Er is genoeg gedoe aan de hand thuis, en leuk is het allemaal niet. Maar laat ik eens wat dingen opsommen die afgelopen tijden gebeurt zijn en wél leuk zijn! Want positiviteit is er lang niet genoeg, right? ^^
Dus... Zoals jullie wellicht weten heb ik heel veel last van tics. Dusdanig veel dat ik geen auto meer rij, en werken ook niet bepaald een optie voor me is. Mijn thuissituatie maakt het er allemaal niet beter op. Ik moet eigenlijk uit huis, maar dat gaat helaas nog lang niet gebeuren.
Enfin, 99.9% kans dat ik Gille de la Tourette heb. Ik ben er 100% van overtuigd en de experts die ik via de Tourette Facebookgroep heb gesproken zijn dat ook 100% met mij eens. Eind juni wordt ik dr voor getest en krijg ik waarschijnlijk een officieel label, wat mij hopelijk een stapje dichterbij maakt naar eigen geld. Maar goed, een of ander iets heeft geld gekregen om een uitwisseling te doen voor mensen met Tourette naar Finland. 10 mensen van Nederland, 10 van Duitsland, 10 van Noorwegen en 10 van Finland gaan in juli een week naar Kannonkoski - jongerencentrum Piispala- om daar allerlei leuke activiteiten te doen en groepsgesprekken en dat je dus mede-Touretters leert kennen en een weekje stressvrij door het leven kunt. Er wordt ook echt per persoon persoonlijk gekeken naar wat hij/zij nodig heeft om het een topweek te maken.
Zo snel als mogelijk heb ik mij hiervoor aangemeld, nadat ik had overlegd of ik er inderdaad voor in aanmerking zou komen. Maar een officieel label was niet nodig en na een gesprek kwam eruit dat ook de organisators van deze reis er volledig van overtuigd waren dat ik Tourette heb (zijn inmiddels de zoveelsten) en vonden dat ik écht wel mee mocht. Dus ik heb mij ingeschreven en uiteindelijk na veel gedoe en wachten MAG IK MEE NAAR FINLAND!!!!! Bijna alles is ook gewoon freaking betaald! Dus echt ideaal! Ik ben ook nog nooit op vakantie geweest, wat me echt super excited maakt!!!
En gisteren kwam er een oproep dat ze in augustus mensen een zeilcursus willen geven bij t Ijsselmeer. En mn pa vond dat ik mij daar direct voor moest opgeven en dat ik me financieel geen zorgen hoefde te maken over zowel Finland als deze zeilervaring. EN OOK DAAR MAG IK AAN MEE DOEN! OMG!
Ik ben echt suuuuuuuuper happy erover!
Verder ben ik afgelopen weekend naar een optreden van Vincent van Amsterdam geweest. Hij speelt echt súper goed accordeon, maar ik ben inmiddels wel erg blij dat ik een digitale accordeon speel en ben er weer eens achter dat ik toch wel erg blij ben niet naar het conservatorium te zijn gegaan, de genres zijn niet mijn ding.
En verder is mijn nieuwe telefoonhoesje binnen, woohoo! En ik heb weer puppyfoto's gemaakt van de 4 nestjes die we momenteel hebben.
Wat voor positiefs hebben jullie onlangs meegemaakt of gaan jullie meemaken? ^^
Liefs!
• It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •