• Hallo allemaal (wat fijn dat je er bent...)

    Ik zit eraan te denken om een Spotify-account te nemen. Voor ik dat daadwerkelijk ga doen, wil ik eerst een paar vragen beantwoord hebben.

    Dus, voor de mensen hier die Spotify hebben:
    * Kun je met een Family account allemaal tegelijk online? Of kan er maar één persoon tegelijk online en kan de rest wel offline luisteren?
    * Als je nummers offline zet, komen ze dan in je telefoonopslag? En kost dat veel ruimte?
    * Staan er ook wat minder bekende nummers op? Of is het vooral alleen Top40 en alleen een paar bekendere oude nummers? (Hehe, ja... Ik wil bijvoorbeeld ook graag Disney songs luisteren, dus vandaar hehe).
    * Wat zijn voor jullie nadelen van Spotify?
    * Wat zijn voor jullie voordelen van Spotify?

    Alvast heel erg bedankt. Iedereen die antwoord geeft is een lifesaver.

    Dus, voor de mensen hier die Spotify hebben:
    * Kun je met een Family account allemaal tegelijk online? Of kan er maar één persoon tegelijk online en kan de rest wel offline luisteren? Ja. Je kan allemaal tegelijk luisteren. Je kan verschillende accounts aan dat familieaccount koppelen namelijk.
    * Als je nummers offline zet, komen ze dan in je telefoonopslag? En kost dat veel ruimte? Oei.. Volgens mij wel. Want mijn mobiel raakt vol als ik te veel nummers offline download. Maar ik heb ze nooit kunnen "vinden" zegmaar.
    * Staan er ook wat minder bekende nummers op? Of is het vooral alleen Top40 en alleen een paar bekendere oude nummers? (Hehe, ja... Ik wil bijvoorbeeld ook graag Disney songs luisteren, dus vandaar hehe). Nee echt alles! Disney tot 80's tot nummers van anime of japense relax of filmmuziek.
    * Wat zijn voor jullie nadelen van Spotify? Hmm.. Nou dat ruimte dingetje. Voor de rest weet ik het nirt echt..
    * Wat zijn voor jullie voordelen van Spotify? Je kan overal en altijd, alles luisteren. Ook in het buitenland als je daar internet hebt. Je hoeft geen nummers op je mobiel te gooien zoals vroeger en je kan je beeldscherm uitzetten zonder dat de muziek stopt, zoals bij youtube.

    Ik heb er al meer dan 4 jaar enorm veel plezie van iig! Wij hebben familieaccount.

    [ bericht aangepast op 29 maart 2018 - 22:24 ]


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Ik heb zelf enkel een gratis account, en kan je vragen over een family account dus niet beantwoorden, maar er staan absoluut ook minder bekende nummers op (denk musicals, disney, oudere liedjes/klassiekers.).

    Nadelen:
    Voor mij het enige nadeel is dat spotify een internetverbinding vraagt & er reclames zijn, maar dat zou geen probleem zijn met een family account want dan kan je gewoon offline luisteren.

    Voordelen
    Voordelen vind ik zelf het enorm grote aanbod, de liedjessuggesties die je krijgt als je een playlist aanmaakt, podcasts die er ook opstaan en de radio functie.

    Als je twijfelt over het aanbod kan je altijd eerst een gratis account opzetten en later pas een family abonnement nemen om het eerst wat uit te testen? Het muziekaanbod is gelijk voor gratis en betaalde accounts.

    [ bericht aangepast op 29 maart 2018 - 22:33 ]


    Ex astris, sciencia

    Heeeeel erg aan te raden! Leah heeft veel vragen goed beantwoord, over de opslagvraag: Ja, ze komen in je opslag, maar het is veeeeeeel minder dan dat je bij een ander muziekdinh hebt. Ik heb meer dan 25 uur aan muziek gedownload en het kost me 1 GB.

    [ bericht aangepast op 29 maart 2018 - 22:30 ]


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Met dat Family ding kan je meer mensen tegelijkertijd. Met één (gewoon) account kan je wel gewoon op meerdere apparaten, maar dat kan niet tegelijkertijd, met Family ding wel.
    Opslag valt mee, maar ik weet eerlijk gezegd niet hoe veel.
    Je hebt lijstjes met top van alle landen en wereldwijd, maar dat zijn door spotify gemaakte lijstjes en daarbuiten staat bijna alle muziek er gewoon op. Ook heel veel Disney muziek (-;
    Nadeel is dat je soms denkt 'ik heb leuke muziek, joepie!!', maar dat je vergeet het te downloaden :') Meer mijn eigen stommiteit.
    Voordele is dat je offline kan en kwaliteit is goed, er staat veel op, je kan heel makkelijk lijsten maken/volgen op meerdere manieren, wachtrij is ook een fijne functie, en je hebt alles overzichtelijk.


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    Bedankt allemaal! Dat helpt me al een heel stuk vooruit!

    Nu heb ik nog een paar vragen:
    * Is het zo dat je echt per se je muziek offline moet zetten omdat je anders nog nauwelijks fatsoenlijk muziek kunt luisteren bij slechte(re) wifi, zoals bijvoorbeeld in het openbaar vervoer? Dan blijft het namelijk om de 20 seconden stil hangen, wanneer je het via YouTube luistert.
    * Kun je eerst een maand gratis proberen en daarna doorgaan op een Family account? Of moet je dan doorgaan op een gewoon Premium account? Volgens mij is dit echt een domme vraag lol.

    [ bericht aangepast op 29 maart 2018 - 22:36 ]

    *Het eerste weet ik niet, maar ik luisterde vroeger ook alleen thuis/op school. Bij spotify is het in ieder geval zo fat het éérst een liedje binnenhaald, en je het daarna luistert. Dus middenin een liedje valt het niet weg, hooguit krijg jr het niet te pakken.
    *Volgens mij kan je de gratis gebruiken zo lang je wilt, aaamgezien je spotify structureel als gratis kan gebruiken. Maar niet zeker van mijn zaak. Dan kan je daarna gewoon een account (premium of Family) aanmaken. Bij mij was het volgens mij eerst een aantal maanden gratis, en toen wij Family namen kreeg ik gewoon een mailtje van 'Hey, je bent uitgenodigd voor deze Family, klik op dit linkje, log ff opnieuw in, succes met je leven'. Best eenvoudig.

    [ bericht aangepast op 29 maart 2018 - 22:43 ]


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    aarsvogel schreef:
    *Het eerste weet ik niet, maar ik luisterde vroeger ook alleen thuis/op school. Bij spotify is het in ieder geval zo fat het éérst een liedje binnenhaald, en je het daarna luistert. Dus middenin een liedje valt het niet weg, hooguit krijg jr het niet te pakken.
    *Volgens mij kan je de gratis gebruiken zo lang je wilt, aaamgezien je spotify structureel als gratis kan gebruiken. Maar niet zeker van mijn zaak. Dan kan je daarna gewoon een account (premium of Family) aanmaken. Bij mij was het volgens mij eerst een aantal maanden gratis, en toen wij Family namen kreeg ik gewoon een mailtje van 'Hey, je bent uitgenodigd voor deze Family, klik op dit linkje, log ff opnieuw in, succes met je leven'. Best eenvoudig.


    Thanks!
    Nee, ik bedoel niet de gewone gratis versie. Je kunt blijkbaar een maand Premium uitproberen voordat je moet gaan betalen. Dat bedoel ik met 'gratis'. :b
    Ah, oké. Bedankt!

    [ bericht aangepast op 29 maart 2018 - 22:45 ]

    Ik heb alle muziek gewoon gedownload op Spotify zelf.... Kan het offline luisteren en heeft vgm geen invloed op mijn telefoon.

    Ik deel het account met mijn vader maar we kunnen niet tegelijkertijd luisteren.


    And as we fall, time is frozen I know we break, but we're not broken (Aedion -> YoungbIood)

    Chilton schreef:
    Bedankt allemaal! Dat helpt me al een heel stuk vooruit!

    Nu heb ik nog een paar vragen:
    * Is het zo dat je echt per se je muziek offline moet zetten omdat je anders nog nauwelijks fatsoenlijk muziek kunt luisteren bij slechte(re) wifi, zoals bijvoorbeeld in het openbaar vervoer? Dan blijft het namelijk om de 20 seconden stil hangen, wanneer je het via YouTube luistert.
    * Kun je eerst een maand gratis proberen en daarna doorgaan op een Family account? Of moet je dan doorgaan op een gewoon Premium account? Volgens mij is dit echt een domme vraag lol.

    - Ja, dat is wel zo. Maar ik weet niet hoeveel opslagruimte je hebt op je gsm? Ik heb zelf 16 GB en ik heb zo’n 1600 nummers gedownload. Spotify neemt op mijn gsm zo’n 3 GB in, dus ik denk dat het ongeveer 500 nummers/GB zijn als je ze downloadt. Dus als je gsm genoeg ruimte heeft om te downloaden; zeker doen!
    - Dat gaat ook. Ik heb eerst de maand gratis gehad en daarna hebben we meteen een Family account aangemaakt.

    Sowieso, maar dat is al gezegd, ik zou Spotify echt superhard aanraden met een abonnement. Je vindt superveel muziek, het werkt heel vlot, je kunt altijd en overal luisteren, ... Het enige dingetje js het geheugen-ding, maar daar heb ik zelf totaal geen laat van omdat ik nog ruim voldoende opslaggeheugen heb op mijn gsm.


    [Dragonneau > Osha] Valar Morghulis

    Als je een extra geheugenkaartje hebt in je telefoon kan je ook aangeven dat Spotify daarop je muziek moet downloaden, dat scheelt interne gsm ruimte.
    Alle muziek die je gedownload hebt kan je hoe dan ook afspelen, of je spotify nou wel op offline of niet staat. Dus per se spotify op offline zetten hoeft niet, maar je moet wel echt de muziek die je wil luisteren gedownload hebben.


    Time to tip the scales!

    Als je heel erg twijfelt zou ik als ik jou was gewoon eerst gratis Spotify proberen en als het goed bevalt pas betalen.

    Zelf heb ik 2 maanden betaald gehad dankzij mijn vader. Het was lekker omdat ik zelf geen internet heb op mijn telefoon en dus toch muziek kon luisteren. Echter vind ik het gewoon weg te duur. Dan luister ik maar wat reclame en kan ik niet altijd mijn liedje uitzoeken.


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Bedankt allemaal!
    Ik heb besloten om Spotify Premium een maand te proberen, en het bevalt nu al goed! Soms vind ik de app wel een beetje onduidelijk en niet heel ordelijk, maar dat is even wennen.

    MT


    Without me, his world will go on turning. A world that's full of happiness, that I have never known

    Zijn er mensen die ervaring hebben met een Family account delen met vrienden?
    Ik heb namelijk gehoord dat er gecontroleerd wordt en dat je een probleem hebt als Spotify er achter komt dat je het abonnement deelt met vrienden die dus niet op hetzelfde adres wonen. Klopt dit, of hebben jullie er geen moeilijkheden mee gehad?

    Ik heb dat met een family account en heb nooit problemen gehad.

    [ bericht aangepast op 31 maart 2018 - 13:52 ]


    Take risks and conquer your fears.