• Hallo daar lieve quizlet-gebruikers! Hierbij heb ik jullie hulp nodig!

    Vaak heb ik super leuke ideeën voor een story, maar uit eindelijkk raak ik in de problemen en ga ik niet meer verder met m'n story en verwijder ik hem. Dit soort stories zijn al 10× ofzo in de prullebak belandt.



    Oke, nu even serieus

    Heeft iemand tips hoe ik een goed verhaal kan schrijven en hem echt kan afmaken? Die tips heb ik hard nodig! Dank jullie wel alvast!!


    Well, some people use their imaginations.

    Schrijf een outline ;) Dan raak ik ook nooit kwijt waar ik over moet schrijven.
    Als je dan al in een writersblock komt te zitten, zit je dat tijdens je outliningsfase en nog voor je schrijven aan. Als je merkt dat je idee niet genoeg steek houdt om daarvanuit een heel verhaal te schrijven kun je eraan werken, of hem de prullenbak in te gooien :D Maar dan ben je in ieder geval niet al half bezig.


    SIC | PARVIS | MAGNA

    Schrijf inderdaad globaal op waar het verhaal over gaat, een paar gebeurtenissen die je er in wil verwerken en wat voor een plot je, tot nu toe, hebt. Dit kan natuurlijk allemaal veranderen naarmate je verder komt met schrijven, maar op deze manier kom je minder snel vast te zitten. Dus eigenlijk hetzelfde als wat Cayline hierboven ook zegt. Tuurlijk kan het zo zijn dat je halverwege het schrijven er gewoonweg niet meer lekker in zit en je niet verder wil schrijven - verwijder hem dan niet meteen, maar zet hem op inactief en misschien wil je er over een bepaalde tijd juist wel weer mee verder schrijven.

    Voordat ik begon met schrijven van mijn huidige fanficserie heb ik van alles opgeschreven aan karaktereigenschappen, gebeurtenissen die ik er in wil verwerken en een plot. Naarmate ik verder kom met schrijven (ben nu met deel 3 bezig), zijn er zoveel ideeën verandert en erbij gekomen. Wat mij vooral motiveert om verder te schrijven, zijn reacties van mijn lezers (ik schrijf op Wattpad) en het feit dat ik ook trots ben op wat ik heb bereikt met deze fanficserie en hoe ver ik gegroeid ben met mijn schrijfstijl en mijn schrijven in het algemeen.

    [ bericht aangepast op 2 dec 2018 - 19:50 ]


    "Nice is different than good." CORPSEHUSBAND > SCORPIO

    Oke! Allebei ontzettend bedankt!


    Well, some people use their imaginations.

    Ik zou in ieder geval nooit je verhalen verwijderen. Misschien kan je een oud plot gebruiken voor een nieuw plot. Of misschien kan je een nieuw einde bedenken aan een oud verhaal. Sommige verhalen heb ik ook nooit uitgeschreven, en dat vind ik zonde. Maar ik heb oude ideeën ook wel weer eens gebruikt voor een nieuw verhaal.

    Nog een tip: Als je vastloopt, vraag of iemand met je meekijkt. Misschien geeft een ander licht op een verhaal weer ideeën.


    It's never gonna happen, Guys.

    LeFou schreef:
    Ik zou in ieder geval nooit je verhalen verwijderen. Misschien kan je een oud plot gebruiken voor een nieuw plot. Of misschien kan je een nieuw einde bedenken aan een oud verhaal. Sommige verhalen heb ik ook nooit uitgeschreven, en dat vind ik zonde. Maar ik heb oude ideeën ook wel weer eens gebruikt voor een nieuw verhaal.

    Nog een tip: Als je vastloopt, vraag of iemand met je meekijkt. Misschien geeft een ander licht op een verhaal weer ideeën.


    Dit!.
    Een second opinion is echt cruciaal. Je komt namelijk geen stap verder zonder iemand anders' input.
    Tijdens je werk zit je er veel te dicht op om mismaaktheden of verbeterpuntjes te zien, die een ander wel ziet.
    Het is wel eng, natuurlijk, iemand anders letterlijk te vragen wat er allemaal mis is aan iets waar je bloed, zweet en tranen in hebt gestopt, daar niet van, maar jij bent niet degene voor wie het uiteindelijk bedoeld is, toch? Het is uiteindelijk bedoeld voor anderen. Juist daarom is het belangrijk dat je andere inzichten krijgt van of CP's of beta's.


    SIC | PARVIS | MAGNA