Ik vind het leuk om met gerechten te experimenteren, maar ik zal niet al mijn ontdekkingen delen, anders wordt deze post wel erg lang. :'D
Vegetarische pitabroodjes!
Dit is heel simpel en superlekker. Bak de pitabroodjes volgens de aanwijzingen. Intussen, snijd wat groenten naar smaak. Aanraders: oranje of rode paprika, een handvol champignons en misschien wat prei. Gooi alle groenten in de pan en doe er daarna ook wat Vivera vegetarische kipstukcjes bij, zo veel je wilt (ze worden niet droog en hebben best veel smaak!). Daarnaast kun je ze nog wat kruiden met bijvoorbeeld bieslook of knoflook. Bak de groenten + kip tot ze klaar zijn, snijd de broodjes open en doe de groenten + kip op de broodjes. Knoflooksaus erover en hoppa, je hebt een heerlijke avondmaaltijd zonder al te veel moeite!
Jambalaya, voor 2 personen
Ingrediënten: 250 gram kippendijen, 130 gram rijst, 40 gram chorizo in stukjes, 1 ui, teentje knoflook, 1 tomaat, eetlepel tomatenpuree, theelepel cajunkruiden, 250 ml kippenbouillon, 1 paprika, handvol champignons, 3 stengels bleekselderij, paprikapoeder.
Gebruik hiervoor een grote wokpan! Anders kom je ruimte tekort. Snipper de ui en knoflook en bak ze goudbruin, daarna snijd je de kip en bak je die mee. Snijd de groenten en bak die ook mee, evenals de stukjes chorizo. Voeg daarna cajunkruiden en paprikapoeder toe, waarna je ook de tomatenpuree toevoegt. Zorgt voor 250 ml bouillon. Voeg de ongekookte rijst toe aan de wokpan toe en giet daarna de bouillon erbij. Laat dit 15 minuten staan (af en toe omroeren), tot alle bouillon is opgenomen en de rijst klaar is. Smakelijk!