Ah jeetje wat rot zeg. Mensen uit je leven laten gaan is iets wat never nooit niet makkelijker wordt. Ik kan me heel goed voorstellen dat het echt onwijs veel zeer doet dat twee mensen dit nu doen. Maar, je zegt het zelf al: Voor mij is het niet goed als ik nog met ze om ga. Dat is 1 van de belangrijkste dingen die je jezelf kan beseffen en een heel groot leermoment. Tuurlijk heb je onwijs veel met elkaar gedeeld en is het een speciale tijd maar als het meer van je weg neemt dan dat je er voor krijgt moet er ook een moment komen waarop je het af gaat sluiten, omdat je zelf ook verder moet. En het is immers zo, het maakt ook weer plaats voor iets anders moois. De herinneringen die jij hebt verdwijnen niet en die mag je best koesteren, maar times change and people change as well. Ik heb recent ook veel mensen uit mijn leven verwijderd en hoewel het bizar moeilijk is voel ik me nu veel beter. Ik probeer het altijd als volgt te zien, misschien dat het je helpt; We zitten allemaal op een grote rivier die alle kanten op kan gaan, stille wateren en stroomversnellingen. Soms kom je iemand tegen die in hetzelfde vaarwater zit en kun je een tijd perfect met elkaar optrekken, maar het kan maar zo zijn dat dat bootje van de ander toch de andere kant op gaat. Dat is oke want je komt andere bootjes tegen. Voor mij werkt het dus om te bedenken: We leven allemaal ons eigen leven en soms past dat perfect bij een ander maar soms ook ineens niet meer, en dat is oke want er komt iemand anders weer voor die je weer wat kan bieden, en jij hen.
Ik moet er wel bij zeggen; je moet zelf beslissen wanneer jij iets het nog waard vind om voor te vechten en wanneer niet. Maar mijn advies is, als je weet dat het beter is voor jou zonder, sluit het toch af. Als je er nog over wil babbelen mijn pb en gb staan open. Heel veel succes.
Edit; ik denk dat het je zo zwaar valt omdat je in het verleden heel veel aan ze hebt gehad (vooral die vriendin) dan is ineens zonder moeten, of ineens de verandering zo'n klap dat je je zo voelt. Maar trust me, dit wordt ook makkelijker en dan kun je het verleden koesteren voor de leuke momenten en ook voor jezelf kunnen blijven uitleggen waarom het is gestopt.
[ bericht aangepast op 19 maart 2018 - 21:24 ]
The truth is out there.