• Ik heb geen flauw idee of dit op dit subforum thuishoort, maar creativiteit klonk wel passend bij verven :'D

    Aangezien er hier op Q toch best wat creatievelingen zitten, hoop ik dat een van jullie de gouden tip voor mij heeft. Mijn verfkwasten beginnen namelijk een behoorlijk donkere kleur aan te nemen. Hoe krijg ik ze het beste schoon?
    Ik gebruik mijn kwasten voor waterverf en voor inktense blocks.
    Goed, en voor Oost-Indische inkt maar daar gebruik ik een aparte kwast voor en dat die voor eeuwig zwart is heb ik me al bij neergelegd :'D
    Dus, wie oh wie heeft DE tip om mijn kwasten weer enigszins schoon te krijgen?


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Niet :p Ik heb hetzelfde, heb wel eens speciale zeep gebruikt maar het maakt niet zoveel uit haha
    Gewoon sneller schoonmaken en vooral onderop zodat in elk geval het vuil daar minder zit en er geen haren uitvallen.


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Ik schilder niet, maar het verven van boten en gesprekken met mijn vader hebben me geleerd dat terpentine werkt. Maar ik weet dus niet of dat handig is voor iedere verf en voor het schilderleven met andere verf en misschien wel andere kwasten...


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    Hooverphonic schreef:
    Niet :p Ik heb hetzelfde, heb wel eens speciale zeep gebruikt maar het maakt niet zoveel uit haha
    Gewoon sneller schoonmaken en vooral onderop zodat in elk geval het vuil daar minder zit en er geen haren uitvallen.

    Helaas :')

    @aarvsogel, op de een of andere manier vind ik dat voor mijn schattige kleine kwastjes heel eng klinken :'D het werkt vast, maar het klinkt zo intens en alsof mijn kwasten daar niet tegen zouden kunnen ofzo :')


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.