Grace schreef:
(...)
Ik kom net altijd de linkse partijen uit en snap dan weer niet hoe mensen rechts kunnen stemmen haha
Het is interessant hoe mensen met eenzelfde achtergrond en/of interesse toch heel anders stemmen en dus andere waarden belangrijk vinden. Gelukkig maakt het op het einde niet zo heel veel uit waar je op stemt aangezien er toch coalities worden gevormf. Mensen aan de rand van de maatschappij voelen dit verschil veel meer. Niet dat anderen er niets van merken, maar hun leven hangt er ook niet van af bij wijze van spreken.
Aangezien ik bij een ziekenfonds werk vind ik politiek wel interessant, maar dan vooral het deel dat met mijn werk te maken heeft (misschien moet De Block ook maar eens een dagje meedraaien met ons na haar opmerkingen en besparingen...). Voor de rest vind ik het vooral ingewikkeld en wordt er zo veel gepraat en weinig gedaan.
Nog een kleine opmerking: ik heb het inderdaad ook over mensen met een gelijkaardige achtergrond en leefwereld als ik. Dus dat mensen die in armoede leven of geïmmigreerd zijn ofzo links stemmen vind ik vrij normaal.
Wij kunnen eigenlijk gewoon echt niet links stemmen omdat volgens mij de helft van hun standpunten ons geld gaat kosten. :') Papa rijdt met een bedrijfswagen (terecht trouwens, hij is niet iemand die ervan profiteert :p), we verhuren een huis en ons vermogen ligt volgens bepaalde partijen te hoog. Dat willen ze of afnemen, of nog eens extra belasten ...
En dan dingen zoals een bezoek aan de huisarts gratis maken vind ik op zich nog geen slecht idee, maar 1) wie gaat dat betalen?? 2) er wordt zo al genoeg geprofiteerd van de ziekenkas.
En zo denk ik dan over veel standpunten van 'de intensie is goed, maar de uitwerking zie ik niet direct goedkomen'.
Als ik BDW hoor zeggen dat Groen aan de macht ons een hoop belastingen gaat kosten, denk ik dat hij gelijk heeft. :')
How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.