MyDarkAcademy schreef:
(...)
Lol, de bijbel bestaat niet alleen uit verhalen dat de meeste atheisten telkens beweren. De bijbel bestaat ook uit de torah (De leef regel), quotes en wijze levens lessen. De mensen die schreeuwen dat de bijbel alleen uit verhalen bestaan hebben nooit de hele bijbel gelezen. En de wetenschap bestaat niet alleen uit waarheden, want de wetenschap heeft het niet altijd bij de juiste hand. Sommige wetenschappelijke onderzoeken zijn niet altijf waar, zoals dat er een man was die beweerd dat alle autisten geen emoties en gevoelens kunnen hebben en simpel weg pure atheisten zijn, terwijl ik genoeg mensen met een vorm van autisme ken die in een god geloven en chtistenen zijn.
En paar andere dingen dat ik momenteel niet op kan komen. En de religie bestaat niet eens uit het chriselijke geloof en de bijbel dat je beweerd. Er zijn ook scholen voor Joden en Moslims.
En er zijn ook paar gewone scholen waar ze goddienst krijgen en dan leren en bespreken ze op een objectieve manier naar verschillende geloofovertuigingen dan alleen staandaard een geloof. Ik snap niet waarom mensen er zo druk om maken.
Ik sprak uit mijn eigen ervaring. Natuurlijk staan er ook andere dingen in de Bijbel dan wat willekeurige verhaaltjes, maar bij jonge kinderen lezen ze wel vaak genoeg gewoon die verhalen voor. En voor iedere wijze les die er in de Bijbel staat, staat er ook iets ontzettend dom (zoals niet mogen zitten op een plek waar een vrouw met haar maandstonden heeft gezeten) of iets compleet schadelijk (iets over als man niet met mannen mogen slapen of zoiets - ik dacht trouwens dat dit erbij was gevoegd tijdens een vertaling omdat nog homofober wilden wezen, maar ja, neemt niet weg dat het er staat).
Also: de wetenschap heeft het inderdaad niet altijd bij het juiste eind. Daarom is het continu in verandering - waar de Bijbel een statische tekst is. Wetenschappelijk denken gaat niet om denken dat 'de wetenschap = de waarheid', het gaat om kritisch kunnen denken over de informatie die aangebracht wordt en zo steeds dichter bij de waarheid te komen. Dat soort kritisch denken zal geloof niemand ooit aanleren, want geloof gaat enkel over het
geloven in dingen die niet bewezen kunnen worden.
En niet iedere wetenschapper denkt dat autisten emotieloos zijn en ik kan je vast ook wel een aantal gelovigen vinden die ook denken dat autisten emotieloos zijn. Geloof bepaalt niet welke waarden iemand houdt en dat heb ik ook nooit beweerd, ik denk alleen dat het geen denkwijze is die we kinderen moeten aanleren zonder het alternatief te belichten.
Natuurlijk bestaan er ook scholen voor joden en moslims en daar heb ik exact dezelfde kritiek op, maar het is enorm naïef om te denken dat de meeste religieuze scholen niet christelijk zijn. (In België zijn er volgens mij ook meer katholieke scholen dan scholen die zedeleer aanbieden, weet niet hoe dat in NL zit tho.)
If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.