• Dit weer brengt me toch altijd enigszins in de stress. Aangezien ik walvisformaat ben -niet overdreven- durf ik met dit weer nooit iets te dragen. Nu heb ik toch last van een zonallergie dus ik ga sowieso weinig naar buiten als de zon zo schijnt, maar 's avonds bijvoorbeeld of op school, weet ik nooit wat ik wel of niet mag dragen met mijn lichaam. Like, ik hou ontzettend rekening met anderen want ik draag nooit iets straks, zorg altijd dat ik een lange broek of jurk draag, bedek altijd mijn bovenarmen zodat ik zo min mogelijk aanstoot geef en dat is allemaal super leuk en aardig maar jongens, KOM OP. DEZE WALVIS HEEFT HET OOK GEWOON WARM, NET ZOALS JULLIE IN SHORTS EN LEUKE JURKJES. En ik zou gewoon zo graag eens een keer 's avonds, als ik met vrienden in een parkje zit, ook gewoon mijn vest uit willen trekken en iets met spagettibandjes kunnen dragen. Of een jurkje tot net iets boven m'n knie.
    Dus voilá, mijn vraag voor jullie: zouden jullie het heel erg walgelijk vinden als je een walvis voorbij zag flipperen in een hemdje met spaghettibandjes op dagen als deze? Of hebben jullie nog leuke tips?

    [ bericht aangepast op 18 april 2018 - 16:07 ]


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    FireKeeper schreef:
    Jongens, ik ben net naar de supermarkt gegaan in een shirtje met korte mouwen zonder vest *O*
    (Dit klinkt zo stom, maar echt een huge step voor mij)

    Maarja, bedankt dat jullie allemaal even meedenken <3 Like, ik moet gewoon gaan proberen om me minder van anderen aan te trekken.

    Lekker bezig! En ja, dat is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan en is een proces dat jaren kan duren. Maar elke stap is er eentje, en ik kan je vertellen dat het heerlijk voelt om geen fuck meer te geven om wat random, vreemde mensen van je denken.

    You go, girl!


    ars moriendi

    FireKeeper schreef:
    Jongens, ik ben net naar de supermarkt gegaan in een shirtje met korte mouwen zonder vest *O*
    (Dit klinkt zo stom, maar echt een huge step voor mij)

    Maarja, bedankt dat jullie allemaal even meedenken <3 Like, ik moet gewoon gaan proberen om me minder van anderen aan te trekken.


    Wat goed! Draag alsjeblieft gewoon waar jij je goed bij voelt, als mensen er stom over gaan doen verdienen ze je aandacht niet.


    I saw the angel in the marble and carved until I set him free

    FireKeeper schreef:
    Thanks guys! Idunno, dit weer werkt echt op m’n zenuwen en ik wil mn vrienden niet voor gek zetten door er als 1 of andere plofkip bij te hangen. En ik trek me altijd heel erg de mening van iemand anders aan, which sucks


    Sweetie I feel you on a personal level. Ik probeer het feit dat ik lange skinny jeans en lange mouwen draag te verkopen onder het mom van 'fashion before function', maar om heel eerlijk te zijn vind ik het ook doodeng om mijn walvisrolletjes aan het daglicht te tonen. Persoonlijk ben ik een groot fan van zomerjurkjes van de H&M, omdat die lekker licht en luchtig zijn en sommigen hebben ook nog mouwtjes die niet (te) strak aansluiten. Ze komen tot op mijn knieën en tbh vind ik dat perfect.
    Verder- kimono's. Beste uitvinding ooit.
    Ze zijn licht en luchtig en geven je toch het gevoel een beetje bedekt te zijn. Ik heb een hele leuke van de Zarah met kwastjes aan het uiteinden, en die komt ergens ter hoogte van mijn bovenbenen. Die combineer ik dan met een flowy short en top, et voilá.


    What’s tasty in Busan?

    Trek het je niet aan. Makkelijker gezegd dan gedaan I know, maar toch probeer het je niet aan te trekken. Ik ben ook de dunste niet, maar ik draag met dit weer gewoon een leuk (niet strak zittend) T-shirt met een korte broek en Birckenstocks hoor. Schijt aan wat een ander er van vind. En ik durf ook nog een grote bek terug te geven als iemand me aanstaart ook. ("Kun je het goed zien?") Negen van de tien keer kijken ze dan direct weg alsof ze zelf beschaamd zijn. YOU CAN DO THIS GIRL! (en alsjeblieft noem je zelf geen walvis, you are perfect just the way you are (: )


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Ik ben best wel dik, maar fok it, sorry hoor. Het is niet alsof het voor dikke mensen opeens minder heet is, of zo. Gisteren toen ik met m'n moeder ging wandelen had ik ook een korte broek aan, met mijn harige melkpoten lekker zichtbaar, eczeem op m'n dijen, T-shirt waar m'n uitpuilbuik helemaal zichtbaar in is, maakt mij het uit.

    Ik heb zeker ook wel onzekere dagen, hoor, maar als het heet is, is het heet. Mensen mogen blij zijn dat ik nog een shirt aandoe als het 23 graden is, echt hoor, dan is het niet mijn probleem dat alles er door te zien is en dat je m'n zweetvlekken kan zien


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Offtopic: heerlijk die positiviteit hier <3 Alleen maar liefde.
    Persoonlijk ben ik ook een grote liefhebber van maxi-dresses. Bijvoorbeeld met een slit aan de zijkant zodat het wel lekker luchtig is, maar je niet meteen het gevoel hebt dat je half in je nakie loopt.


    What’s tasty in Busan?

    Pffff #meee. Ik vind zomer geweldig maar shorts zijn zo enorm confronterend (':


    When I taste Tequila, Baby, I still see ya

    Ik vind korte broeken ook confronterend, omdat ik m'n benen dan moet scheren, m'n benen eigenlijk te dik en lelijk vind, en omdat ik twee littekens op m'n knieën heb die geen cool achtergrondverhaal hebben. Toch zal ik waarschijnlijk wel korte broeken dragen later dit jaar. Het is wel een stap die ik toch wil maken.
    Er zijn echter aardig wat alternatieven voor korte broeken: lange broeken van dunne stof bijvoorbeeld. En rokken kunnen voor warm weer ook super zijn.

    Maar ik hoop dat je gewoon gaat dragen wat je wilt en ik ben trots op wat je vandaag hebt bereikt!!


    Time is not your enemy. You are your own enemy, and you envy time because it moves on.

    Draag waar jij je prettig in voelt! Ik persoonlijk draag lange mouwen omdat ik littekens op mijn armen heb. Ik draag geen lange mouwen omdat ik me voor mijn armen schaam, maar omdat ik me er prettiger bij voel. Ik weet dat als ik korte mouwen draag dat zoveel spanning geeft dat ik gewoon nergens anders meer aan kan denken. Dus draag ik, zelfs in mijn eigen achtertuin, gewoon lekker lange mouwen.
    Dus gewoon doen waar jij je het meest prettig bij voelt!


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Prim schreef:
    Draag waar jij je prettig in voelt! Ik persoonlijk draag lange mouwen omdat ik littekens op mijn armen heb. Ik draag geen lange mouwen omdat ik me voor mijn armen schaam, maar omdat ik me er prettiger bij voel. Ik weet dat als ik korte mouwen draag dat zoveel spanning geeft dat ik gewoon nergens anders meer aan kan denken. Dus draag ik, zelfs in mijn eigen achtertuin, gewoon lekker lange mouwen.
    Dus gewoon doen waar jij je het meest prettig bij voelt!

    Ik weet natuurlijk niet waar die littekens vandaan komen en welk gevoel ze oproepen, maar ik vind die dingen er altijd onwijs stoer uitzien. Je moet ze zien als battlescars, hoe cheesy dat ook klinkt. Ik heb twee littekens bovenin mijn voorhoofd (HPstyle lol) en mijn moeder zou willen dat ik ze weg liet halen. Maar ik heb ze leren waarderen. Ze horen bij mij. Je hoeft ze niet te verbergen. (:


    ars moriendi

    Ik draag wel t-shirts, maar echt n.o.o.i.t. een korte broek in het openbaar. Ook al ben ik zo'n persoon die met 0 graden nog in een tshirtje buiten fietst omdat het te warm is voor een jas.
    Maar ja, ik ga wel helemaal dood van de hitte inderdaad.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Je zou ook een lange rok aan kunnen doen als je, je niet fijn voelt in shorts. Ik raad alleen geen strak zittende rokken aan, want ik heb zelf vrij "grote" boven benen en dan gaat het schuren. Weet niet of jij dit ook hebt, maar schurende bovenbenen is geen fijn gevoel.

    Ik heb ook een broek (die ik nooit aan trek) die je aan de bovenkant moet vastbinden, een hele dunne stof en de pijpen zitten niet strak. Ideaal voor de zomer, volgens mij hebben ze een specifieke naam. Thaise vissersbroek is het volgens mij. Alleen bij de mijne moet je eerst de achterkant doen, die vastknopen en dan de voorkant vastknopen. Op youtube doen ze het anders. Het is een lekker luchtige broek en zo kan je een lange broek aan en niet het gevoel hebben dat je benen in een sauna zitten.

    Als jij echter shorts wil dragen dan zou ik dat gewoon doen als ik jou was. Zelf vind ik het ook lastig, vooral als ik mijn benen niet heb geschoren.


    Physics is awesome