• Hallo medeschrijvers,

    Ik wil meedoen aan een wedstrijd van schrijvenonline met het thema 'Nederlandse natuur'. Ik heb echter geen idee wat ik hierbij kan schrijven, aangezien dit niet mijn gebruikelijke thema is. Zouden jullie me kunnen helpen met brainstormen? Op dit moment weet ik namelijk helemaal niets. Ik ben helemaal blanco.

    Groetjes
    Kilgour


    || With the SAS, nobody gets left behind. ||

    Misschien iets over middleeeuse literatuur? Of een soort filosofisch ding wat literatuur precies is?
    Anders weet ik het ook niet echt, sorry


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    NiekNiek schreef:
    Misschien iets over middleeeuse literatuur? Of een soort filosofisch ding wat literatuur precies is?
    Anders weet ik het ook niet echt, sorry

    Ik schreef 'natuur'. Niet 'literatuur'.


    || With the SAS, nobody gets left behind. ||

    Dat vind ik wel een moeilijk onderwerp. (:
    Voor poëzie oké.... maar verhalen gaan meestal over menselijke thema's.

    Misschien kun je werken met het contrast verstedelijking en natuur? Misschien een verhaal over hoe de steden de natuur verdringt? En dat de mensen het gezelschapsleven missen waar iedereen iedereen kent, nu het vervangen wordt door de killere, onpersoonlijkere verstedelijking van het landschap? En/of dat de personages een reddingsoperatie moeten uitvoeren om de natuur te redden?
    Of misschien kan het verhaal zich in de toekomst afspelen en kennen ze de natuur alleen nog maar grotendeels uit schoolboeken en gaan ze om de één of andere reden op trektocht om de natuur te gaan bezichtigen en dan bespreek je zo de belangrijkste elementen van Nederlandse natuur?
    Ofwel schrijf je de belangrijkste elementen van de natuur in Nederland op en verweef je dat met personages en een verhaal? Bijvoorbeeld de zee is woest. Of ik ben de oude gracht en ik ben doordrongen van leed/vuil en de mensen hebben afkeer van me. Je kunt elementen in een personage steken of gebruiken voor gebeurtenissen in je plot? Bijvoorbeeld de gracht is verdrietig, verstoten en eenzaam? Je kunt het ook combineren met persoonlijkheden van mensen in de stad? En dat er ook een conflict is tussen de personages met een stedelijk karakter en de natuur? Of een innerlijk conflict in de persoonlijkheid/karakterontwikkeling van het personage die enerzijds over zich heen laten lopen (door de zee) en anderzijds een andere kracht van de natuur in haar heeft zitten? Ik zuig maar wat uit mijn duim hoor. (:

    Ik vind het heel moeilijk. Het is precies eerder voor poëzieschrijvers dit. Toch veel succes!!! (:

    [ bericht aangepast op 15 feb 2018 - 12:15 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Oeh moeilijk! Misschien dat je een verhaal af kan laten spelen rondom de natuur in Nederland? Dat de hoofdpersonen eerst naar het strand gaan, daae meeuwen spotten, vervolgens naar het bos en heides gaan... etc. (: Kun je hier iets mee?


    And then we'll see it.

    Ik weet niet hoe lang het verhaal moet zijn dat je moet opschrijven, maar je kan de personages in strijd laten brengen met de natuur in Nederland. Doordat ze een grote wandeling maken of eventjes verdwaald raken (want echt verdwalen in Nederland is moeilijk). Je kan ook een personage laten spreken over de Nederlandse natuur. Hoe mooi hij/zij het vind, waarom, of waarom juist niet? Misschien zou je de Nederlandse natuur ook kunnen spreken. (Denk aan een heuvel, de zee, een boom) En die laten spreken over waar hij/zij vanuit maakt.


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.