• "An idyllic writers retreat, smack-dab in the middle of your crazy life"




    Hoera, het is weer zover! NaNoWriMo is ondertussen een paar maanden voorbij, maar leg jullie laptops/pennen/typmachines/inspiratiehersenen niet neer, want het is tijd voor... camp NaNo!
    Whet, waar heb je het over?
    Camp NaNoWriMo is een soort light-versie van de echte National Novel Writing Month (in november). Tijdens camp NaNo is het weer de bedoeling om zoveel mogelijk woorden te schrijven, maar deze keer kies je je eigen doel. We gaan dus niet allemaal voor de illusoire 50.000, maar elk voor ons eigen woordenaantal.
    In tegenstelling tot de echte NaNo, gaat Camp NaNo zowel in april als in juli door.

    Hoe kan ik meedoen?
    Gewoon door je aan te melden op de site, campnanowrimo.org. Je kan ook in dit topic melden dat je meedoet en dan zet ik je op de lijst.

    Maar hoe zit het dan met die cabins?
    De site van camp NaNo biedt cabins aan, oftewel: schrijversgroepjes. In je cabin kan je elkaar motiveren om verder te schrijven; melden hoe ver je staat in je schrijf-proces of gewoon vertellen welk brood je at. Een beetje een mini-Q dus. In één cabin zitten maximum 20 schrijvers.
    Als jullie het zien zitten, kunnen we onze eigen privé cabin maken!

    Campers:
    (Username op Q / Username op NaNo / titel verhaal / doel)
    - J0Y / Philyra / Vruchteloos / 20K
    - Sterrennacht / Annataart / Donker / 20K
    - tubbietoost / Irmiej / een nieuw begin / 20K
    - Square / Squares / Naamloos solarpunk experiment / 50k
    - Shuri / FlTZHERBERT / Meerdere dingen / 30k
    - Napels / MayLynn / Demi / 50K
    - Kanda / Ruskow / Koningin van Vuur / 15K
    - Wiarda / Wiarda / Heroes and Suckers (and Everything in Between) / 40K
    - Effy_Stonem / Iratyr / Titelloos / 50k
    - Phoebus / Enjoltaire / nog te bepalen / 10K
    - HiddIeston / Elladan / Luotisade III / 50K
    - Tactician / Kardia / Al Duurt Het Duizend Jaar / 40K
    - Hephaistion / Delahaye / Athanatos / 10K
    - Corday / Peblesse / Vervolg Stilte voor de storm / 30K
    - belivet / belivet / Fade away / 25K
    - SonOfGondor / DonkerRood / Selkie / 20K

    Cheerleaders:
    - Wasikowska

    [ bericht aangepast op 13 april 2018 - 11:53 ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Square schreef:
    Zijn er hier mensen die vanavond meteen van start willen gaan? *O*

    Ikke, denk ik???

    Maar dan alleen van 12 tot 1 want dan kan ik om twaalf uur gaan slapen


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Met welk programma gaan jullie werken? Ik twijfel tussen word en scrivener... *Super goede voorbereiding...*


    The thing you do mean something to people -Ncis

    tubbietoost schreef:
    Met welk programma gaan jullie werken? Ik twijfel tussen word en scrivener... *Super goede voorbereiding...*


    Nooit geweten dat Scrivener bestond, maar ik heb even gegoogled en damn, dat is precies wat ik nodig heb. Thanks voor je twijfels! Ik ga gelijk de proefversie downloaden haha. Heb jij het gekocht?


    look at the stars, look how they shine for you;

    Sterrennacht schreef:
    (...)

    Nooit geweten dat Scrivener bestond, maar ik heb even gegoogled en damn, dat is precies wat ik nodig heb. Thanks voor je twijfels! Ik ga gelijk de proefversie downloaden haha. Heb jij het gekocht?


    Ik heb de volledige versie. Heb de uitleg gevonden via writingsuus op YouTube. ^^ Weet nog steeds niet hoe het volledig werkt maar al doende leer ik =)


    The thing you do mean something to people -Ncis

    Ik ben heel trots op jullie dat jullie bijna allemaal verstandig zijn en voor slaap kiezen, haha. (nerd)

    Ik ga zelf wel proberen vannacht te starten, maar waarschijnlijk ben ik nog niet om precies twaalf startklaar, en ik heb ook mijn twijfels over hoe productief ik op dit moment nog kan zijn, dus we zullen zien hoe dat loopt.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    HET IS TIJD. Al een half uur geleden inmiddels, maar alsnog, APRIL. NANO. WOW.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Tijd voor beginzinnen, zelfs al zijn ze vandaag nauwelijks leesbaar! *O*

    Het binnenhof was een uitgestrekte, zonovergoten rechthoek, aan vier kanten omgeven door muren verborgen onder klimop of bonte schilderingen.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Nou, de eerste vijftig woorden zijn een feit, hoor. Nog maar 550 te gaan vandaag! Ik denk dat ik het proloog in ieder geval wel af krijg. ^^


    look at the stars, look how they shine for you;

    Happy Writing <3


    The thing you do mean something to people -Ncis

    Sterrennacht schreef:
    Nou, de eerste vijftig woorden zijn een feit, hoor. Nog maar 550 te gaan vandaag! Ik denk dat ik het proloog in ieder geval wel af krijg. ^^


    Inmiddels zit ik op 1002 woorden en mijn proloog is af. Ik ben tevreden. Helaas is het wel wat minder dat ik het nog niet direct kan posten, want Q is fucked up, maarja hè. Vrolijk pasen?


    look at the stars, look how they shine for you;

    Succes jongens!!!

    Heeeeeel misschien doe ik vanavond nog mee, maar ik zit nu de hele dag in Londen en dan is het nog anderhalf uur terug rijden dus idk


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.



    IK ZIE NU AL OP TEGEN DE EINDBATTLE DIE IK DEZE MAAND MOET SCHRIJVEN. IK HEB ECHT NUL INSPIRATIE VOOR EEN MILITAIRE TACTIEKEN BUT OKAY. SORRY VOOR DE CAPSLOCK, MAAR ER WORDT SCHEEL VAN DE 1 APRILLETTERTJES.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Het is ondertussen echt al een hele tijd geleden dat ik nog op Q geweest ben, maar dit was vroeger echt wel tof, dus waarom nu terugkomen en camp nog eens meedoen? c: (Slechtste moment ooit, thanks 1 april.)

    Username op camp is nu ook belivet en ik ga meedoen voor 25K met Fade Away (tijdelijke titel). Links geef ik wel wanneer alles terug werkt. (':


    comfort in c h a o s

    Oké, dus ik heb mijn 596 woorden van afgelopen nacht ergens na middernacht, maar terwijl ik in slaap viel kwam ik tot de conclusie dat ik waarschijnlijk beter uit een ik-perspectief kan schrijven voor dit verhaal dan de derde persoon te proberen, want dat zou wat ik ongeveer probeer te bereiken waarschijnlijk een heel stuk makkelijker maken. Ik mag dus zo eerst maar eens die zeshonderd woorden omzetten/herschrijven, ugh


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    Oké, dus ik heb mijn 596 woorden van afgelopen nacht ergens na middernacht, maar terwijl ik in slaap viel kwam ik tot de conclusie dat ik waarschijnlijk beter uit een ik-perspectief kan schrijven voor dit verhaal dan de derde persoon te proberen, want dat zou wat ik ongeveer probeer te bereiken waarschijnlijk een heel stuk makkelijker maken. Ik mag dus zo eerst maar eens die zeshonderd woorden omzetten/herschrijven, ugh


    Het brengt me een hoop plezier dat "ugh" zo ongeveer het enige woord is dat er in dit bericht op 1 april nog een beetje goed uitziet. #mood


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan