Hey iedereen! Ik zat even te pinnen op pinterest en na te denken over dingen die ik echt superleuk vind, en toen vroeg ik mij af: Wat vinden jullie leuk? Waarover zijn jullie zo gepassioneerd? Wat zijn zaken die je supertof vindt en die je gevormd hebben tot de persoon wie je bent vandaag? En dan bedoel ik niet je passie 'tekenen' of 'schrijven', of een of andere hobby. Ik bedoel het als in losse feiten en zaken. Gewoon dingen die je echt mooi vindt, die je echt geraakt hebben, die je fascinerend vindt, ... Dingen waarover je uren zou kunnen praten! En waarvan je zeker bent: als ik dit niet zo leuk zou vinden, dan was ik waarschijnlijk een compleet ander persoon vandaag. Gewoon random zaken, maar de combinatie van alles samen is wie jij bent en is eigen aan jou! Ik ben heel benieuwd. Ik ontdek graag nieuwe dingen, want daar haal ik echt heel veel inspiratie uit en ik vind het heel leuk om te luisteren naar mensen die het over hun passie hebben! |
Ik zal anders eens beginnen met mijn lijstje!
- David Bowie (echt wat een influence wow)
- Dante Alighieri's 'La divina commedia' (+ Gustave Doré's geïllustreerde versie daarvan)
- Vergilius' Aëneis
- Homeros' Ilias
- Griekse mythologie (In het bijzonder de figuur van Hades)
- Renaissancekunst (specifiek Rafael, Michelangelo en Gian Lorenzo Bernini)
- Neoclassicisme
- De aesthetic van renaissancekunst en neoclassicistische kunst te mixen met grafische kunst of moderne kunst vandaag
- Kunst uit de Klassieke oudheid
- Marcus Antonius (also what a figure lmao)
- Bowties dragen en andere 'mannelijke' kledingstukken is echt my guilty pleasure, vooral gecombineerd met rokjes en makeup hehe
- Barok <3 (en de Madonnabeelden omg)
- Heart of Gold webcomic door Eli Baum en Viv Tanner (dit is echt zoooo een aanrader, ik kan het niet eens onder woorden brengen van hoe mooi ik het vind)
- Philippe, duc d'Orléans
- kunstwerken met grafische, moderne slagzinnen erover
- het tekenwerk van Phobso
- Troy (2004) (al dertien keer gezien en hoewel het zo'n slechte adaptatie is, is Brad Pitts' Achilles toch wel mijn aesthetic lol)
- Anastasia (de animatiefilm en broadwaymusical maar ook gewoon het echte verhaal)
- Tsarenrusland
Er zijn wel een aantal dingen dat ik mis denk ik, maar dat is alvast een groot deel.
Als dit fout staat, verplaats maar, en indien er hier ergens zo'n topic al is... apologies Ik vond 'm niet.
Ik ben benieuwd!
Fire away!
[ bericht aangepast op 4 juni 2018 - 0:21 ]
A to the Z