• Hey iedereen!

    Ik ben zelf een permanente brillendrager.
    Ik heb lenzen al eens geprobeerd, maar ik heb een afwijking aan een oog waardoor ik dat niet zo comfy vind. (Een oog is niet perfect rond of zo, waardoor daar dan een gewichtje in moet en dat voelt toch wel zanderig of zo?)

    Anyway, ik ben wel fan van brillen dragen want mits de juiste montuur vind ik dat wel een fashion-statement haha.
    Ik ben dan ook fan van verschillende monturen dragen en afwisselen.
    Ik heb sinds twee jaar een montuur die ik echt dag in dag uit draag omdat ik hem zo mooi vind en nu ik eindelijk weet waar ik wel en niet mee sta, wil ik eigenlijk graag nog een montuur kopen die net wat specialer is en waar ik mee af kan wisselen.
    Het is echt een droom van me om een brillencollectie te hebben met een ronde bril bij, bijvoorbeeld haha. En een nieuwe zonnebril zou ik ook wel diggen, aangezien ik mijn eeuwige rayban moet verslijten. Man, i envy people die gewoon een souvenirshop kunnen binnengaan, een leuke zonnebril kunnen opzetten en scoren :')

    Nu weten we allemaal dat brillen kopen heel duur is.
    Ik ga standaard bij de optieker, maar nu heb ik gehoord dat online brillen op sterkte kopen ook mogelijk is en veel goedkoper zou zijn?
    Aangezien mijn laatste brillen-aansterkronde met multifocale glazen maar liefst een rekening van 700 euro bedroeg (zonder modellen want die had ik al) vroeg ik mij af of iemand ervaring hiermee heeft en mij wat zou kunnen zeggen of dat prijsverschil online dan wel betrouwbaar is als je het vergelijkt met de optieker, waar je al snel duur betaalt voor een 3x verdunt glas.
    Ik heb sterktes van -5,5 en -5,25 trouwens.
    Momenteel is mijn standaard bril multifocaal omdat ik hem dag in dag uit draag om te studeren. De andere twee (onder andere zonnebril) zijn gewone glazen 3x verdund en ontspiegeld.

    Merci beaucoup als je ervaringen/advies delen kan!
    x


    A to the Z

    Ik krijg best veel reclame van Charlie Tenple.
    Echter heb ik zulke rare ogen dat ik echt bij de Van Wely blijf daarnaast ben ik zeer tevreden met mijn montuur die felblauw is:$

    Dus verder dan een website kan ik je niet geven. Je zou daar voor de reviews kunnen kijken.

    Ik heb toen wel toen ik aan de bril moest bij Specsavers een zonnebril en reserve bril bij een actie gehaald maar die glazen zitten bij mij toch minder goed


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Wow, bij welke winkel zit je dan, als ik vragen mag? Ik heb ongeveer dezelfde sterkte (geen multifocaal) maar ik ben meestal rond de 300 kwijt voor glazen + montuur. Ik zou sowieso nooit aanraden om een montuur te kopen op internet, in de winkel zien brillen er ook al heel anders uit op je hoofd dan op het rekje. Plus: ik geloof dat je bij sommige winkels kan veranderen van montuur zonder nieuwe glazen, als het montuur maar kleiner is. En inderdaad, zoals IrishNialler al zegt, ik haal ook altijd bij een winkel die 1+1 gratis zonnebril/normale bril heeft. Dat kan ook zonder dat het dezelfde sterkte hoeft te zijn, dus als je één multifocale bril wil en een normale bril, kan dat allemaal en is wss de normale bril gratis.


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Ristridin schreef:
    Wow, bij welke winkel zit je dan, als ik vragen mag? Ik heb ongeveer dezelfde sterkte (geen multifocaal) maar ik ben meestal rond de 300 kwijt voor glazen + montuur. Ik zou sowieso nooit aanraden om een montuur te kopen op internet, in de winkel zien brillen er ook al heel anders uit op je hoofd dan op het rekje. Plus: ik geloof dat je bij sommige winkels kan veranderen van montuur zonder nieuwe glazen, als het montuur maar kleiner is. En inderdaad, zoals IrishNialler al zegt, ik haal ook altijd bij een winkel die 1+1 gratis zonnebril/normale bril heeft. Dat kan ook zonder dat het dezelfde sterkte hoeft te zijn, dus als je één multifocale bril wil en een normale bril, kan dat allemaal en is wss de normale bril gratis.


    Momenteel zit ik bij een zelfstandige optieker en geen keten zeg maar. Heb negatieve ervaringen met ketens. Zij doen idd vaak die 1+1 acties, maar de mensen die er werken zijn toch vaak niet echt zo goed geschoold als een optieker. Of tenminste toch in de stad waar ik woon. :(


    A to the Z