hij was niet… niet zo..
In een poging de stem uit zijn hoofd te verdrijven, schakelde hij snel over. “Toen liep ik net in het zwembad Alice en Medusa tegen het lijf. En wel.. uhm..”
Nish
Even was Yrla’s blik glazig geworden, alsof er een herinnering in zijn hoofd sloop. De omslag naar Alice en Medusa was dan ook heel abrupt, maar had misschien toch wel iets te maken met die herinnering.
Hij dacht terug aan afgelopen vrijdag en slaakte een zucht.
‘Ja, over Medusa gesproken… Ik moet je daar nog voor waarschuwen. Heeft ze… vervelend gedaan?’
Yrla
“Nou ja.. uhm…” Had Medusa echt iets vervelends gedaan? Op het feit na dat ze haar hand omhoog streek, was er weinig gebeurd. “Nog niet? Maar het was duidelijk dat ze meer van me wilde en na wat jij had gezegd over haar, raakte ik in paniek en het feit dat ik nauwelijks overeind kwam hielp ook niet. En..”
En opeens kwam de vlaag paniek omhoog zetten en ging Yrla zijn ademhaling scherp omhoog. Hij legde zijn hoofd tegen de kast neer en sloot zijn ogen om te proberen het gevoel onder controle te krijgen.
Nish
Hoewel het een leugen was geweest dat Medusa hem had aangerand, was hij toch blij dat hij Yrla al een beetje voor haar had gewaarschuwd. Hij wilde zeggen dat het kut was, maar hield die woorden voor zich toen Yrla zijn ogen stijf dichtkneep en tegen de kast aan leunde.
‘Haar gave werkt niet in het water,’ zei Nish. ‘Misschien goed om te weten.’ Hij beet op zijn wang terwijl hij wachtte tot Yrla zijn ademhaling wat meer onder controle had. ‘Ze had ons laatst gezien. Toen ik die jurk aanhad. Vrijdag kwam ze al naar me toe en zei ze dat ze je in bed wilde krijgen, dus ik ben bang dat je voorlopig niet van haar af bent. Ze denkt dat ze mij daar mee pijn doet.’
Yrla
“Alice liet zoiets vallen ja,” zei hij, terwijl hij zich op Nish stem probeerde te focussen. Hij keek even naar Nish. “Waarom wil ze je pijn doen? En waarom ik?” Ergens vond hij het niet logisch dat hij de pineut was van de wraak van Medusa. Ja, Nish en hij waren terug vrienden, maar dat was nog niet zo lang.
In ieder geval wist hij nu wat ze van hem wilde. De komende dagen liep hij maar beter even met een grote boog om haar heen, in ieder geval tot hij volledig hersteld weer was.
Nish
‘Ik heb ooit met haar lopen flikflooien, maar halverwege kon ik het gewoon niet… met een meid… dus toen ben ik weggegaan. En zij kon het niet hebben dat ik haar op liep te geilen en haar vervolgens liet zitten – want ik wist wel een tijdje dat ze me wou.’ Hij keek Yrla vluchtig aan. ‘En blijkbaar zagen we er wel flirty uit in mijn allerbeste Nissa-imitatie, dus daaruit heeft ze maar geconcludeerd dat ik je leuk vindt. Een wedstrijdje doen wie jou het eerst in bed krijgt, zei ze. Dus daarom pakt ze jou. Als ze dacht dat Onyx ook maar een blik op haar zou werpen had ze het vorige week wel bij hem gedaan, maar ja.’
Yrla
“Wauw,” zei hij, niet wetende wat hij verder erop moest zeggen. De zin
geconcludeerd dat ik je leuk vindt, bleef door zijn hoofd spoken. Deed Nish dat echt? Hij had gisteren dit onderwerp ook al laten vallen. Hij hoopte niet dat het zo was, dat zou hun band ineens een stuk ingewikkelder maken. Het gaf hem een benauwd gevoel.
Al had Nish gisteren gezegd dat hij op iemand anders viel. “Je zei gisteren toch dat je iemand anders leuk vond?” vroeg hij verward. “Ik neem aan dat ze daar dan niet van op de hoogte is?” Als hij heel eerlijk was, was hij stiekem nieuwsgierig wie het was. Maar hij durfde het niet op de man af te vragen aan Nish.
Nish
Het kostte Nish een paar tellen voor hij zich herinnerde hoe Yrla daarop was gekomen. Hij had gezegd dat hij gevoelens had voor iemand anders. Damon. Wat nog steeds wel een veilig excuus was. ‘Ik denk niet dat ze dat weet, aangezien we al een hele tijd goed bevriend zijn. En anders zou ze hem toch niets doen, want Damon trekt haar helemaal leeg.’ In een opwelling noemde hij Damons naam, hopend dat het geloofwaardiger overkwam. 'Dus misschien moeten we elkaar gewoon eens voor d'r neus zoenen, dan laat ze jou vast wel met rust.' Dat was sowieso wel een goed idee.
[ bericht aangepast op 27 aug 2022 - 12:11 ]
Every villain is a hero in his own mind.