• Voor het officiële SOTY/FOTY-topic, klik hier.




    Hierbij het onofficiële motiveer- en praattopic voor SOTY en FOTY 2018! Hier kan je met elkaar praten over je verhaallijn, vragen om tips en tricks, do's en don't's, elkaar peper in de reet stoppen om door te gaan met schrijven!

    Kraak hier niemands ideeën af en ga respectvol met elkaar om. Opbouwende kritiek is altijd beter dan een idee compleet de grond in duwen.


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Mt


    A to the Z

    Ook al ben ik klaar, toch nog een mt, hehe.


    Stenenlikker

    Ook hier een mt om jullie met de laatste loodjes aan te moedigen.
    Dat met de personages had ik ook heel erg. Je bent toch bijna een jaar constant met ze bezig, en met hun verhaal, en dan is het ineens klaar. Ik had echt wel even nodig om te realiseren dat het verhaal gewoon afgelopen was en om me te aarden 😅


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Het besef dat het nu ook gewoon af is, is ook nog niet helemaal binnen bij mij.
    Ik heb dus eind oktober mijn epiloog al geschreven, maar ik besloot om ergens halverwege nog een scène van 9k toe te voegen. Maar het einde van die scène geeft mij niet echt een afrondend gevoel, haha.


    Stenenlikker

    Hephaistion schreef:
    Het besef dat het nu ook gewoon af is, is ook nog niet helemaal binnen bij mij.
    Ik heb dus eind oktober mijn epiloog al geschreven, maar ik besloot om ergens halverwege nog een scène van 9k toe te voegen. Maar het einde van die scène geeft mij niet echt een afrondend gevoel, haha.


    Oh honey, speaking of afgerond gevoel. :')
    Ik wil geen spoilers geven van mijn SOTY voor wie hem in december nog leven wilt, but life is hard.
    Ik vond het zo leuk om een jaar lang te schrijven aan iets. Ben zo blij dat ik meegedaan heb!

    Heel veel succes nog aan alle kanjers die de laatste loodjes aan het leggen zijn. Jullie kunnen het! zet em op!


    A to the Z

    Even en vraagje tussendoor (als soort van voorbereiding op volgend jaar denk ik?): Hoe hebben jullie een plot gemaakt? Zijn er sites waar dat overzichtelijk op kan? Op papier? Heerlijk planningloos (zoals ik dit jaar gedaan heb :'D)?
    Ik merk dat ik meestal vastloop door het gebrek aan een goede verhaallijn. Mijn foty was dan ook echt een wonder dat dat wel gelukt is. Maar ik wil volgend jaar een complexer verhaal neerzetten en dan loop ik altijd vast op de verhaallijn die niet duidelijk is, maar als ik die probeer uit te schrijven is het altijd onduidelijk enzo. Dus, wat werkt wel?


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Ik doe aan beginnen met een vrij vaag idee en me laten leiden door het verhaal, met hier en daar wat overzichts planmomenten.
    Maar dat moet maar net bij je passen en voor mij werkt het toevallig goed, omdat ik niet zo goed ben in me houden aan vooraf gemaakte plannen, hahahaha.


    Stenenlikker

    Nou, het is zover, het is december, mijn verhaal is officieel af en stuff. Het was een beetje een verspilling van mijn tijd maar het is niet alsof ik een leven heb haha.


    Rest in Peace, Son of Gondor