Hallo schatten, ik heb de absolute rpg no-go worst crime of all gepleegd en ik heb andere chars bestuurd.
SO SORRRYY hahahah, maar op deze manier kon ik het beste mijn idee uitwerken zonder het een al te wazig en vaag verhaal te laten worden.
DISCLAIMERR:
- don't shoot me
- als je iets niet bij je char vindt passen qua gedrag/tekst/de hele verhaallijn; please say so
- dit is nog niks officieels, slechts hoe ik het voor me zie dat het kan gaan werken in het verhaal. en hoe alle personages die betrokken willen zijn dat ook kunnen. (het zou jammer zijn als je een char hebt aangemaakt voor deze dark verhaallijn, maar er niet in wordt betrokken!)
Long story short;
Dit is mijn voorstel voor de verdwijning van Aiofe:
September 1st.
Hogwarts Express.
Aiofe stapt op de trein met haar zware hutkoffer in haar hand. Ze is aan de late kant en dat merkt ze meteen wanneer ze de trein in stapt. Het is verschrikkelijk druk met leerlingen uit alle verschillende jaren. Ze maakt haar weg door de jongere jaars heen, maar slaagt er uiteindelijk niet in om een lege coupé te vinden. Ze besluit genoegen te nemen met een plek in de gangen, zet haar hutkoffer voor een coupé waar de gordijnen van zijn gesloten en gaat zitten. De drukte zal straks wel afnemen.
Al snel vangt Aiofe het gesprek op dat wordt gevoerd in de coupé met gesloten gordijnen.
“Vader werkt nu bij het ministerie.” zei een meisjes stem op opschepperige toon. “Het zal niet lang meer duren voor het hele ministerie onder de macht is van.. the Dark Lord.” de laatste woorden werden gefluisterd.
Aiofe wist niet wat ze moest doen. Verstijfd zat ze op haar hutkoffer. Per ongeluk was ze getuige van een wel héél duister gesprek.
“Hoe bedoel je?” De andere aanwezige leek niet érg onder de indruk van de uitspraken van zijn/haar gesprekspartner. “Alsof jouw vader zo’n belangrijke taak zou krijgen.”
Aiofe herkende de stem als die van PERSONAGE 1.
“Let op mijn woorden.” klonk het meisje haar stem dreigend. “Binnen een hele korte tijd zal het ministerie er heel anders uit gaan zien...
Aiofe stond uit paniek op en pakte haar hutkoffer. Ze had dingen gehoord die ze helemaal niet wou horen. Terwijl ze zich omdraaide wierp ze een blik op de ramen van de coupé. Op één plek waren de gordijnen niet goed gesloten en zag Aiofe Willow Yaxley zitten met een zelfingenomen glimlach op haar gezicht.
Wat moest ze doen? Deze informatie was veel waard.. ze kon het toch niet zo maar voor zich houden? Waar ze eerder de motivatie nog niet had om haar vrienden op te zoeken, was daar nu verandering ingekomen. Ze moest het tegen aan iemand vertellen. Er was maar één iemand met wie ze deze informatie wou delen: PERSONAGE 2.
Wat Aiofe niet weet is dat ze hiermee een proces in gang zet die uiteindelijk haar eigen neerval zal veroorzaken. PERSONAGE 2 hoort Aiofe haar verhaal met ongeloof aan. Zou het echt so serieus zijn als Aiofe voordoet? Hoe het ook zei, Madigan zou deze informatie graag willen hebben.
“Ga je het aan meer mensen vertellen?” Vroeg Personage 2.
“Ik moet wel...” zei Aiofe onzeker. “Ik moet er mee naar de docenten stappen.”
Zodra PERSONAGE 2 Aiofe heeft afgeschud gaat ze op zoek naar Madigan in de trein. Na een zoektocht die te lang aanvoelde treft ze Madigan aan, zoenend met Maximus in de gang.
“Mads?” sist PERSONAGE 2 en ze wenkt Madigan naar haar toe. Met tegenzin bevrijd Madigan zich uit de armen van haar vriendje en loopt op PERSONAGE 2 af.
“Wat?” Madigan was duidelijk niet gediend van de onderbreking.
“Ik heb informatie voor je...” fluisterde PERSONAGE 2. “Ik weet niet of het waar is maar...” en ze vertelde wat Aiofe haar zojuist in vertrouwen heeft verteld.
Madigan reageerde amper op het verhaal, ze knikte. "Dankje, PERSNONAGE 2."
“Wat was dat?” vroeg Maximus nieuwsgierig.
“Niets waar jij je druk om hoeft te maken.” Ze kuste Max op zijn wang. “Ik moet wat doen.”
Madigan wist precies wat er moest gebeuren. Vastberaden liep ze door de Hogwarts Expres op zoek naar twee personen: Zoya en Willow. Al snel had ze de twee dames verzameld en sloot de coupé deur achter haar dicht. Met één zwiepje van haar toverstok sloten de gordijnen zich.
“Wat, Elingston ?” Vroeg Zoya, bijdehand als altijd.
Madigan wendde zich tot de twee dames en vertelde welke informatie ze zojuist had bemachtigd.
Voor een moment was het stil in de coupé. Toen schopte Willow gefrustreerd tegen één van de bankjes aan. “Wat deed die trut uberhaupt daar? Wie denkt ze wel niet dat ze is.. mij lopen afluisteren.”
“We kunnen haar niet laten praten met de docenten.” Besloot Madigan.
Willow schudde haar hoofd. “We moeten iets doen. Ik laat haar mijn vaders positie niet in gevaar brengen.”
Zoya keek de andere twee meiden aan. “Aiofe moet verdwijnen. Vandaag nog.”
Het besluit leek gemaakt. Zoya, Willow en Madigan zouden ervoor zorgen dat Aiofe die avond nog zou verdwijnen. Dooddoeners het kasteel binnen krijgen was niet zo moeilijk. Hogwarts kende veel geheime gangen, ze moesten alleen weten welke ze konden gebruiken. Gelukkig was PERSONAGE 3 wel over te halen om deze kennis te delen.
Wat een groter probleem was was hun alibi. Ze moesten op de moment van Aiofe haar verdwijning in het bijzijn van anderen moeten zijn.
“Vanavond is het Slytherin feest in de Common Room..” opperde Zoya.
“Alsof ze dat zouden geloven.” zei Willow argwanend. “Iedereen gelooft toch al dat Slytherins een hand boven elkaars hoofd houden.” Kort dacht ze na. “Het feest moet toegankelijk zijn voor andere afdelingen. Op die manier is iedereen op het feest en zal niemand naar ons wijzen.. en dan vooral mij.”
Madigan knikte langzaam. “Dat zou kunnen werken, maar we moeten ervoor zorgen dat het lijkt alsof we de anderen een gunst doen. Ze moeten denken dat zíj het voor elkaar hebben gekregen dat ze naar ons feest mogen komen.”
“Wie hapt er nou op zoiets?”
Zoya grinnikte. “Ik ken wel twee personen aan wie ik dat kan verkopen.” Ze wist precies aan welke twee Gryffindors ze dit moest voorleggen. “Dan nog een persoon die onze vrienden het kasteel binnen laat. Het moet iemand zijn die we vertrouwen. Voor de volle 100%.”
“PERSONAGE 3*.” opperde Madigan.
*ik zat te denken aan Miran, maar dit is natuurlijk afhankelijk van zijn de status en of noa dit ziet zitten.
Concreet:
Ik zoek:
- PERSONAGE 1
- PERSONAGE 2
- PERSONAGE 3
wie wil?
[ bericht aangepast op 11 juni 2021 - 20:48 ]