Hallo mensen!
Ik heb last van een probleem wat ik zelf heel vervelend en gênant vind: ik ween heel snel. Of ja, het is niet dat ik iedere dag ween, maar wanneer ik zeg maar 'overvallen' wordt door emoties, kan ik het gewoon niet tegenhouden. Dit betekent dat ik op plaatsen ween waar ik niet wil wenen voor mensen waarvan ik niet wil dat ze zien dat ik ween. Ik kan het ook echt niet tegenhouden, hoe hard ik het probeer. Soms ween ik zelfs zonder dat ik begrijp waarom. Ik slaagde deze week bv niet voor m'n rijbewijs, maar ik voelde me er niet echt slecht bij en ik had hoe dan ook niet verwacht dat ik zou slagen, dus ik was niet eens echt teleurgesteld ook.
Zijn er nog mensen met ditzelfde probleem en valt er iets aan te doen? Want ik vind het gewoon super stom om direct in tranen uit te barsten voor mensen die ik misschien amper ken (ook al wil ik helemaal niet wenen en is het ding waarom ik ween niet eens zo belangrijk).
(PS: Er was het laatst een Nederlander die tegen me zei dat ze wenen niet vaak gebruiken in Nederland (of toch waar zij woonde) en ze vond het een lelijk woord, maar ik vind huilen of janken echt lelijk klinken, dus jullie moeten maar dealen met wenen )
[ bericht aangepast op 20 sep 2018 - 22:33 ]
If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.