• Dit is waarschijnlijk een klaagtopic ^^

    Heei lieve Quizlettertjes van me ^^

    Ik ben nu al een paar weken weer aan de gang op school en het begint nogal... stroef
    Ik besteed bijna al mijn tijd aan mijn huiswerk en ik leer me suf, maar als ik op mijn stoel zit met zo'n blaadje voor mij neus weet ik bijna niks.
    Voorbeeld: Ik heb me goed voorbereid en ik leer bijna elke dag voor Frans maar toen het erop aankwam wist ik van de zenuwen en de stress niet wat ik op moest schrijven. Gevolg: een 1 voor aardrijkskunde en een 5.3 voor Frans :(
    al 2 keer een black-out dus :(
    mijn ouders zeggen dat het ook met de faalangst te maken heeft (?)
    Ik heb morgen een gesprek met mijn mentor en waarschijnlijk ga ik het vertellen en dan maar open dat ze me ermee kunnen helpen. Want het zou nogal zonde zijn als ik van vwo naar de havo zou gaan (niks mis met de havo, maar ik blijf gewoon liever op het vwo (A))
    Hebben jullie nog goede raad en/of handige tips? want ik heb ze op dit moment nogal nodig (cat)
    X

    [ bericht aangepast op 15 sep 2013 - 22:54 ]


    'The best way to predict the future is to create it'.

    Ik herken het, ik ben er door blijven zitten
    Bij mij kwam het omdat ik gepest werd en daardoor een hele hoge druk voelde om goede cijfers te halen en dat werd dan te veel
    Toen ben ik van school veranderd en toen veranderde dat

    Misschien ligt het bij jouw ook daar aan?
    Dat de sfeer in de klas of de druk om te presteren heel hoog is?


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Allunga schreef:
    Ik herken het, ik ben er door blijven zitten
    Bij mij kwam het omdat ik gepest werd en daardoor een hele hoge druk voelde om goede cijfers te halen en dat werd dan te veel
    Toen ben ik van school veranderd en toen veranderde dat

    Misschien ligt het bij jouw ook daar aan?
    Dat de sfeer in de klas of de druk om te presteren heel hoog is?


    ik voel wel druk maar die komt vooral van mijn ouders :X
    alle 2 mijn broers konden niet echt goed leren waardoor mijn ouders zich nogal vastpinnen op mij en willen dat ik goed presteer (je snapt wel wat ik bedoel he?)


    'The best way to predict the future is to create it'.

    Peculiaris schreef:
    (...)

    ik voel wel druk maar die komt vooral van mijn ouders :X
    alle 2 mijn broers konden niet echt goed leren waardoor mijn ouders zich nogal vastpinnen op mij en willen dat ik goed presteer (je snapt wel wat ik bedoel he?)

    Ik herken die druk
    Het kan heel goed daar aan liggen, ik zou het er in elk geval met je ouders over hebben en misschien ook met je broers
    Bij mij is het alleen net andersom, mijn zussen doen het heel goed en ze verwachten van mij dat ik dat ook doe
    Maar er gewoon over praten en inderdaad het er met je mentor over hebben
    je mag me altijd pbben als je wilt


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Allunga schreef:
    (...)
    Ik herken die druk
    Het kan heel goed daar aan liggen, ik zou het er in elk geval met je ouders over hebben en misschien ook met je broers
    Bij mij is het alleen net andersom, mijn zussen doen het heel goed en ze verwachten van mij dat ik dat ook doe
    Maar er gewoon over praten en inderdaad het er met je mentor over hebben
    je mag me altijd pbben als je wilt


    Heel erg bedankt voor de steun!


    'The best way to predict the future is to create it'.

    het lucht wel op om erover te schrijven ;)

    [ bericht aangepast op 15 sep 2013 - 22:53 ]


    'The best way to predict the future is to create it'.

    Hebben meer mensen hier al eens een black-out gehad?


    'The best way to predict the future is to create it'.

    ik heb een black-out meermaals als excuus gebruikt toen ik slechte punten haalde op toetsen waar ik eigenlijk niet voor geleerd had. Oeps :Y)


    Maybe we should doubt our fears instead our dreams.

    JohnHWatson schreef:
    ik heb een black-out meermaals als excuus gebruikt toen ik slechte punten haalde op toetsen waar ik eigenlijk niet voor geleerd had. Oeps :Y)


    Tja, dat.kan matuurlijk ook xD


    'The best way to predict the future is to create it'.

    Waarom wil je persé op het vwo blijven dan?
    Als je in de bovenbouw zit kan ik het snappen, maar als je nog maar in de tweede zit niet echt... Dan kan je misschien beter gewoon naar havo gaan, anders krijg je het later weer lastig.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Teixeira schreef:
    Waarom wil je persé op het vwo blijven dan?
    Als je in de bovenbouw zit kan ik het snappen, maar als je nog maar in de tweede zit niet echt... Dan kan je misschien beter gewoon naar havo gaan, anders krijg je het later weer lastig.


    Precies!


    Enjoy life

    Nou, ik denk net zoals wat Allunga zegt; ga er is met je ouders over praten en leg het nogmaals uit aan je ouders. Ik snap dat ze willen dat het ook niet verkeerd met jou gaat, zoals bij je broers maar ze kunnen je ook te hard pushen, zodat je inderdaad 'overwerkt' raakt en niets meer weet als je eenmaal voor die toets zit.
    Je moet het zoiezo wat rustiger aandoen en af en toe een soort van 'pauze' inlassen. Probeer dan ook niet aan de toets te denken, maar gewoon wat te relaxen.

    [ bericht aangepast op 16 sep 2013 - 18:55 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Het zijn maar wat toetsen dus je moet er helemaal niet zo voor stressen, da's voor niets nodig!
    Volgens mij is het inderdaad het beste om even met je mentor er over te hebben.


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    Ik ken 't. Ik had 't vooral in het eerste jaar. Faalangst. Toen heb ik zo'n soort 'curcus' gehad en nu heb ik er eigenlijk geen problemen meer mee omdat ik weet hoe ik met druk en stress moet omgaan.


    To infinity and beyond •

    Ik ben bij mijn mentor geweest en ze had het over een of andere curses. Iemand ervaring? Wat gaan ze dan doen?


    'The best way to predict the future is to create it'.

    Ga naar je docenten en praat erover, faalangst test gedaan?


    Thank you for the tragedy, I need it for my art.