Wervelwind schreef:
(...)
Daarnaast kunnen zwarten/donkeren niet racistisch zijn tegenover blanken en al zeker niet als ze in een land wonen waar ze de minderheid zijn, uiteraard kunnen ze wel een onbeleefd en kwetsend zijn.
Deze vind ik wat minder, haha, kom zelf uit een Aziatische familie en wat familieleden van mij kunnen echt wel racistisch zijn. Heck, zelfs de Chinezen van de toko waar ik werkte waren enorm racistisch tegenover mij en overige niet-Chinese collega's.
Ten eerste, ter bevestiging van mijn eerdere punt, werden blanken niet aangenomen. Gewoon, niet. Ik werd daar toen ik ging solliciteren meteen zwart werkend achter de kassa gezet en kreeg na sluitingstijd het contract mee, terwijl blanken op "sollicitatiegesprek" moeten en dan worden afgewezen.
Ten tweede mochten wij niet-Chinezen alleen de producten "van ons eigen land" aanvullen of advies erover geven. Toentertijd was ik vooral samen met een Koreaanse jongen, want die stond bij de kimchi tegenover mijn satésaus :'). Ook al waren we allebei in Nederland geboren en aten we misschien wel vaker Surinaamse of Thaise gerechten dan diegenen die die producten mochten aanvullen, mochten wij ons alleen bemoeien met de spullen "waar wij verstand van hadden". Echt bullshit.
She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.