• Hi!

    een aantal jaar geleden begon ik met schrijven en daarbij hoorde mijn eerste verhaal, een twilight fanfiction, Moon Girl.
    ( who remembers?)

    tussendoor nog telkens van alles geprobeerd te schrijven maar niets mocht lukken, tot ik vorige week weer begon met het kijken van Twilight. En ik toch even dat bestandje van Moon Girl aanklikte.
    En even weer verliefd werd op schrijven. Dit inspireerde me dus om toch dit verhaal er weer bij te pakken en te gaan proberen er een eigen verhaal van te maken.
    dus doei weer wolven, vampiers, Edward en Bella en hallo wezens die ik zelf Reapers noem.

    Maar nu loop ik dus ergens tegenaan -- als je een verhaal schrijft over een vampier zal iedereen weten wat je bedoelt. er is weinig extra uitleg nodig over wat zij precies inhouden. maar ik heb dus een zelfbedacht 'wezen' en vind het ontzettend lastig om deze te introduceren zonder gelijk alles te moeten vertellen.
    dus nu draai ik er eigenlijk een beetje omheen omdat ik niet goed weet hoe ik dat aan kan pakken. Zeker omdat de Reapers een gigantisch groot aandeel hebben in het verhaal ( bijv. Edward Cullen was een vampier --> nu is 'ie dus een Reaper zeg maar)

    Dus de vraag: hoe introduceer je een onbekend wezen op een handige manier?

    als je tips hebt, ben je echt, écht fantastisch! Want ik wil zo, zó graag dat het me gaat lukken!

    [ bericht aangepast op 29 april 2018 - 22:24 ]


    'Imagination is the only weapon in a war against reality' - Cheshire Cat

    Ik heb geen idee. Maar volgens mij worden er in de Maze Runner series ook nieuwe monsters geïntroduceerd. Misschien kun je die boeken lezen en wordt je daar wijzer van?^^

    Succes in ieder geval! Leuk dat je weer bent begonneb met schrijven!


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Misschien kan je zoveel mogelijk ´show, don´t tell´ proberen te gebruiken?


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Fielding schreef:
    Ik heb geen idee. Maar volgens mij worden er in de Maze Runner series ook nieuwe monsters geïntroduceerd. Misschien kun je die boeken lezen en wordt je daar wijzer van?^^

    Succes in ieder geval! Leuk dat je weer bent begonneb met schrijven!


    Oh! Die heb ik wel in mijn kast liggen, dus misschien eens proberen. Dankje voor de tip!


    'Imagination is the only weapon in a war against reality' - Cheshire Cat

    FireKeeper schreef:
    Misschien kan je zoveel mogelijk ´show, don´t tell´ proberen te gebruiken?


    haha show, don't tell zegt me niet zoveel; zou je het kunnen uitleggen?


    'Imagination is the only weapon in a war against reality' - Cheshire Cat

    Dat hangt ook er wat vanaf of je het uit het standpunt van dat wezen vertelt of niet. Want als je een normaal persoon hebt die het wezen leert kennen kan je eerst geheimzinnige kenmerken weergeven die opvallen en ergens in het verhaal kan die normale persoon dan de volledige ontdekking van het wezen doen, waarbij je het volledig kan beschrijven? Het is maar een ideetje, hopelijk ben je er iets mee of vind je een manier ^^
    Alvast veel succes!


    If you want to be strong, learn how to fight alone...

    Yes, dit ^

    Stel je voor dat je zelf een vreemd wezen tegenkomt in het bos. Het eerste wat jou dan opvalt, zijn misschien dat rare verrotte gewei en de vreemde mist die het lijkt te volgen. Misschien gromt ie ook wel, of maakt ie juist een jankerig geluid? Maar je weet bijvoorbeeld niet waar hij vandaan komt, of wat hij wilt (tenzij ie kwijlend naar jou staart, natuurlijk)

    Met zulke dingen introduceer je het dan tegenover je onwetende hoofdpersoon. Wanneer je personage dan iemand tegenkomt die het wezen kent (of als hij/zij een boek vindt of zo), kun je de achtergrondinfo geven van waar ze vandaan komen of wat ze doen en zo.


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    Wow reapers doet me echt denken aan de reapers in Mass Effect, die hadden niet echt een introductie nodig omdat ze hele civilization uitschakelden haha.


    The truth is out there.

    Zoals hierboven zou ik dus gewoon de opvallende kenmerken die je ziet beschrijven, wanneer je hoofdpersonage voor het eerst een Reaper ziet.
    Wat je ook kan doen, is na deze eerste 'kennismaking' je hoofdpersonage op onderzoek laten uitgaan in de bibliotheek, op het internet, ... Als hij/zij dan informatie vindt, kan je die neerschrijven in de vorm van een krantenartikel ofzo en krijgt de lezer op die manier informatie binnen. Volgens mij heeft Bella ook vampieren opgezocht op het internet, de beschrijvingen kwamen wel niet echt overeen in dat geval.


    The soul needs autumn.