• Ik heb laatst een boek genaamd Three dark crowns gelezen en ik vond het idee van het boek erg leuk, waardoor ik er dus ook aan dacht om een zo klein mogelijk RPG te kunnen starten (aangezien het mij niet echt gelukt is om een ORPG te beginnen) met dit idee. Ik weet alleen nog niet hoe ik het precies wil gaan doen, maar als er genoeg mensen zijn die hier interesse in hebben kunnen we gezamenlijk kijken naar de uitwerking. Dus het aantal rollen is ook nog niet bekend, maar zoals ik zei; het liefst zo min mogelijk zodat de RPG ook langer gaat volhouden.

    Hier is een korte samenvatting van het boek;

    In every generation on the island of Fennbirn, a set of triplets is born: three queens, all equal heirs to the crown and each possessor of a coveted magic. Mirabella is a fierce elemental, able to spark hungry flames or vicious storms at the snap of her fingers. Katharine is a poisoner, one who can ingest the deadliest poisons without so much as a stomach-ache. Arsinoe, a naturalist, is said to have the ability to bloom the reddest rose and control the fiercest of beasts. But becoming the Queen Crowned isn't solely a matter of royal birth. Each sister has to fight for it. And it's not just a game of win or lose . . . it's life or death. The night the sisters turn sixteen, the battle begins. The last queen standing gets the crown.

    Het idee is dus dat er drie zussen zijn geboren op een eiland, elk die over een gave beschikken. Als ze zestien (ik wil hier een oudere leeftijd van maken zoals 19-21) worden is het de bedoeling dat ze elkaar vermoorden en dat er zo één van de zussen overblijft en de troon krijgt. Nu lijkt het alsof de RPG dan alleen gaat draaien om de drie zussen, wat in de verhaal ook eigenlijk de bedoeling is. Maar er zijn nog zoveel andere rollen die deel uit maken van het verhaal, vandaar dat het naar mijn idee ook geschikt is voor een RPG. Andere rollen zijn bijvoorbeeld: de begeleiders van de zussen, de gedelegeerden (dus kandidaten die naar het eiland komen als mogelijke toekomstige echtgenoot van één van de koninginnen, verraders, vriendinnen/vrienden van de koninginnen, etc.

    Het klinkt misschien allemaal heel vaag maar zodra er genoeg animo is voor de RPG zal ik meer uitleg geven over het idee. (blush)

    So please let me know because I am boreeed.

    Ik vind het idee interessant klinken, maar persoonlijk denk ik wel dat hier meer orpg-potentie in zit als je echt iets in het verhaal wil qua die strijd zeg maar. In een gewone rpg heb je misschien die strijd wel op de achtergrond dat die genoemd wordt en wordt 'voorbereid', maar daar zit vaak minder tempo in om daadwerkelijk tot conflict te komen.
    But it sounds intriguing.


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Ik heb hier interesse in en wil hier best moeite in gooien om het van start te laten gaan.

    [ bericht aangepast op 8 juli 2019 - 11:57 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik kan je natuurlijk helpen het een beetje te mixxen (Y)


    Siamo fuori di testa ma diversi da loro -- We’re out of our minds but different from them