Ik zit hier jaren mee.
Ik had vroeger de laagste niveau van het vmno gedaan vmbo basis/basiskader, terwijl ik hoger kon. Volgens een IQ test of ander soort test kon ik mavo aan. Met sommige vakken op havo niveau. Op de lagere school had ik in de klas een ander soort toets gedaan dan het citotoets. Ik scoorde volgerns de leraren goed, maar paar vonden dat ik vmno niet aankon. Vader had letterlijk gezegd tegen een maatschappelijke werker dst k niet heel veel wist. Zei k vaak ik dom doe en een debiel gedroeg.
Zelf zei ondrschatten mensen vooral leraren me toen. En dachten dat ik hoger nooit aan kon. Ze hadden zelfs het excuus dat het komt omdat ik een beperking heb. Dat ik daarom die niveau deed, terwijl een vrouw met dde test zei dat ik hoger kan doen als ik hoger cijfers haalde. En dat haakde ik in de derde. Veel 9 en 8 gemiddeld, maar omdat mijn taal heel laag was, zeiden ze van dat is de niveau die je aan kon hoger kon je niet aan.
Verder vonden leraren dat ik zeikerig overkwam en dat het voor mij onmogelijk was hoger op te komen, omdat ik door ze onderschat en vond dat ik die niveau nooit aankon.
Ik wordt nphier niet gelukkig op. Jaren kater zie ik mensendie veel hoger niveau doen en deden terwijl ik die niveau ook allang kon doen. Ik voel me ergmminderwaardig en te dom. Kk wilde graag havo! Ik zie geen toekomst in een laagste niveau van het vmno. Het enige beroep dat ik dan kan uitoefenen is vuilinsman. Heb mijn diploma oo mijn 18de gehaald. Ik ben laat leerling geweest. En nu jaren heb ik nog steeds bet gevoel dst ik te dom en waardeloos ben.
Let's drink Jasmin tea!