• WORLD WAR 2
    ROLLENTOPIC | PRAATTOPIC | SPEELTOPIC

    "Nooit hebben zo velen aan zo weinigen zoveel te danken gehad"


    WAT ERAAN VOORAF GING...
    In mei 1940 drongen de Duitsers Nederland binnen, waardoor hevige gevuurvechten ontstonden. Tijdens die strijd sneuvelden de eerste soldaten. Nederland weigerde zich echter over te geven, waardoor de Duitsers op 14 mei 1940 Rotterdam bombardeerden. De bommenregen, die vroeg in de middag viel, duurde slechts een kwartier, maar de vernietigende uitwerking - mede door de branden die ontstonden - was gigantisch. Meer dan 24.000 woningen werden in de as gelegd, 32 kerken en 2 synagogen werden verwoest. Ongeveer 650 tot 900 mensen kwamen om het leven en 80.000 Rotterdammers werden dakloos. Toen de volgende dag de Duitsers dreigden op dezelfde manier ook Utrecht plat te gooien, was dit reden genoeg voor Nederland om zich over te geven. Ze hadden geen andere keuze en de volgende dag gaven zij zich over, waardoor de Duitsers de baas werden.

    "In oorlogen sneuvelt de waarheid als eerste"


    ONS VERHAAL...
    Amsterdam, het is 1942. De Duitsers hebben het inmiddels twee jaar voor het zeggen in ons land. Zij zijn de baas, zij maken de dienst uit. Wie ben jij? Heb je aan het begin van de oorlog al een keuze gemaakt, twijfel je nog steeds of hou je je liever afzijdig? Kies je voor Nederland of kies je voor Duitsland? Alles kan en mag, zolang het maar realistisch blijft! Hou er rekening mee dat je zowel als verzetsstrijder als, als Duister / NSB-er opgepakt kan worden en gemarteld kan worden om aan informatie te komen. Geef duidelijk aan of dit jouw personage(s) mag overkomen!

    INVULLIJSTJE
    * Naam
    * Leeftijd
    * Persoonlijkheid
    * Uiterlijk
    * Aan welke kant sta je?
    * Mag je gearresteerd / opgepakt / gemarteld worden?
    * Geschiedenis / extra's


    Twijfel je over een idee, mis je iets, heb je vragen of ben je ergens niet zeker van? Stel vragen! Stel ze hier of stuur mij een PB'tje / chatbericht (;

    VERZETSGROEP
    De verzetsgroep in Amsterdam is opgericht door Jacob Mulder, aan het begin van de oorlog – vlak nadat de Duitsers Nederland bezette. Iedereen die wordt verdacht van of betrapt op deelname aan het verzet, loopt het risico opgepakt te worden. Om te voorkomen dat bij ondervragingen (die vaak gespaard gaan met grof geweld) door de Duitsers zo weinig informatie wordt verteld worden er zo weinig mogelijk echte namen en adressen gebruikt.
    Het verzet houdt zich bezig met het vervalsen van persoonsbewijzen en voedselbonnen, het regelen van onderduikadressen, contact onderhouden met het buitenland (Engeland), het maken van kranten / flyers, treinen saboteren, distributiekantoren overvallen en in sommige gevallen liquidaties.
    NSB
    De NSB begon als een Nederlands politieke partij en werd in 1931 opgericht. De NSB staat aan de Duitse kant en gelooft dat Duitsland Nederland weer kan heropbouwen. NSB-ers zijn bevoegd om wapens bij zich te dragen en houden zich onder andere bezig met het opsporen van (ondergedoken) Joden of landgenoten die tegen de Duitsers vechten.
    DEUTSCHE WEHRMACHT
    OVERIGE ROLLEN
    Je kan je natuurlijk ook afzijdig houden. Je kiest niet voor het vezet maar ook niet voor de NSB / Duitsers. Je wilt dat je vrienden en familie de oorlog veilig overleven. Of misschien bied je toch onderdak aan? Je helpt onderduikers aan een onderduikadres of je stelt je huis open voor Duitsers.

    DE ROLLEN
    ♂ Jacob Mulder | 26 jaar | Verzet | Reeses | X
    ♂ Brent ... | X | Verzet | Delahaye | X
    ♂ Matthias Pradl | X | SS | Delahaye | X
    ♂ Naam | Leeftijd | Beroep | Username | Page
    ♂ Naam | Leeftijd | Beroep | Username | Page
    ♂ Naam | Leeftijd | Beroep | Username | Page

    ♀ X | X | X | Balloo | X
    ♀ X | X | Verzet | Norris | X
    ♀ X | X | X | filosofie | X
    ♀ Naam | Leeftijd | Beroep | Username | Page
    ♀ Naam | Leeftijd | Beroep | Username | Page
    ♀ Naam | Leeftijd | Beroep | Username | Page



    DE REGELS...
    ** Algemene Q-regels gelden hier
    ** Je mag zoveel rollen nemen als je wilt, maar alleen als je dit aankunt!
    ** Graag originele personages
    ** Minimaal een post van 200 woorden
    ** Graag één keer per week posten (geef het aan als dit niet gaat lukken)
    ** 16+ mag, maar geef dit duidelijk aan
    ** Geen ORPG's
    ** Alleen ik open nieuwe topics
    ** Naamsveranderingen graag even aangeven
    ** Vragen / tips / ideeën zijn welkom
    ** Have fun!

    "No war is over until the enemy says it's over"


    Mt!
    En alvast voor jullie: mijn twee mannen hebben stiekem een relatie.
    Het klinkt raar vanwege hun totaal verschillende achtergronden, maar het wordt uitgelegd in hun geschiedenis :')

    [ bericht aangepast op 3 dec 2019 - 21:48 ]


    Stenenlikker

    Delahaye schreef:
    Mt!
    En alvast voor jullie: mijn twee mannen hebben stiekem een relatie.
    Het klinkt raar vanwege hun totaal verschillende achtergronden, maar het wordt uitgelegd in hun geschiedenis :')


    Ooh I like it , dat gaat wat worden ;D

    Sorry dat ik een beetje afwezig was - problemen met mijn computer en de griep had me te pakken, waar ik bovenop nog een migraine-aanval kreeg dus ik voelde me echt op en top maar niet heus :/ Van mij zijn er iig nog personages onderweg ;D

    Ik heb een eerste opzetje voor Matthias gemaakt! Brent is nog niet af though.

    Maar het zou wel erg fijn zijn als de rest ook nog eens wat van zich laat horen.... Lijkt er tot nu toe erg op dat deze RPG niet van de grond zal komen ):


    Stenenlikker

    Delahaye schreef:
    Ik heb een eerste opzetje voor Matthias gemaakt! Brent is nog niet af though.

    Maar het zou wel erg fijn zijn als de rest ook nog eens wat van zich laat horen.... Lijkt er tot nu toe erg op dat deze RPG niet van de grond zal komen ):



    Goed bezig, ik heb ze er alvast bijgezet! ;D Ik hoop indd ook dat ze nog mee willen doen, zal vandaag / morgen polshoogte nemen (:


    Ik heb voor Anna ook een opzetje, mijn idee is dat zij een relatie krijgt met een NSB-er / SS-er. Ze is een beetje naïef, goedgelovig, dom wil ik haar niet noemen maar wel op relatiegebied en makkelijk in te palmen. De NSB-er / SS-er zal haar dan gebruiken om informatie in te winnen over het verzet^^ Ik heb al een idee'tje voor dit persoon, maar mocht iemand anders dat ook leuk vinden let me know ;D

    Ik zit overigens ook te denken om wat NPC's neer te zetten voor verzet, NSB en SS'ers. Hoe denken jullie daarover? Die alvast neerzetten (ik wil ze dan redelijk simpel houden met naam, leeftijd, functie en foto) of dat in de loop van de RPG te doen? (:

    Reeses schreef:
    Ik zit overigens ook te denken om wat NPC's neer te zetten voor verzet, NSB en SS'ers. Hoe denken jullie daarover? Die alvast neerzetten (ik wil ze dan redelijk simpel houden met naam, leeftijd, functie en foto) of dat in de loop van de RPG te doen? (:


    Dit vind ik wel een goed idee! Vooral omdat we binnen bepaalde groepen vrij weinig/geen personages hebben.

    En laten we hier desnoods een orpg met onze personages en de npc's van maken als echt niemand wil meedoen 😂


    Stenenlikker

    Delahaye schreef:
    (...)

    Dit vind ik wel een goed idee! Vooral omdat we binnen bepaalde groepen vrij weinig/geen personages hebben.

    En laten we hier desnoods een orpg met onze personages en de npc's van maken als echt niemand wil meedoen 😂


    Yess (: Zal ik daar nog ff aan werken! ;D Ik heb je overigens een chat gestuurd (;