• volgens mij staat dit in het verkeerde subforum, maar ik ben niet zeker

Ik heb dus een probleem, of ja ik vind het dus een probleem. Ik lees namelijk graag verhalen op Quizlet, maar mijn ogen kunnen het niet zo goed aan om lang naar een scherm te kijken. Op zich heb ik prima ogen hoor, maar ik vind het gewoon heel vermoeiend en ook niet fijn lezen, zelfs niet met de helderheid op z'n laagst. Voor mijn studies drukte ik echt altijd alles af (sorry boompjes), maar eh ik kan toch moeilijk elk Quizlet verhaal dat ik wil lezen gaan printen haha

Dus als ik nu een verhaal lees, gaat het redelijk traag, vooral bij lange hoofdstukken, omdat ik dus niet te veel wil lezen in één keer. Voor één of andere reden heb ik het probleem niet zo als ik op het forum zit of covers aan het maken ben, het gaat dus echt puur om het lezen van lange stukken tekst op een computerscherm.

Nu dacht ik plots, hebben e-readers niet zo'n ander soort scherm dat rustiger is voor je ogen? Ik wil er al heel lang één, maar heb het tot nu toe nog niet gekocht. Met een e-reader kan je op het internet, maar zijn er hier al mensen die het gebruikt hebben om iets op Quizlet te lezen?

Dit is een maak het forum levendiger topic, maar ook echt een serieuze vraag

The soul needs autumn.

Ik heb expres een e-reader met een e-ink scherm gekocht toen dat ook geen licht afgeeft. Is inderdaad stukken rustiger en ook beter voor je ogen. Het voelt net alsof je een boek leest. Ik heb alleen nog nooit geprobeerd om daarop verhalen van Q te lezen! Geen idee hoe dat zou zijn, eigenlijk. Het internet op mijn e-reader is volgens mij namelijk echt bedoeld om af en toe wat te googlen of artikelen te lezen. Ik weet niet of 'ie een site zoals deze zou aankunnen.

“Libraries were full of ideas—perhaps the most dangerous and powerful of all weapons.” - Throne of Glass

Je kan als je een Kobo haalt gebruik maken van een plugin in chrome die artikelen voor je opslaat, dit werkt ook met Quizlet. Zo kan je ze ook lezen op je ereader. Ik heb die ook ^^

Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.

HlPPIE schreef:
    Je kan als je een Kobo haalt gebruik maken van een plugin in chrome die artikelen voor je opslaat, dit werkt ook met Quizlet. Zo kan je ze ook lezen op je ereader. Ik heb die ook ^^

Oh en doe je dat vaak, zo Quizlet verhalen lezen bedoel ik, of niet?

The soul needs autumn.

Grace schreef:
    (...)

Oh en doe je dat vaak, zo Quizlet verhalen lezen bedoel ik, of niet?

Ik lees tbh nooit verhalen op quizlet, maar heb het geprobeerd en het werkte in iedergeval wel. Niet te veel poespas :). En je kan het websurfen gewoon op een laptop doen ipv op je reader zelf wat sneller is.

Mijn Ereader is zo sloom dat ik het niet eens durf te proberen haha

There are poems inside of you that paper can't handle

Misschien kun je ook een rood/geel filter gebruiken voor je scherm? Er zijn meerdere apps voor en ik vind het wel echt fijn, vooral 's avonds wanneer het donker wordt. Op de computer heb je in ieder geval f.lux, welke automatisch aangaat gebaseerd op de tijd en je plaatselijke zonsondergang en voor je mobiel is er Twilight.
    Voor mij is het echt het blauwe licht dat mijn ogen irriteert, haha, misschien heb je daar ook last van.

She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

Ik heb een ereader van kobo, wel met licht in het scherm maar ik heb hetzelfde probleem en voor mij werkt het scherm echt heel goed! Ik heb hem nog niet gebruikt voor q, maar ik kan het vanmiddag wel voor je uitproberen!

Spinning around, I'm weightless.

Is er nog iemand die ervaring heeft met het lezen van Q-verhalen op een e-reader? (:

The soul needs autumn.

Sorry, ik gebruik die van mij niet voor internet dus geen idee of dat beetje werkt

Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

Ik weet maar half wat een e - reader is, dus schiet me niet dood, maar het is een tip. Als je safari gebruikt als browser zit er iets in wat ik zelf erg handig vind voor mijn ogen. Lezen op Quizlet vind ik soms ook wel lastig omdat het erg klein is. Dus ik gebruik dit knopje in safari naast de adresbalk en dan krijg ik dit. Het leest meer zoals een boek.

Even een random hoofdstuk van een persoon op de voorpagina genomen:

Vind het wel handig. Verder vergroot ik vaak gewoon de tekst met dat knopje in de hoofdstukken of zoom ik in. Dat zijn mijn trucs om het lezen aangenamer te maken.

Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

Histoire schreef:
    Ik weet maar half wat een e - reader is, dus schiet me niet dood, maar het is een tip. Als je safari gebruikt als browser zit er iets in wat ik zelf erg handig vind voor mijn ogen. Lezen op Quizlet vind ik soms ook wel lastig omdat het erg klein is. Dus ik gebruik dit knopje in safari naast de adresbalk en dan krijg ik dit. Het leest meer zoals een boek.

Even een random hoofdstuk van een persoon op de voorpagina genomen:

Vind het wel handig. Verder vergroot ik vaak gewoon de tekst met dat knopje in de hoofdstukken of zoom ik in. Dat zijn mijn trucs om het lezen aangenamer te maken.

Oh, ik denk niet dat het bij mijn Google Chrome werkt, maar thanks voor de tip Marie! Misschien hebben anderen er wel wat aan.^^

The soul needs autumn.

Ik denk dat je op Windows ook safari kan downloaden als browser. Mocht je het echt willen of nodig hebben die functie. (;

Die functie is ook in chrome beschikbaar vgm google is je beste vriend :)

Mijn ereader ligt voor reparatie bij bol :'( anders had ik het voor je getest, ik kijk zo of ik mijn oude of die van mijn moeder kan kapen!

Spinning around, I'm weightless.

TrippaSnippa schreef:
    Die functie is ook in chrome beschikbaar vgm google is je beste vriend :)

Inderdaad! Je hebt gelijk, heb het even opgezocht en je moet gewoon een extra extensie toevoegen aan je browser en je hebt dat knopje ook in chrome.