Iva schreef:
Wow, respect voor je rekenkunsten. Als je je best doet, kun je denk ik wel een week met een tientje doen, maar denk ook aan dingen als zeep, maandverband, melk, kaas, wc-papier, shampoo. Technisch gezien kun je met dat bedrag wel rondkomen, maar dan moet je echt heel erg opletten en dat lijkt me persoonlijk niet fijn leven. Het is gewoon allemaal duur en als ik jou was, zou ik inderdaad wel zo goedkoop mogelijk proberen te leven, maar je moet het niet te gek maken. Al denk ik dat je daar naarmate de tijd vordert ook zelf wel achterkomt. Het komt helemaal goed met jou.
Leven is gewoon ontzettend duur en daar is niets aan te doen.
Haha wow eindelijk voor het eerst in m'n leven dat iemand het over mijn rekenkunsten in een positieve manier heeft :'D
ik ben van wiskunde b naar wiskunde c gegaan, dus 2 stappen terug, omdat ik het gewoon niet kon en ik ben voor m'n eindexamen geslaagd met een 4 voor economie waar ik ontzettend mijn best voor heb moeten doen.
Jajajaja, ik heb aan melk en kaas gedacht in de wekelijkse berekening en over zeep, wcpapier en shampoo heb ik het ook over gehad
Maandverband/tampons en dat soort troep hoef ik niet te kopen want ik gebruik de OrganiCup en ik heb daar 3 stuks van (ze kunnen 10 jaar mee maar ik vind het fijn om er altijd eentje in m'n tas te hebben, eentje thuis en straks eentje op m'n kamer) dus voorlopig kan ik vooruit.
Het zal inderdaad wel opletten worden, maar ik ben gewoon een beetje apart
al zeg ik het zelf en ik let sowieso altijd wel een beetje op de prijzen. Als er ergens een goedkopere variant van is, dan koop ik de goedkoopste variant. Ik ben meestal ook wel afhankelijk van goedkope varianten want ik kan niet tegen johannesbroodpitmeel en dat zit bijv. wel in Ola ijsjes maar niet in de dubbellikkers van AH Basic of in sommige ijsjes van de Lidl. Het wordt vaker in A-merken gebruikt dan in cheap merken, zozegmaar.
Natuurlijk zal ik ook wel eens pizza halen. Of een keer uit eten gaan. Maar dat kan.
Ik wil alleen niet al te veel aan eten uitgeven. Want dat vind ik gewoon zonde ofzo, ik kan er heel boos om worden als ik iets gekocht heb wat ik helemaal niet nodig heb. Maar dat is alleen in het geval van eten zo. Aan een agenda kan ik namelijk wel veel te veel geld uitgeven zonder dat ik het erg vind.
Hopps schreef:
Ik blijf bij mijn standpunt. Ja, het is in theorie mogelijk, maar wil je elke week hetzelfde? Ik vind het al niet echt gezond dat je zo op de centen let, als ik eerlijk ben. En zal je wel elk weekend naar huis gaan (dat dacht ik ook, tot ik twee weken op mezelf woonde en het derde weekend besloot in mijn studio te blijven)? Je kan beter wat speling hebben zodat je aan het eind van de maand niet in paniek raakt. Meid, alsjeblieft, doe dit jezelf niet aan. Wat ik zei, ik woon drie jaar op mezelf en ik heb me nooit drukgemaakt om een portie Chinees die ik heb besteld of een patat met mayo die ik heerlijk heb opgegeten. Echt niet. Je kan beter niet te veel uitgeven aan uitgaan en liters alcohol, dan dat je jezelf dwingt van tien euro per week te leven. Geloof me, ik ga vrijwel nooit de winkel in zonder iets mee te nemen wat ik oorspronkelijk niet had bedacht.
Nee, tuurlijk wil ik niet elke week hetzelfde eten. Maar die grote berekenpost was een voorbeeldje. Ik was er 4 uur mee bezig, ik was niet van plan om voor 52 weken menu's uit te gaan zoeken
dan zit ik hier over 10 jaar nog.
Maar ja, aardappels zijn wel een beetje standaard. En daar kan elke vorm van groente bij. Had er even 4 opgezocht maar er is natuurlijk veel meer mogelijk. En seizoensgroenten zijn ook stukken goedkoper natuurlijk. En ik houd gewoon van pasta, dat kan ook in een salade. En het is makkelijk en snel
Afhaalpizza zal ook wel eens voorkomen maar niet zo vaak vermoed ik. Want als ik iets zelf moet betalen, dan liever het goedkoopste. Maar misschien hebben m'n ouders me wel helemaal bang zitten maken over dat ik niet mocht lenen enzo, en verandert het compleet als ik straks echt op mezelf woon.
Ja, ik zal elk weekend naar huis gaan. 1. Omdat het in mijn kamercontract staat, anders moet ik extra huur betalen. 2. Ik heb nu een superleuk bijbaantje waar ik echt voorlopig niet weg wil en daar kan ik gewoon op de zaterdag werken. Moet ik er wel naar toe, en het is vlakbij waar ik woon dus om dan daarna een half uurtje naar huis te fietsen is te doen. 3. Op zondag heb ik koor. Soms is dat 's ochtends om 9.00 al (als ik thuis ben dan moet ik om 8.30 van huis weg, vanaf de kamer zou dat om 7.00 al zijn en dat is vrij vroeg voor een zondag) en de repetities zijn sowieso elke zondag van 18.45 tot 20.30 (meestal blijf ik altijd nog even hangen) en ik was van plan om dan terug naar m'n kamer te gaan omdat ik dan toch naast het station ben.
Maar of course kan ik ook af en toe een weekend blijven (dat is niet erg), dat zal in de wintermaanden denk ik wel wat sneller gebeuren. Zolang ik niet elk weekend blijf maakt het voor de kamerhuur niet uit. 1x een weekend per maand is niet erg.
Ik ben nog nooit in m'n leven uitgeweest, daar heb ik ook geen behoefte aan dus dat scheelt in ieder geval
en alcohol drink ik zelden (laatste keer was in april, oké normaal gesproken dronk ik wel eens een biertje met vrienden (gewoon bij iemand thuis) maar ik kreeg daar aanvallen van dus toen ben ik er mee gestopt en ik ben er een beetje huiverig voor of het nu na m'n operatie wel goed zal gaan dus voorlopig niet).
Eigenlijk ben ik wel benieuwd waarom je het niet gezond vind dat ik zo op m'n geld let. Want ik kan zelf echt geen reden bedenken waarom het ongezond zou zijn, haha.
I mean, het is eten. Of ik nou een zak pasta van 19 cent koop of een zak pasta van 2,50; het is en blijft pasta.
so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly