• Hey!

    Lieve Q'ers,

    De afgelopen tijd ben ik niet zoveel op Q geweest, omdat mijn computer het begeven heeft (Ik typ dit dan ook via mijn gsm, dus excuses voor eventuele typfoutjes).

    Het zit dus zo dat ik opzoek ben naar een nieuwe (Desktop) computer, maar aangezien ik niet zoveel verstand heb van geheugen enzovoort, kom ik er niet echt uit.

    Het merk maakt me niet uit, als hij het maar gewoon goed doet. Budget heb ik niet echt, omdat ik niet echt weet aan wat voor prijsklasse de computer die ik graag wil, zou behoren.

    Elke eisen:
    -Hij moet redelijk wat geheugen hebben
    -Er moet Word op zitten
    -Er moet een cd/dvdlezer in zitten
    -Hij moet redelijk snel zijn (Dat het niet een uur duurt voordat er eens een pagina geladen is).

    Ik hoop dat iemand me hier mee kan helpen.

    Alvast bedankt voor de hulp (:


    Be careful who you trust, the devil was once an angel

    Processor i3 of i5 van Intel
    Als je niet gamed, 6/8 gb RAM (werkgeheugen)
    Als je alles snel wil laden een kleine SSD (tussen 50 en 250 in, hierin wordt alles dat op deze schijf staat heel snel opgestart) dit is niet essentieel, en je pc is ook een stuk goedkoper als je dit weglaat maar het heeft verreweg wel het grootste effect op laadtijden.
    En dan nog een hardeschrijf van 1-2 TB

    Prijzen zullen tussen 300 - 800 liggen (hoe kleinere schrijven hoe minder ram en geen ssd, is die aan de goedkopere kant. Hoe meer ruimte en hoe meer ram en betere processor en wel een ssd is die iets duurder.)

    Dus ik zou gewoon zoeken wat je wil hebben, maar dan weet je in ieder geval een beetje wat wat is en wat je nodig hebt.


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.

    Wat hierboven gezegd wordt, inderdaad, maar ik zou zeker geen i3 processor doen. Minimaal i5 en als het even kan i7. i3 kan zeker wel goed genoeg zijn voor veel mensen, maar ik zou het niet willen aanraden als je echt lang met je pc wil doen en ik ga er vanuit dat dat wel het geval is.

    Fijn dat je weer terug bent op Quizlet, trouwens!


    look at the stars, look how they shine for you;

    Inderdaad minimaal een i5, en ik zou het toch gooien op 8gb. Kan je in ieder geval weer vooruit voor een tijdje (:


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"