• ... en guess what I found. :') Aan vaders kant, de familie van mijn oma, stuit ik opeens op een stamboompje (ja, dat is ironie, want whaaaaat the hell). Wij staan daar nog op (mijn neven en nichten niet meer, maar mijn zus en ik wel) en dat ding gaat terug tot de tweede helft van de zestiende eeuw. Dat zijn 12!!!! generaties voor ons en bijna heel die stamboom is volledig uitgewerkt (toch in zoverre dat ik doorgeklikt heb, want ik heb niet op elke naam geklikt, uiteraard. :')). Dit is echt de shit, haha. Ik heb de vrouw die eigenaar was van die stamboom (stond onderaan) een berichtje gestuurd (en français, en met de vermelding dat het wellicht vol ging staan met fouten, maar gezien dat haar moedertaal was, vermeldde de site, vond ik het wel zo netjes in het Frans te sturen) om haar te bedanken.

    Dit is echt wow.
    Hebben jullie ergens stambomen liggen?


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Ik heb ook een online stamboom, maar ik heb er eigenlijk nooit naar gekeken. Ik weet alleen dat ik Schotse wortels heb. Wel leuk om straks eens te doen (:
    Maar die van jou is in ieder geval wel heel erg lang, jeetje...

    [ bericht aangepast op 22 mei 2018 - 11:12 ]


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    Oh wat gaaf!
    Onze stamboom gaat terug tot 1500 en is heel erg gedetailleerd, tot beroepen en dispensaties aan toe. Wij staan er alleen niet meer op, mijn neef wel. Heel interessant om te zien.


    Take risks and conquer your fears.

    M'n moeder is heel gedetailleerd bezig met onze stamboom.

    De verste persoon die ik kon vinden in de stamboom, is geboren in 1502. Volgens MyHeritage: "Directe voorouder (12 generaties) van oom van moeder"
    Vind het wel jammer dat personen die nog leven als 'onbekend' erin staan :(


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Wow, dat is zo ontzettend vet. Mijn vader liet me een tijdje geleden een stamboom zien die ook enkele generaties teruggaat, maar dat waren puur namen dus ik heb geen idee welke mensen daarachter schuil gingen.

    Heel bijzonder eigenlijk, dat er zoveel ontmoetingen, interacties en toevalligheden zijn geweest voordat wij bestonden en dit ertoe geleid heeft dat wij met zijn allen leven vandaag.


    ars moriendi

    Ik heb wel eens gezocht maar ik vind het nog best lastig, ik weet dat aan mijn vaders kant er een stamboom is, maar mijn ouders hebben die afgeslagen destijds (cat) Thanks mom and dad.
    Anyway, hoe heb jij alles gevonden?


    You were born original, don't die as a copy.

    Zoals al gezegd is, wat gaaf! Mijn familie is een grote vraag. Mijn vader komt uit een dorp in Egypte waarbij het verder zoeken dan mijn grootouders hun ouders praktisch onmogelijk is, mijn moeder haar familie is er nooit mee begonnen, dus helaas geen idee hier.


    wat was dit ookalweer

    Wat gaaf! Ik ga ook eens zoeken, dit alles maakt me wel nieuwsgierig.


    26 - 02 - '16

    Voor één van mijn vakken moest ik geboorteaktes en huwelijkaktes van over-overgrootouders of verder terug analyseren dus ik denk dat ik mijn stamboom tot ongeveer 1860 weet. Wat niet zo heel ver terug is eigenlijk, maar goh het is niet zo iets wat me bezig houd of waarvan ik denk 'goh dat wil ik nu eens weten!'.
    Wel leuk voor jou, dat je zo'n stamboom hebt. (:


    The soul needs autumn.

    Stubbs schreef:
    Wat gaaf! Ik ga ook eens zoeken, dit alles maakt me wel nieuwsgierig.


    Ik heb familie tot een huwelijk in 1737 teruggevonden.

    Het doet trouwens wel even pijn om mijn naam verkeerd geschreven te zien in de stamboom.

    [ bericht aangepast op 22 mei 2018 - 17:08 ]


    26 - 02 - '16

    Wow, grappig dat je zo ver terug kan kijken. Zo vind je misschien nog eens een verre achternicht in de buurt, haha.

    Mijn oma heeft wel eens stamboomonderzoek gedaan. Blijk dat ik afstam van een van de grootste criminelen uit mijn stad, lol. Adriaan van Campen oid.


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    Ja! Mijn zus en ik beheren een stamboom op MyHerritage. Het verste dat ik heb terug kunnen leiden is tot de 17de eeuw, echt leuk om te zien! Sommige van mijn voorouders stonden gewoon op websites beheert door Amerikanen :'). Andere heb ik weer kunnen overnemen van andere mensen die verwant zijn aan mij en mijn zus die ook een stamboom hadden op de website.
    Mijn zus en ik hebben daar ook een DNA test gedaan om achter onze etniciteit te komen(eeneiige tweeling, scheelt weer geld!), omdat we een aziatische kant hebben. De resultaten waren erg interessant en verrassend (heel verrassend zelfs!)


    Seasons will change, but I shall remain

    Mijn ouders hebben ook beiden een stamboomonderzoek van 1710 en 1580


    Als je altijd jong bent, heb je nooit een jeugd.

    Langs mijn vaders kant gaat het terug tot mijn betovergrootouders of misschien zelfs een generatie verder. Een achter(achter?)neef beheert dit allemaal en hij houdt daarbij dan ook de adressen enzo up-to-date. Keicool. Ook superleuk om te weten waar mijn Nederlandse roots liggen.
    Langs mijn moeders kant is er geen stamboom. De helft ligt daar ook in ruzie, dus ik vermoed dat die er ook niet zal komen.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Wat ontzettend leuk!
    Ik heb het zelf niet gedaan, maar een paar jaar terug kregen wij wel een mailtje van iemand die bezig was met zijn stamboom omdat hij dezelfde achternaam heeft als ons en omdat mijn achternaam heel weinig voorkomt.


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one