Veturius schreef:
(...)
Jaa maar toch vond ik het vreemd want er zijn ook een heleboel touristen die het niet spreken lijkt me...
Wij staan echt heel anders tegenover vreemde talen dan best veel andere landen. Nederlanders en Vlamingen (de Walen niet) zijn wel into Engels. Onze top 50 of 40 (in NL is het 40, in BE 50 :p) staat 80% vol Engelstalige muziek. In Spanje zal dat percentage Spaanse muziek zijn. Daarom dat sommige artiesten (die soms niet eens Spaans kunnen..) voor hun liedjes een Spaanstalige versie uitbrengen om ook bij hen te scoren. Ik denk ook niet dat zij Engelse boeken lezen en het zou me ook niet verbazen als veel tv-programma's in het Spaans
gesproken worden uitgezonden. Zij blijven omringd in die taal. Maar ik vind het alsnog raar dat in een stad als Madrid ze weinig Engels kunnen.
Over Vlamingen wordt ook gezegd dat zij zich altijd aanpassen als ze op vakantie gaan. Over Nederlanders zeggen ze dat ze goed Engels kunnen. :p Dus bij andere landen is dit veel minder. Ik denk ook wel dat het een beetje aan hun mentaliteit daar ligt. Ze proberen hun plan te trekken met toeristen, ze denken niet aan een nieuwe taal te leren voor hen. En als ze zelf op vakantie gaan, zoeken ze naar mensen die hun taal kunnen.
Ik wil een tuin vol egels