Mijn favoriete series zijn:
- BBC Sherlock (met Benedict Cumberbatch en Martin Freeman, zulke goede acteurs! vooral seizoen twee vind ik zo goed, 3 en 4 vind ik ook echt goed maar wel minder vergeleken 2, maar je kijkt gewoon al omdat je zo gehecht bent aan de personages.) Ze zijn elk 1u30, maar dat vind ik goed en er zit ook een grote verhaallijn doorheen de afleveringen natuurlijk. Er is ook een christmasspecial geweest, zeker niet overslaan. Die was zo goed voor Sherlock fans!
- Game of thrones.
Ik zie dat die al op je lijst staat. Ik zou je aanraden van eerst wat andere series te kijken en pas GoT te kijken als je niets anders meer hebt. Dit gewoon omdat hij zo goed is. Als je na GoT nog wat anders moet kijken, dan is alles vaak saai haha. Plus het laatste seizoen komt pas in 2019, dus tijd zat.
- Ik zag dat je Vikings ook op je lijst had staan. Die heb ik deels gekeken en ik vond er persoonlijk echt niets aan. Vond ik niet zo een goede historische serie imo.
- NBC Hannibal: vond ik zelf heel goed. Is een ietwat specialere serie om te volgen. Wel soms heftig qua beelden dus wees wel gewaarschuwd. (Hannibal Lecter zegt genoeg, denk ik dan haha)
Maar aangezien je heel graag historische series kijkt: Versailles!
De nieuwe serie van Canal Plus. Hij wordt in frans gedubt in Frankrijk, maar hij is origineel gewoon Engels gesproken.
Het gaat over Louis XIV (gespeeld door George Blagden), le roi soleil die intrekt in het jachtcomplex van zijn vader en het paleis uitbouwt tot "Versailles", met hofhouding enalles. De focus ligt dan ook op de intriges in het hof en dan vooral de relatie tussen Louis XIV en zijn broer Philippe, duc d'Orléans (die, als je de geschiedenis kent, een nogal opvallend personage is vergeleken de koning). En vooral ook tussen Louis XIV en zijn minnaressen, dus er zit wel wat naakt in maar het is echt niet overmatig en het is smaakvol in beeld gebracht. Er zijn twee seizoenen, ze filmen nu de derde. Het is ook echt een hele goede historische serie. Er wordt gefilmd in Versailles zelf en in andere paleizen rondom Frankrijk. Plus de kostuums zijn fenomenaal. De cast is ook echt heel goed, ook al zijn ze allemaal wat minder bekende acteurs. De chemie tussen de acteurs zit ook gewoon volledig goed. Echt alleen maar positiefs over te zeggen, zoals je wel merkt aan mijn hele uitleg haha.
EDIT: o ja! ik weet niet waar je series exact kijkt? Maar probeer Amerikaanse en Russische versies niet te kijken. Als je hem kan vinden van de BBC of Canal Plus zelf, dan zit je goed. In Rusland en Amerika zijn er namelijk stukken geknipt (homoseksualiteit, zelfs een insinuatie ernaar wordt gewoon geknipt. En het zijn stukken die de serie echt goed maken imo)
[ bericht aangepast op 7 jan 2018 - 23:08 ]
A to the Z