Ja, we kennen het allemaal: de enorme momenten van vreugde wanneer je een reactie krijgt op jouw verhaal. Zeker wanneer deze feedback bevat en je weer aan de slag kunt! Helaas komt dit niet altijd voor (en dat is geen shade want ik geef ook lang niet altijd reacties terwijl ik het hoofdstuk wel heel goed geschreven vind), dus ik zat vandaag wat te brainstormen en kwam met het volgende idee:
Voorgeschreven reactie layouts.
Bij mijn volgende story ga ik aan het begin van elk hoofdstuk een schema maken waarin lezers feedback op een snelle manier kunnen geven.
Denk hierbij aan iets als dit:
(Maak dikgedrukt wat voor jou van toepassing is, of laat de vraag open als je geen antwoord hebt)
Wie was je favoriete personage uit dit hoofdstuk: Jan - Pietje - Willemina
Vond je het geschreven hoofdstuk: spannend - verdrietig - mooi - saai - grappig
Las het hoofdstuk voor jouw gevoel vlot?: ja- nee
Hoe voelde de schrijfstijl aan?: goed - waanzinnig - normaal - redelijk - kan verbeterd worden
Prikkelt dit hoofdstuk je nieuwsgierigheid voor het volgende?: ja, ik wil direct verder lezen! - ja, maar ik zou ook eerst nog even een nieuwe episode van orange is the new black kunnen kijken - nee
Zou je nog iets willen toevoegen?:
Dit is dus even een snel voorbeeldje. Ik denk persoonlijk dat er voordelen zijn, want ik kan zelf opstellen waar ik feedback in wil krijgen en lezers kunnen dit snel geven. Dus ik ga binnenkort uittesten of het ook in de praktijk werkt.
'Maar Moeder Flodder, waarom deel je dit met ons?'
Ik dacht dat er misschien mensen zijn die dit ook bij hun eigen story willen uittesten. Hoe meer zielen, hoe meer vreugd! *O* (
Anyway, ik ben benieuwd wat jullie er van vinden en welke nadelen jullie zien!
[ bericht aangepast op 10 aug 2018 - 23:56 ]
Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"