Arsinoe schreef:
(...)
ik zie nu echt een pan met een shitload aan kaassaus voor me met twee van die stronkjes witlof die erin verdrinken, HAHA
& gezeefde tomaten kan ook inderdaad, maar ik vind het lekker als er nog een beetje stukjes tomaat in zitten
Hahahaha, neeee, het was echt een klein pannetje. De witlofstronkjes waren fijngesneden en waren half ondergedompeld in de kaassaus, half staken ze nog uit (dus heb goed zitten roeren - ook omdat anders alles aanbrandde).
Ik koop meestal 1 of 2 tomaten los (is +- 30 cent ofzo) en dan snijd ik die in blokjes om erdoor te doen
MacGyver schreef:
(...)
Ook lekker voor een picknick of als bijgerecht. Mijn moeder heeft een van de pastasalades wel eens mee genomen voor het kerstdiner bij oma. Gekookte aardappelen en aardappelpuree kan je me niet blij mee maken. Maar gebakken aardappelschijfjes en aardappelkroketjes (en vergelijkbare producten) vind ik heerlijk. Vooral met mayonaise erbij. Fijn om nog een pastamonster te ontdekken.
Misschien is waldorf salade dan ook wel iets voor jou.
Voor 2 personen
Ingrediënten
- 1 appel
- 1/4 komkommer
- Handje walnoten
- 150 gram kipfilet
- 2 eetlepels mayonaise
Kook de kipfilet(s) tot ze gaar (wit) zijn en giet ze af. Snij de kip in stukjes en doe die in een kom. Schil de appel en komkommer, haal de zaadlijsten uit de komkommer. Snij de appel en komkommer in stukjes, doe die in de kom erbij. Maak de walnoten iets kleiner, door middel van breken of hakken met een mes. Doe de walnoten dan samen met de mayoniase in de kom en hussel alles door elkaar. Tada, je bent klaar!
*leest dit terwijl ze aardappelpuree eet* oh, ja, aardappelpuree is de enige vorm van aardappel die ik kan waarderen. Alhoewel, röstirondjes vind ik ook erg lekker. Maar gewone, gekookte aardappelen of gebakken aardappelen of aardappelkroketjes of chips, nah, nee, dankje.
WALDORF SALADE! Die haalde ik vroeger wel eens bij de slager, haha. Alleen zat er dan geen kip in. Maar klinkt echt super easy (en met de kip is het natuurlijk wel iets vullender). Maaruh, 150g kip vs 1 appel, 1/4 komkommer en een handje walnoten, is het dan niet meer kipsalade?
Ashara schreef:
Stoofvlees. Dat maak ik dus helaas nooit voor mezelf omdat het vlees duur is en het zooo lang duurt.
Ik ben wat aan het afvallen dus ik probeer niet zoveel koolhydraten te eten. Wat je dan krijgt is gerechten zoals deze:
- Een meergranen-triangelbroodje met vis, ei, champignons en erwtenpuree (diepvrieserwten koken 5 min, dan huttenkase erbij en pureren).
- Chili zonder iets van rijst. Dus bonen, tomatenblokjes, (kip)gehakt, paprika, tomatenpuree, kruiden en magere yoghurt voor erbij.
- Salades. Hou van salades, want voeg bijna nooit sla toe. Pak de groenten die je lekker vindt, pak een proteïnebron, iets crunchy en iets van kaas.
- Zelfgemaakte soep. Ik eet graag courgettesoep. Ui, knoflook, courgette aanbakken, dan water en bouillonblokjes, halfuurtje laten koken en pureren.
- Grieks. Kipgyros, griekse salade (feta, tomaat, komkommer), zelfgemaakte tzatziki en een pita bread.
Ik kijk vaak naar de bonus van de AH en dan bouw ik mijn gerechten daar omheen.
Oeh, ja, zelfgemaakte soep! Love that. Ik zal zo ff m'n recept voor pompoen-zoete aardappelsoep opduikelen! Nomnomnom wat houd ik van die soep.
Grieks eten is idd lekker, maar maak ik zelf bijna nooit dus daar denk ik dan ook niet aan. Maar dat moet ik zeker gaan doen want omg alles is zo lekker (behalve olijven
)
so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly