Een kleine greep uit. Ik heb dagen dat ik me zelfs aan een ademend persoon naast me kan ergeren, maar bon.
- Wanneer mensen 'schat', 'meid', 'lieverd' of net wat in een discussie gebruiken. Er zijn tientallen manieren om te proberen mij van je gelijk te overtuigen, maar dat is er geen van. Sterker nog, zodra iemand op die toer gaat, neem ik de rest van diens woorden al niet meer serieus, want als je echt iets inhoudelijks te melden hebt, hoef je alvast niet terug te vallen op een denigrerende woordkeuze.
- Wanneer een stel 'wij zijn zwanger' roept.
- Wanneer er een kind voor me in de trein de godganse tijd tussen de stoelen door zit te gluren.
- Wanneer mensen de roltrap blokkeren.
- Wanneer ik aan het douchen ben en een van mijn huisgenootjes gaat afwassen (hallo, het duurt maar een seconde om te wachten). In dezelfde adem: wanneer een van mijn huisgenootje aan het douchen is en ik wil afwassen (die seconde duurt dan plotseling uuuuuren). Ik probeer het modelhuisgenootje te zijn, though. Heus. Promis.
- Wanneer mensen veel geluid maken met eten.
- Wanneer de batterij van mijn laptop ineens van 90% naar 0,000000% gaat in twee milliseconden en wanneer er mensen bij het enige stopcontact zijn gaan zitten terwijl ze het niet eens gebruiken.
- Wanneer er in de stiltecoupé alleen maar vierzits zijn. Ik ga in de stilte zitten omdat ik wil werken en dus een laptop, boeken en bundels nodig heb. Dat gaat niet in een vierzits zonder vreemde capriolen uit te moeten halen.
- Wanneer mensen de hond ongevraagd aaien en als ik zeg dat ze dat beter niet kunnen doen, omdat hij het niet zo op vreemden heeft en nog wel eens wil happen, ze dan antwoorden 'oooooooh maar mij bijt hij niet hoor.' Nee, natuurlijk niet. Sorry, ik vergat dat jij mijn hond beter kent dan ikzelf. My bad.
- Wanneer mensen de hond ongevraagd voeren. Please don't?
She's imperfect but she tries