• Hey iedereen

    Ik vroeg mij af op welke andere schrijffora/schrijfsites jullie zitten?
    Want let's face it, Q is nogal dood. Maar ik heb er wel echt de behoefte aan om ergens een actieve schrijfcommunity te vinden die elkaar te blijven schrijven en waar je (eventueel) ook verhalen kunt posten, orpgen, een leuk forum hebt, ...

    Zijn jullie nog vast meubilair van andere websites? Want als hier geen moeite meer geïnvesteerd in wordt, vind ik het ook zonde om te blijven proberen.


    A to the Z

    Ik vind het ook zo jammer dat er nog zo weinig mensen echt actief zijn, want ik praat heeeeel graag over schrijven en voel ook wel die nood. We hebben hier met een paar mensen van Q wel een discord waar we over schrijven enzo praten, misschien die checken?
    Voor de rest weet ik het niet, dus even een MT XD
    Wattpad is er nog, i guess, maar daar ben ik nooit fan van geweest.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Hee

    Nee haha, ik heb het wel geprobeerd. Schrijversonline en Yoors geloof ik (dit is wel meer een creatief platform, maar in de tijd dat ik er op zat, was het superactief, iedereen liken en reageren (maar ja je kreeg er ook geld voor)) en dan heb je nog wattpad en Sweek, maar ik vond Quizlet eigenlijk het leukst. Helaas is het inderdaad minder actief, zou het jammer vinden als je ging Laura!

    X


    SIC | PARVIS | MAGNA

    Wattpad is zo rot om lezers op te krijgen zolang je geen 18+ fanfiction schrijft met One Direction in de hoofdrol :’)
    Sweek is er ook nog, beetje hetzelfde concept als Wattpad.

    Tbh ben ik echt bang voor de dag dat Q helemaal dood is, want ik heb echt wel behoefte om over schrijven te praten.


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Ik zit voornamelijk op Amerikaanse schrijverssites. Heb een goede Nederlandse nog niet gevonden, tenzij je RPGRealm van Nikki/Mitchell mee kunt rekenen.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Naast Q zit ik ook op archiveofourown (AO3) en hoewel ik daar alleen Engelse verhalen lees en in het Engels reageer, zijn er volgens mij ook wel Nederlandse verhalen te vinden. Het is echter wel een echt fandom verhalensite, wel allemaal verschillende fanfictie verhalen.


    Physics is awesome

    Ik kan even niet iedereen apart quotten dus ik antwoord even op meerdere berichten in één post

    Ik ben zelf niet echt zo'n voorstander van discord. Dus als iemand zich geroepen voelt om samen bijv een whatsapp schrijfgroep op te richten dan ben ik daar wel up for.

    Ik ken wattpad wel maar zoals je zegt @rozenthee is het schrijven daar ook echt eerder door 14-15 jarigen fanficers en ik vind de layout eigenlijk ook echt behoorlijk storend om te lezen en bij up te loaden. Wel jammer.

    Ik zal schrijversonline, Sweek en Yoors eens kijken!

    AO3 ken ik. Daar lees ik zelf ook veel op maar is idd wel fanfiction. Maar eens zien of er miss een community is?

    @Nedahk: Ik ken geen amerikaanse schrijverssites maar ben er wel voor te vinden om daar eens een kijkje te nemen. Heb je aanraders?
    Ik check rpgrealm ook eens even!


    A to the Z

    Ohorat schreef:
    Ik kan even niet iedereen apart quotten dus ik antwoord even op meerdere berichten in één post

    Ik ben zelf niet echt zo'n voorstander van discord. Dus als iemand zich geroepen voelt om samen bijv een whatsapp schrijfgroep op te richten dan ben ik daar wel up for.

    Ik ken wattpad wel maar zoals je zegt @rozenthee is het schrijven daar ook echt eerder door 14-15 jarigen fanficers en ik vind de layout eigenlijk ook echt behoorlijk storend om te lezen en bij up te loaden. Wel jammer.

    Ik zal schrijversonline, Sweek en Yoors eens kijken!

    AO3 ken ik. Daar lees ik zelf ook veel op maar is idd wel fanfiction. Maar eens zien of er miss een community is?

    @Nedahk: Ik ken geen amerikaanse schrijverssites maar ben er wel voor te vinden om daar eens een kijkje te nemen. Heb je aanraders?
    Ik check rpgrealm ook eens even!


    Een whatsapp schrijfgroep is een goed idee! Daar ben ik ook wel voor in als meerdere mensen dit willen.

    Op AO3 heb ik nog geen forum kunnen ontdekken, enige manier van communiceren die ik weet is een reactie achterlaten op iemands hoofdstuk.


    Physics is awesome

    Ik maak even een apart topic hier aan om te zien of er nog meer animo is voor een whatsapp groupschat :)


    A to the Z