• Dag lieve Q'ers!
    Natascha (HiddIeston) en ik zijn, zoals jullie kunnen lezen, op zoek naar een lees/schrijf groepje. We zijn namelijk allebei bezig met manuscripten voor uitgeverijen en zijn op zoek naar kandidaten om die manuscripten na te lezen en feedback te geven. We willen dan natuurlijk ook dezelfde diensten bieden aan anderen, die ook met een manuscript of serieus verhaal bezig zijn.
    Concreet gezien zijn we op zoek naar de vorming van twee groepen:
    1) Een groep om afgesloten manuscripten/verhalen te bekijken
    2) Een groep om verhalen/manuscripten in ontwikkeling te bekijken.

    Aangemelde leden
    Groep 1: Cayline, Catmint, DaVenesta
    Groep 2: Trajan


    We hopen natuurlijk op veel reacties, maar willen ook dat het nog doenbaar blijft om elkaars verhalen te lezen. Ons lijkt een maximum van 6 personen dus ideaal, waarbij iedereen elkaars verhaal bekijkt en beoordeelt. We kunnen natuurlijk wel meerdere groepjes maken, zodat iedereen geholpen wordt (:
    Zijn er users op Q die hiervoor geïnteresseerd zouden zijn?

    EDIT : we wachten tot 1 juni, zodat iedereen tijd heeft om te beslissen. Na 1 juni maken we de groepjes.

    [ bericht aangepast op 16 mei 2018 - 15:59 ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Stormbreaker schreef:
    (...)
    Hm, 50K lezen en kritische feedback geven vind ik misschien toch wat te veel. Ligt er ook een beetje aan wat voor feedback het is, natuurlijk, en hoe ver het schrijven zelf staat. Als het alleen op de inhoud is, dan zou het misschien wel lukken. Maar ik weet niet of ik genoeg discipline heb daarvoor en ik wil ook niet degene zijn die de anderen altijd laat wachten. Het dilemma :') Het is ook zo stom om erin te stappen en er dan toch weer uit te moeten gaan omdat het te veel is.


    Dat snap ik volledig. We kunnen even aanzien hoeveel mensen zich aanmelden. Als we bijvoorbeeld met 6 zijn, kunnen we 3-3 doen en dat is al heel wat minder nakijk-werk (:


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Ik vind het een geweldig initiatief! Ik zou graag willen lezen en bekritiseren.

    Zelf schrijven is echter wel een dingetje. Ik wil graag dingen gaan schrijven maar ik heb geen ideeën voor verhalen. Dus dat is wat lastiger. Nu ben ik bezig met het schrijven van SA's om wat te oefenen met verhalen bedenken zonder dat het meteen een boekwerk moet zijn.


    Als je altijd jong bent, heb je nooit een jeugd.

    Mijn schrijven staat redelijk stil aangezien het de laatste tijd niet echt wil lukken maar ik wil altijd feedback geven <3


    Spinning around, I'm weightless.

    MT!


    We dwaalden en verdwaalden en noemden sterren naar onszelf.

    Het lijkt me echt ontzettend leuk! Helaas zit ik ook inderdaad met mijn examens, die voor mij tot en met 28 mei duren. Als ik me aan zou kunnen sluiten bij groep 1 na mijn examens zou dat geweldig zijn.

    [ bericht aangepast op 7 mei 2018 - 23:01 ]


    SIC | PARVIS | MAGNA

    Ah, dit klinkt echt tof. Ik denk er nog even over na omwille examens en een indrukwekkend traag schrijftempo :')


    “The heart is an arrow. It demands to aim true."

    Beide groepen vind ik prima! Moet je per se kiezen, of is dit niet noodzakelijk? ^^


    I have seen my own sun darkened

    Okay, count me in voor groep 2. (:
    Ik kan wel niet beloven dat ik tijdens de examenmaanden erin ga slagen om voldoende tijd vrij te maken.


    “The heart is an arrow. It demands to aim true."

    Ik ben op zich wel geïnteresseerd in groep 1, alleen kan ik niets beloven qua tijd gezien ik met veel projectwerk te maken heb en ik me daar ook op moet aanpassen. Heb momenteel zelf 1 afgesloten verhaal dat nog gepoetst moet worden zodat het leesbaar is als een doorlopend verhaal en niet een Q-story, maar dat is op zich geen ramp.

    [ bericht aangepast op 8 mei 2018 - 10:23 ]


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Oké, ik heb een manuscript liggen voor groep 1, wat ik graag wil proberen uit te geven. Ik wil dus die groep wel joinen. Over 2 weken ben ik klaar met school en heb ik de tijd om te gaan proeflezen (:


    We dwaalden en verdwaalden en noemden sterren naar onszelf.

    We snappen dat dit iets is waar je misschien even over na moet denken, dus we wachten tot 1 juni voordat we de groepjes indelen en de boel op gang brengen. (:


    Every villain is a hero in his own mind.

    De twijfel is zo aanwezig hier :') Kun je eigenlijk later ook nog instappen?

    Btw, stel nu dat je in groep twee zit en je hebt daar leuk feedback gekregen op allemaal delen van je manuscript, is het dan nog mogelijk om naar groep één te gaan en feedback te krijgen op het gehele plaatje (waar je de feedback die je in groep twee hebt gekregen natuurlijk in hebt verwerkt)?

    En ik zit ook nog met het probleem dat mijn schrijftempo veel hoger is dan 10K per maand (ik wil een first draft altijd binnen de twee maanden af hebben), dus ik weet ook niet zo heel goed wat ik daarmee moet :')


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Nu ik klaar ben met mn examens kan ik aan de slag! Catmint of DaVenesta kan ik jullie helpen?
    Natuurlijk de vraag : en kunnen jullie mij helpen?


    SIC | PARVIS | MAGNA

    Oké, oké, ik besef me dat het 3 juni is, maar ik heb tijd gemaakt. Als het nog niet te laat is, kan ik dan groep twee joinen?
    Als ik wel te laat ben: succes en veel plezier iedereen!


    look at the stars, look how they shine for you;

    Nee het is nog niet te laat (: Natas en ik zullen dit nog even bespreken en laten jullie iets weten
    Ja we zijn de datum een beetje uit het oog verloren


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien