Ik hoop stiekem dat hier iemand is met lifesaving tips (onder het nom first world problems).
Op het moment zit ik midden in mijn onderzoeksstage en zoals mensen met een bèta achtergrond weten, wordt er veel waarde gehecht aan hygiëne in dergelijke laboratoria. Daarnaast werk ik ook met dieren, wat ook het probleem geeft dat zowel ik als de dieren beschermd moeten worden tegen ziektes. Situatieschets: 's ochtends om half 10 gaat mijn haar in een strakke knot, daar een beschermend haarnetje overheen, dan een mondkapje op dat mijn gezicht volledig afsluit (waardoor ik alleen adem door een filter) en als laatste gaan er handschoenen over mijn handen. Vervolgens zit ik zo'n 5 uur in een kamer met alleen rood licht, waarna ik ga lunchen en soms terug moet. Dit proces ben ik deze week begonnen en moet ik nog 5 meer weken volhouden. Helaas krijg ik inmiddels pukkeltjes op mijn gezicht van het masker, scheuren mijn nagels in en is mijn haar heel erg snel dood aan het gaan aan de puntjes (overigens waarschijnlijk ook deels door het weer).
Momenteel slik ik al vitamine D3, smeer ik dag- en nachtcrème (en draag sowieso geen foundations o.i.d.), maak ik mijn gezicht tweemaal daags schoon, zijn mijn nagels al volledig kort en smeer ik mijn haar al in met een crème eens per week.
Jammer genoeg is mijn huid erg gevoelig voor huidproducten, dus zomaar iets uitproberen zie ik niet helemaal zitten. Recommendations zijn echter meer dan welkom! Wie heeft de gouden tip(s)? ^^
From these ashes, I will rise