Maim schreef:
Hoi hoi! Nog bedankt voor deze twee reacties! Ik heb wel wat vorderingen gemaakt, ik heb hem verteld waar ik mee zit en dat ik ons contact eigenlijk even op een wat lager pitje wil zetten. Ik vond hem alleen maar vervelender worden waardoor ik alleen maar kortaf of chagrijnig reageerde. Daarbij ergerde ik me aan alles wat hij deed, oftewel niet deed (hij is gestopt met z’n studie en zegt al weken dat die iets gaat doen (hij doet dag in dag uit hetzelfde), alleen gebeurt dat niet. Omdat ik zoveel contact met ‘m had viel me dit dus op en irriteerde ik me er aan omdat ik zelf nou eenmaal wel heel druk ben.
Maar, we appen nu dus minder en dit bevalt me tot nu toe erg goed.
We praten eigenlijk al een aantal jaar met elkaar (soms wat pauzes) dus qua persoonlijkheid kennen we elkaar wel.
En ik vind het misschien moeilijk om het m te zeggen maar ik zie geen toekomst met hem... tbh zie ik ons alleen online vrienden zijn en niet meer of minder. Iemand tips hoe ik dit zo duidelijk mogelijk kan zeggen? Mijn manieren werken blijkbaar niet goed genoeg 😓
Meh soms denk ik echt had ik dit maar nooit zo ver laten komen maaaaarjaaaa
Oei, dat is inderdaad lastig voor jou. Ikzelf trek in zo'n situaties gewoon de stekker uit. Het is belangrijk voor je mentale gezondheid om goede grenzen te hebben soms. Als iemand waar ik gevoelens voor heb, wel met me wilt chatten en op me wilt leunen maar ze om de één of andere redenen op dat punt niet toe zijn aan een relatie, zet ik ze gewoon uit mijn leven. Iedereen heeft recht op een relatie en niet op valse hoop en kruimels. Er komt niks goed van situaties waar de verhouding onevenwichtig is geworden. Het ziet er naar uit dat hij de kracht niet kan opbrengen om zich te vermannen en denkt iets is beter dan niks, maar ik betwijfel of het wel goed is voor hem om te veel met je om te gaan als het niet wederzijds is. Op de lange duur gaat hij er alleen maar onder door gaan. De friendzone is psychologisch niet goed voor hem, denk ik. Ik zou gewoon zoveel mogelijk ruimte nemen voor jezelf en in plaats van het hem proberen te zeggen, gewoon communiceren via acties. Bijvoorbeeld kan je nog honderd keer zeggen dat je hem zo niet ziet, maar als je te beschikbaar zult blijven, zal hij altijd blijven hopen. Je hoeft niet gemeen te doen, je kunt zeggen dat je graag wat meer ruimte voor jezelf wilt en niet meer op zijn berichten zal antwoorden. Omdat je geeft als hem als vriend en dat hij iemand verdient die stapelverliefd op hem is en geen twee keer zou nadenken en je hem niet wilt kwetsen door aan het lijntje te houden. Afstand nemen is goed in zulke situaties, want het lijkt voor jullie allebei erg vervelend. Het lijkt misschien harder, maar een duidelijke, propere breuk is op lange termijn altijd het minst pijnlijk dan in een situatie te blijven hangen waar de één iets wilt en de ander het maar half weet.
[ bericht aangepast op 25 maart 2019 - 13:49 ]
Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.