• De stelling van deze week luidt:
    Mensen die kinderen willen nemen moeten eerst een test doen of ze wel geschikt zijn om voor een kind te zorgen.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Wel eens

    Nee.


    26 - 02 - '16

    Als de test niet te achterlijk moeilijk is.
    Tis namelijk zo dat iedereen een andere manier van opvoeden hanteert. En er is niet slechts één manier die goed is. Dus dan zou ik 'bang' zijn dat een stel dat heel goed ouders kan zijn, toch afgewezen wordt omdat die ene meneer of mevrouw het niet met ze eens is. Ik denk dat het dus niet heel haalbaar is om mensen te testen.

    Maar het zou wel fijn zijn als sommige mensen zelf wat beter zouden weten of ze geschikt zijn voor t ouderschap of niet.... (cat) toch kun je t de mensen niet verbieden een kind te krijgen.


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Deels ja, deels nee. Ja omdat het bijvoorbeeld overbevolking tegengaat, en sommige kinderen al kansloos zijn als ze ter wereld komen; nee omdat dit te veel big brother wordt.

    Het zou inderdaad wel een aantal problemen oplossen zoals overbevolking en verwaarloosde kinderen. Echter vraag ik me toch af hoe je zoiets praktisch gaat regelen en controleren. Plus dat er dan vermoedelijk een pak verborgen kinderen zullen worden opgevoed.


    Queer zijn is gewoon alles

    Het zou handig zijn maar dan denk ik dat ze met ( tot nu toe nog niet gelukte) telepathie zullen moeten werken om te kijken naar het gedudl van ouders en etc.

    Ik vind van niet. Ondanks dat het misschien wel zou helpen om kindermishandeling tegen te gaan, ik denk dat je inderdaad veel illegale kinderen gaat krijgen.
    Denk bijvoorbeeld aan de mensen die per ongeluk zwanger worden, de kans is dan best aanwezig dat kinderen ongewenst zijn en gedumpt worden.

    Misschien minder extreem, maar het doet me toch een beetje denken aan de eenkindspolitiek in China, en vooral de reactie van het volk. Illegale, mishandelde, gedumpte of zelfs vermoorde kinderen.


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    Oneens — want waar ga je dan naar kijken: intelligentie, opvoedingsidealen, persoonlijke eigenschappen, supportsysteem, werkzaamheden? Daarbij: mensen kunnen allerlei prachtige ideeën hebben, maar als het kind er eenmaal is, kan alles binnen één dag helemaal omgedraaid zijn. Dit is simpelweg toekomst kijken, dus totaal niet betrouwbaar.


    •

    Ik denk dat dit een mooi ideaal is, maar in de gevallen waarbij het juist noodzakelijk zou zijn het toch niet zal gebeuren. En dan doel ik met name op de zwakzinnige bevolkingsgroep.


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Dragna schreef:
    Oneens — want waar ga je dan naar kijken: intelligentie, opvoedingsidealen, persoonlijke eigenschappen, supportsysteem, werkzaamheden? Daarbij: mensen kunnen allerlei prachtige ideeën hebben, maar als het kind er eenmaal is, kan alles binnen één dag helemaal omgedraaid zijn. Dit is simpelweg toekomst kijken, dus totaal niet betrouwbaar.


    En tevens deze aanvulling: wat wil je gaan doen als ze 'ongeschikt' uit de test komen? Deze personen steriliseren? Ze verbieden om kinderen te krijgen? Wat als ze het dan alsnog gewoon doen?


    •

    Niet mee eens, wat als ze dan toch per ongeluk zwanger worden, moeten ze dan verplicht worden tot abortus? Ik denk trouwens dat de mens gaat uitsterven omdat veel mensen te lui gaan zijn voor die test. Waarschijnlijk doen de meesten hem wel en halen ze die, maar je kan toch ook doen alsof je goed voor kinderen kan zorgen? Er gaat dan wel voor een groter deel van de kinderen goed gezorgd worden, maar die andere kinderen mogen niet eens bestaan, dus dat blijft raar.


    Cool, je kan hier iets schrijven! Ik zou hier graag iets gedenkwaardigs zetten, maar dan moet je te veel onthouden

    Oef, dit is zo'n complex topic. Hoewel ik zelf geen kinderen wil en het bijna een goed idee lijkt, is dit iets wat heel snel heel fout kan gaan. Er zijn al hele goede voorbeelden genoemd, maar denk ook aan problemen met racisme of klas. Het is heel makkelijk om gerichte vragen te stellen die bijvoorbeeld arme mensen minder geschikt maakt, wat kinderen krijgen opeens een privilege maakt in plaats van een recht. Daarnaast zijn arme mensen vaak niet wit, en daardoor krijg je straks alleen nog maar rijke, witte kinderen. Ondanks dat we zoveel problemen hebben met kinderen zeg ik nee, want iedereen moet de optie kunnen hebben. Daarbij moet ik wél zeggen hoe oneerlijk het is dat adopteren ontzettend veel kost en er strenge selecties zijn terwijl heel veel, vaak hetero koppels, het zelfs per ongeluk kan overkomen.


    Rest in Peace, Son of Gondor