Ik ben me ervan bewust dat er de laatste tijd veel van dit soort topics geopend zijn. Ik wil het al een tijdje doen, maar ik was een beetje huiverig dat mensen zouden denken dat ik dat puur voor de aandacht deed. Dat is namelijk niet waar.
Uiteindelijk heb ik besloten om het toch wel te doen, omdat ik weet dat er een hoop begripvolle en lieve mensen zitten op Quizlet, en omdat ik me hier veilig voel, wil ook ik graag even mijn verhaal doen. Ik zal niet alles delen, maar alleen wat ik kwijt wil.
Ik heb een stemmingsstoornis. In mijn geval is dat een depressie. Ik weet dit sinds donderdag en zal aan de gang gaan met Cognitieve Gedragstherapie (oftewel CGT). Dat vind ik eigenlijk een beetje eng klinken, want ik weet niet echt wat het inhoudt; volgens mij gaan ze mijn gedachten veranderen. Ik heb zo mijn twijfels of dat gaat helpen, maar ik ben van plan het een goede kans te geven.
De vrijdag daarna heb mijn mentor ingelicht en die zou mijn leraren mailen. Ik weet niet hoe zij daarop reageren, of ze hun mond houden tegenover de klas enzovoort, dus ook dit vind ik eng.
Mijn slechte dagen lijken zinloos, ik sta op, ga weer naar bed en sta weer op en wat daartussenin gebeurt brengt me geen blijdschap. Ik voel me waardeloos, afstotelijk, een monster. Op die dagen kan ik het niet eens opbrengen om me aan te kleden.
Ik heb medium dagen. Dat voelt nog steeds niet helemaal oké, en ik heb nog steeds nergens zin in, maar het is minder heftig maar ik krijg dingen voor elkaar.
Goede dagen voelen echt als een geschenk uit de hemel. En met een goede dag bedoel ik de gemiddelde dag van een normaal, gelukkig persoon. Het lijkt alsof er niets aan de hand is, je voelt je prima. Ze herinneren me eraan om door te zetten. Het voelt een beetje als een beloning, na de slechte dagen. Op goede dagen ben ik soms zelfs zelfverzekerd.
Het engste hieraan vind ik eigenlijk dat ik geen idee heb hoelang dit allemaal gaat duren. Ik ben een control freak en ik heb hier geen grip op. Het ergste vind ik nog, dat ik elke ochtend wakker word, en geen idee heb of iets een goede of een slechte dag gaat worden. De Mendes Army was eigenlijk de enige plek waar ik al mijn gevoelens kwijt kon, maar een vriendin van me begreep de hint niet (dat ik haar geblokkeerd had op meerdere accounts via mijn fanaccount) en heeft met een ander account dat account gevonden. Dat vind ik naar, want nu voel ik me ook daar niet meer veilig.
Ik weet niet zo goed hoe ik met die situatie om moet gaan; boos worden op haar, doen alsof het account niet van mij is (eigenlijk geen optie omdat er edits op staan die ik aan haar had laten zien), of het account volledig deactiveren.
~Advies is gewenst. ~
Daarbij zoek ik iemand om in het echte leven mee te praten. En dan bedoel ik niet mijn therapeut, want haar zie ik één keer per week. Mijn vrienden gaan adviezen geven (je moet iets leuks doen, denk eens aan iets anders, ik ben ook wel eens verdrietig, het gaat wel over) en lijken niet te begrijpen dat het gewoon niet zo werkt. Nu denk ik dat ik haar gevonden heb, maar we gaan zien hoe dat loopt
Nou, om mijn ellenlange klaagzang af te sluiten ga ik je even een knuffel geven omdat je dit gezaag hebt overleefd.
/i]
~ When you fall asleep tonight, just remember that we lay under the same stars ~