Justin Trelawny
>> Zweinsveld <<
'Ik red me wel vanaf hier,' zei Justin een beetje ongemakkelijk tegen Jessica. Hij vond het maar niets dat ze hem zo bemoederde; zeker niet omdat hij zich heftig aangetrokken tot haar voelde. 'Ik ben volwassen.'
'Je papa zei dat je je nog niet volwassen gedraagt,' zei ze. Ze liet haar vinger even glijden over haar perfect geëpileerde wenkbrauw en tuitte daarna even haar lippen, terwijl ze langs een raam van één van de winkels in Zweinsveld liepen. 'Als je te laat bent voor de trein naar Zweinstein, dan heb je dus begeleiding nodig.'
'En hij vond het te veel moeite om zelf mee te gaan?' Justin zuchtte. Hij was altijd kortaf tegen haar - het moest vervelend voor haar zijn, maar ze zou toch niet lang in de picture blijven en het was makkelijker dan dat hij in flirtmodus zou stappen en per ongeluk de nieuwe vriendin van zijn vader zou versieren.
'Nee, je wéét toch dat hij het druk heeft.' Ze lachte haar tanden bloot en schudde haar hoofd, waarbij de enorme ringen die ze in haar oren had, begonnen te rinkelen. 'Hij had je dólgraag willen brengen.'
Alleen een idioot dacht dat - en dat was natuurlijk wel wat zij was. Enorm heet, maar ook oliedom. Zijn vader had haar sowieso meegestuurd om hem te pesten. Beetje treiteren omdat hij zo dom was geweest om de trein te missen, terwijl dat ook gewoon háár schuld was geweest. Zij had nog een familiefoto willen maken voor hij vertrok ('De eerste keer dat ik Justin naar de trein mag brengen!'). Alsof die foto ergens anders zou belanden dan in een fotoframe met z'n vaders laatste aanwinsten.
Het was nog best een stukje lopen vanaf het punt dat ze verschijnseld waren tot het terrein van zijn school, en Jessica stond erop dat ze hem helemaal naar de deuren bracht. Maar met haar hoge naaldhakjes duurde dat echt een stuk langer dan hij wenste. Hij maakte graag een grootse entree, maar de trein missen was wel idioot en het zou toch wat jammer zijn als hij middenin de sorteerceremonie ineens binnen kwam stappen. Hij dacht niet dat hij dan indruk zou maken op de dames in de groep.
'Nou, héél veel plezier. En hopelijk zie ik je weer bij kerst!' Jessica pakte zijn gezicht in haar handen en drukte een kus op zijn wang. Goh, wat had hij graag zijn hoofd gedraaid en een échte kus in ontvangst genomen, al was het alleen maar om te laten zien dat ze hem niet als een klein jongetje hoefde te behandelen. Ze was verdorie maar vier jaar ouder dan hij.
'Jo, thanks.' Hij draaide zich om en trok zijn koffer achter zich aan. Hij keek even op het horloge om zijn pols - een erfstuk van zijn grootvader, die naast de tijd ook de stand van de sterren liet zien - en zag dat hij nog net op tijd kon zijn om voor de sorteerceremonie binnen te zijn. Hij zette zijn hutkoffer in een hoekje in de gang - die zou hij straks wel naar de Griffoendortoren brengen - en liep op een drafje richting de eetzaal.
Toen hij de deuren opende, zag hij direct dat de sorteerceremonie nog niet begonnen was - maar de eetzaal zat al aardig vol, en er werd wel verbaasd opgekeken toen hij daar ineens stond. Zijn mondhoeken krulden omhoog en met zijn schouders recht liep hij naar Rafaël, die al aan de afdelingstafel zat, om zijn verhaal te doen. 'Tip van de dag,' zei hij ten teken van begroeting. 'Wees op tijd voor de trein, anders moet je een teringeind lopen.'
[ bericht aangepast op 17 mei 2021 - 11:11 ]
If you want the rainbow, you gotta put up with the rain