Hmm, niet echt een gezellig topic van mij, maar ik ben toch benieuwd wat jullie hierover te zeggen hebben. Ik kan wel wat advies gebruiken:
Deze week ga ik van vrijdag t/m maandagochtend met mijn vriendengroep van mijn (nu inmiddels 2 jaar afgeronde opleiding) een weekend weg.
Leuk en aardig allemaal, maar ik zit echt weer in een ontiegelijke klote episode. Het zit behoorlijk diep en ik kan nauwelijks mijn bed nog uit (ik kan gelukkig werken vanuit huis en kan mijn opdrachten 's nachts doen. Niet geheel gezond, I know, maar dat is nog ergens mijn geluk). Ik heb enkele maanden geleden toegezegd (en betaald), hopende dat het me tegen die tijd misschien zou helpen om mezelf een keer niet af te sluiten van de mensen om me heen. Ik heb mezelf als het ware gedwongen om het "leuk" te hebben, omdat ik het helemaal gehad heb met die constante, ongoing depressie. Maar nu heb ik echt ontzettend veel spijt. Ik zie er als een berg tegenop.
Daarbij weet niemand in die groep van mijn depressie af. Mijn close vrienden, die wel op de hoogte zijn en me geweldig steunen, zitten niet in deze collectieve vriendengroep en gaan dus niet mee.
Zijn er misschien mensen met tips?
ars moriendi