• RANT INCOMING

    Hoe kunnen mensen zo idioot zijn en alsnog meer vrienden hebben dan ik?

    Oké, er is dus een andere Discord server waar ik wel eens kom. Ik praat er niet veel, want ik weet dat ik niet populair ben, but still. Ik dacht, ik lees even een gesprek mee. Ik zal hier het gesprek posten en intussen een beetje uitleg geven, want jullie kennen die mensen natuurlijk niet.

    Ik wist dat Terra (om wie het gaat) een ontzettend kutwijf was. Maar dat ze zich zó laag kan gedragen, dat wist ik nog niet. Ik had nog niet veel van het gesprek in Discord gevolgd, maar ik las dit:

    Terra - vandaag om 20:24
    Je ouders mogen oprotten

    Ik weet niet tegen wie ze dat zei, maar ik vind het niet kunnen, dus kom ik er even in en wil duidelijk maken dat ze wel ieeeetsje mag dimmen, dat is niet onredelijk, right? (Ik ben dus Raduga, in die server)

    Raduga - vandaag om 20:25
    jeez ter

    Haar reactie:

    Terra - vandaag om 20:26
    wat nou weer

    Komt er nog zo'n imbeciel bij, die ik niet ken:

    juliaevianne - vandaag om 20:27
    dit klinkt alsof we anders van Terra moeten verwachten maar ondertussen delen we haar sentimenten vooral

    Raduga - vandaag om 20:27
    ik niet

    Noct (van wie ik wel iets meer volwassen gedrag had verwacht) vindt dat Terra zich best normaal gedraagt voor haar doen:

    Noct - vandaag om 20:27
    Zo erg was Terra deze keer niet?

    Raduga - vandaag om 20:28
    'je ouders mogen oprotten'

    juliaevianne - vandaag om 20:28
    Oh? Jij trekt dingen je persoonlijk aan

    Raduga - vandaag om 20:28
    ja misschien ben ik dan wel weer de zeikerd
    nee hoor
    helemaal niet

    En toen escaleerde de boel:

    Terra - vandaag om 20:28
    Ze trekt zich wel meer persoonlijk aan vgm.

    Terra - vandaag om 20:28
    Maar in dat geval, jouw ouders mogen ook oprotten.

    juliaevianne - vandaag om 20:29
    HAHAH

    Noct - vandaag om 20:29
    :joy:

    juliaevianne - vandaag om 20:29
    Kijk hier mogen ze gewoon helemaal oprotten, niet alleen met kut uitspraken

    Noct - vandaag om 20:29
    Ouders zijn gwn kut.

    juliaevianne - vandaag om 20:30
    Niet alleen ouders


    HOE KAN DAT KUTKIND ZOVEEL BIJVAL KRIJGEN

    IK KAN ER NIET BIJ AARRGHHHH

    Please, zeg me dat dit uitzonderlijk achterlijke randdebielen zijn, want ik kan me niet voorstellen dat ik hier onredelijk ben geweest? Like, ik snap wel dat je op internet iets meer kunt maken dan in het echt, maar zeggen dat 'je ouders kunnen oprotten' kan gewoon echt niet, vind ik?

    geef me even het gevoel dat ik er ook toe doe, want deze idioten maken me echt een beetje triest of zo

    Ik vind het moeilijk een oordeel te vellen hierover, omdat niet het héle gesprek er staat (en dat is ook te veel) en ook niet wat er allemaal aan vooraf is gegaan. Maar, eerlijk? Hoe jij hen hier noemt is ook niet bepaald aardig. x:


    Als je eerder al te horen hebt gekregen dat je een aandachtsgeile hoer bent (terwijl je vrijwel nooit een woord hebt gewisseld met iemand) en daarna dat je ouders kunnen oprotten, hoe moet ik dan nog een positief beeld over hen hebben?

    Burke schreef:
    Ik vind het moeilijk een oordeel te vellen hierover, omdat niet het héle gesprek er staat (en dat is ook te veel) en ook niet wat er allemaal aan vooraf is gegaan. Maar, eerlijk? Hoe jij hen hier noemt is ook niet bepaald aardig. x:


    Ze is gewoon even dr hart aan het luchten. Give her a break.


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.

    Ik vind het zelf eigenlijk niet zo'n dramatisch iets om te zeggen, maar ik weet de context waarin het gezegd werd natuurlijk niet. Terra's reactie op wat jij dan zei vind ik ergens wel wat overdreven, maar klinkt eigenlijk vooral alsof die persoon wat slecht gehumeurd was en dat op jou uitwerkt. :/ Wel klote.

    [ bericht aangepast op 27 juni 2018 - 21:08 ]


    Ex astris, sciencia

    Hmm, ik vind het eveneens lastig oordelen. Ik snap denk ik wel waarom je besloot er wat van te zeggen, want het is wel een cru opmerking van Terra. Echter denk ik dat je-je er eigenlijk het beste buiten had kunnen houden. Je wist immers niet waarom die opmerking werd gemaakt en "bemoeide" je met iets wat niet je zaken waren, hoe stom dat ook klinkt. Zij reageren niet bepaald aardig en gepast, maar zoiets heb je nu eenmaal in van die internet chatrooms en ik denk dat je, als je niet wilt dat je zo'n shitstorm over je heen krijgt, het maar het beste kunt negeren. Je wist immers dat die Terra niet de aardigste is, dus je had het wel aan kunnen zien komen, denk ik.

    Desalniettemin vind ik het wel naar dat het zo is verlopen. Je zult overal wel "mean girls" vinden. Het beste kun je-je niet met ze bemoeien als het niet nodig is, denk ik.


    I just caught the wave in your eyes

    TrippaSnippa schreef:
    (...)

    Ze is gewoon even dr hart aan het luchten. Give her a break.


    En ik mag mijn mening geven. Bedankt voor deze nutteloze inbreng. Daarbij dacht ik dat we iets anders hadden afgesproken rondom reacties op het forum, maar goed — als jij hier gelukkig van wordt, prima.

    @ De TS — zie je, nu krijgen we al extra informatie en dat stelt hen al in een compleet ander daglicht. Wat naar dat ze je zo genoemd hebben. D: Misschien is het beter een tijdje niet in die discord te komen? Of een andere te zoeken?


    Burke schreef:
    (...)

    En ik mag mijn mening geven. Bedankt voor deze nutteloze inbreng. Daarbij dacht ik dat we iets anders hadden afgesproken rondom reacties op het forum, maar goed — als jij hier gelukkig van wordt, prima.

    @ De TS — zie je, nu krijgen we al extra informatie en dat stelt hen al in een compleet ander daglicht. Wat naar dat ze je zo genoemd hebben. D: Misschien is het beter een tijdje niet in die discord te komen? Of een andere te zoeken?



    Ik heb helemaal niks met je afgesproken, daarnaast mag zeker iedereen zijn mening geven maar je kan ook wel een beetje considerate zijn tegen je medemens.


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.

    Guys, please, ik wilde mijn hart luchten over het feit dat ik meteen weer ruzie had met iemand terwijl dat helemaal niet mijn bedoeling was... and it happens again...

    Pastiche schreef:
    Guys, please, ik wilde mijn hart luchten over het feit dat ik meteen weer ruzie had met iemand terwijl dat helemaal niet mijn bedoeling was... and it happens again...


    Sorry, dat was absoluut niet mijn bedoeling — maar ik ben het beu dat ik continu word afgezeken door één persoon die heeft gezegd me 'te gaan negeren', tegen de bemiddelaars en mods nog wel. So I'm irritated as fuck.

    //

    Nu weer even serieuze adviezen: ik zou dus een andere discord zoeken. Ik weet niet waarom je altijd bij die discord kijkt? Gaat het over een bepaald onderwerp? Zijn er misschien meerdere discords met die onderwerpen? Of open een topic op Q. over het topic!


    Om op het topic terug te komen, het is inderdaad een vervelende situatie, helaas zijn er nou eenmaal mensen op het internet die alles maar zeggen zonder er bij na te denken hoe je de tegenpartij laat voelen hiermee. Mensen mogen wel eens wat meer compassie krijgen.


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.

    Het gaat om een ander spel en het is een algemene server waar allerlei onderwerpen worden gedekt die over dat spel gaan... Net als de algemene Quizlet server. En er is helaas geen andere server, en als die er wel zou zijn zou die Terra er ook rondhangen. Ik heb nu de hele server gedempt en ik wil alle gesprekken daar gewoon even niet volgen, maar het is best lastig om die compleet te negeren.

    Ik weet van mezelf dat ik sociaal onhandig ben, daarom vind ik dit soort situaties heel moeilijk en confronterend - want het lijkt net alsof er ruzie ontstaat no matter wát ik zeg. Of zoiets. En dan heb ik voor even weer genoeg gehad met al dat sociale gedoe en 'aardig zijn'.

    Burke schreef:
    (...)

    Sorry, dat was absoluut niet mijn bedoeling — maar ik ben het beu dat ik continu word afgezeken door één persoon die heeft gezegd me 'te gaan negeren', tegen de bemiddelaars en mods nog wel. So I'm irritated as fuck.

    //

    Nu weer even serieuze adviezen: ik zou dus een andere discord zoeken. Ik weet niet waarom je altijd bij die discord kijkt? Gaat het over een bepaald onderwerp? Zijn er misschien meerdere discords met die onderwerpen? Of open een topic op Q. over het topic!



    Continu dit is de eerste keer dat ik je uberhaupt persoonlijk heb aangesproken. En daar buiten om ook fijn dat je de drama zo op Quizlet te koop zet.
    Ik heb niet gezegd je te gaan negeren ik heb gezegd geen aandacht meer aan je te spenderen 2 different things. En als er verder issues zijn mijn app en pb staan open.
    Maar ik ga niet de vuile was op Q te drogen hangen.


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.

    Pastiche schreef:
    Het gaat om een ander spel en het is een algemene server waar allerlei onderwerpen worden gedekt die over dat spel gaan... Net als de algemene Quizlet server. En er is helaas geen andere server, en als die er wel zou zijn zou die Terra er ook rondhangen. Ik heb nu de hele server gedempt en ik wil alle gesprekken daar gewoon even niet volgen, maar het is best lastig om die compleet te negeren.

    Ik weet van mezelf dat ik sociaal onhandig ben, daarom vind ik dit soort situaties heel moeilijk en confronterend - want het lijkt net alsof er ruzie ontstaat no matter wát ik zeg. Of zoiets. En dan heb ik voor even weer genoeg gehad met al dat sociale gedoe en 'aardig zijn'.


    Misschien is het zo dat Terra sociaal ook niet de meest handige is en er tussen jullie vanaf het eerste moment al een soort wrijving is ontstaan? Waardoor het eigenlijk niet meer 'goed' komt? Ik zou haar/hem sowieso negeren, voortaan.


    Ik kan begrijpen dat je je hier slecht door voelt, het is ook echt gewoon heel naar. Wat ze tegen jou hebben gezegd, kan echt niet door de beugel - no matter wat er daarvoor aan vooraf ging. Maar ja, zulke mensen vind je overal. Probeer je er niet al te veel van aan te trekken, hoe moeilijk dat ook is.

    [ bericht aangepast op 27 juni 2018 - 21:17 ]


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Trouwens, ik denk dat je het niet moet zien als ruzie. Zoals ik het lees klinkt het wel heel spottend en denigrerend (en daarom heel naar helaas), maar ruzie zou ik het niet noemen. Probeer je er niet te veel van aan te trekken, het blijven uiteindelijk vreemde op het internet die je waarschijnlijk nooit zult ontmoeten, I think that's a nice thought to keep in mind.


    I just caught the wave in your eyes