Treason schreef:
(...)
Ik vind vliegles heel sneu. Zo eentje woonde hier vroeger ook. Verschrikkelijk. Nou ben ik sowieso niet van plan om door middel van de halsband te corrigeren. Met je stem is veel hondvriendelijker. Bovendien kan de hond naast medische klachten dan ook een negatieve associatie krijgen met de halsband.
Zijn tuigjes goed verstelbaar qua maat? We willen er natuurlijk geen 4 kopen tijdens de groei van de pup... en qua prijs, waar zit je dan met een tuigje? Rond de 15 euro toch?
Jaa, vliegles is best wel sneu.
Ik moet eerlijk zijn dat ik mijn hond ook wel eens corrigeer aan de halsband, maar ik heb een herder en die zit net in de puberteit, dus die heeft af en toe een paar grote bananen in z’n oren. Je moet je er niet rot over voelen als het een keer nodig is, (dat heb ik namelijk heel erg gehad) maar veiligheid staat voorop.
De tuigjes die ik heb zijn verstelbaar qua maat maar ik zit nu wel al aan m’n tweede tuigje en ik ga er sowieso nog een nodig hebben. Maar mijn hond is wel echt een minireusje. Ik denk dat je wel goedkoper uitbent omdat je een kleiner hondje hebt.
Toen ik begon met het tuigje heb ik dat trouwens met veel snoepjes en blije woordjes gedaan (nu af en toe nog steeds whoops). Het kan (vooral bij puppies) best even wennen zijn omdat er een heel ‘ding’ aan hun lijf zit. x’D
It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso