• Lang geleden dat ik echt heb geschreven. Veel te lang.. Het lukt me echter niet om het weer op te pakken. Mijn hoofd zit vol met eventuele verhalen, scenes etc, maar ik krijg het niet op "papier". Ik heb eigenlijk vrijwel niet meer geschreven sinds ik een relatie heb. Help?


    It's okay.

    De eerste vraag die ik nu eigenlijk wil stellen is: denk je dat het met je relatie te maken heeft, omdat je het er zo specifiek bij zegt?


    We dwaalden en verdwaalden en noemden sterren naar onszelf.

    Neara schreef:
    De eerste vraag die ik nu eigenlijk wil stellen is: denk je dat het met je relatie te maken heeft, omdat je het er zo specifiek bij zegt?


    Geen idee, ik weet alleen dat ik niet meer echt heb kunnen schrijven sinds ik een relatie heb. Of dit een verband heeft, durf ik niet te zeggen. Ik heb het er meer neergezet omdat er misschien mensen zijn die hetzelfde hebben ervaren en hun ervaring hiermee kunnen delen (I hope).


    It's okay.

    Een break up wil nog weleens helpen.

    Just kidding. Geen idee. Soms helpt muziek, een boek, een goede film of gewoon nutteloos gaan schrijven. Of eh, wachten.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Ik denk dat je gewoon moet gaan schrijven. Maakt niet uit waarover, pak anders één van je ideeën. Ook al ben je er dan niet trots op of wil je het gelijk weer verwijderen, maakt niet uit - schrijven helpt! Dat heb ik zelf in ieder geval echt ondervonden dit jaar.

    Varekai schreef:
    Een break up wil nog weleens helpen.

    Just kidding. Geen idee. Soms helpt muziek, een boek, een goede film of gewoon nutteloos gaan schrijven. Of eh, wachten.


    Haha, ain't gonna happen.
    Maar ja, dat probeer ik ook wel. Heb een heuze schrijf playlist. Het werkt alleen niet op de een of andere manier. De ideeen komen er wel, er komt alleen niks uit mijn ooit zo magische vingertjes.


    It's okay.

    KyloRen schreef:
    Ik denk dat je gewoon moet gaan schrijven. Maakt niet uit waarover, pak anders één van je ideeën. Ook al ben je er dan niet trots op of wil je het gelijk weer verwijderen, maakt niet uit - schrijven helpt! Dat heb ik zelf in ieder geval echt ondervonden dit jaar.


    I tried. Letterlijk met mijn laptop gaan zitten, oordopjes in en een leeg blad ervoor. Het enige wat eruit is gekomen, zijn drie personages met enkel alleen een uiterlijk en geen innerlijk. Nu een uur later heb ik nog steeds alleen maar een beschrijving van hoe ze eruit zien. En dan op de meest simpele manier ooit; brunette, blauwe ogen etc.


    It's okay.

    Toen ik niks meer op papier kreeg heb ik letterlijk al mn gedachtes opgeschreven - is handig als je snel typt.
    Dus al het gezeik waardoor ik het niet kon opschrijven, en dat ik er zo erg mee zat, echt heb 1000en woorden geschreven en het hielp. Aan het eind had ik een idee en opzetje voor een verhaal (wat er uiteindelijk tot de helft gekomen is)


    What worries you, masters you.

    Ga slapen, leg pen en papier naast je en morgen het eerste wat je doet is schrijven. Zet je wekker, tien minuten lang alleen maar schrijven. Niet nadenken, niet tijdens het schrijven teruglezen en niet krassen en verbeteren, gewoon schrijven wat in je opkomt.

    Ik heb dit een week lang elke ochtend gedaan en het hielp echt. Je gebruikt natuurlijk lang niet alles wat je hebt neergepend, maar er zit altijd wel een leuk idee of mooie zin bij. Dan kan je van daaruit werken! (:


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Dankje! Denk dat ik met beiden wel wat kan (:


    It's okay.

    Plunkett schreef:
    Ga slapen, leg pen en papier naast je en morgen het eerste wat je doet is schrijven. Zet je wekker, tien minuten lang alleen maar schrijven. Niet nadenken, niet tijdens het schrijven teruglezen en niet krassen en verbeteren, gewoon schrijven wat in je opkomt.

    Ik heb dit een week lang elke ochtend gedaan en het hielp echt. Je gebruikt natuurlijk lang niet alles wat je hebt neergepend, maar er zit altijd wel een leuk idee of mooie zin bij. Dan kan je van daaruit werken! (:
    Ja dit, werd ook aangeraden bij een schrijfcursus die ik een keer gedaan heb. Daarnaast kan het helpen soms om ook je dromen op te schrijven als je ze herinnert, tenminste.
    En veel lezen geeft mij ook altijd inspiratie, niet per se voor een verhaallijn, maar op momenten dat ik ook veel lees lijken zinnen gewoon makkelijker te komen of zo.


    We dwaalden en verdwaalden en noemden sterren naar onszelf.

    Neara schreef:
    (...) Ja dit, werd ook aangeraden bij een schrijfcursus die ik een keer gedaan heb. Daarnaast kan het helpen soms om ook je dromen op te schrijven als je ze herinnert, tenminste.
    En veel lezen geeft mij ook altijd inspiratie, niet per se voor een verhaallijn, maar op momenten dat ik ook veel lees lijken zinnen gewoon makkelijker te komen of zo.


    Ja, zeker doen! Op dat moment slaapt je "innerlijke criticus" nog. Trust me, naderhand is bijna alles wat je schreef echt crap, maar het geeft je wel ideeën, een mooie constructie of een zin waar je omheen kan gaan bouwen. (:


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Plunkett schreef:
    (...)

    Ja, zeker doen! Op dat moment slaapt je "innerlijke criticus" nog. Trust me, naderhand is bijna alles wat je schreef echt crap, maar het geeft je wel ideeën, een mooie constructie of een zin waar je omheen kan gaan bouwen. (:
    Yes, ik heb het schrijfblok van toen ik dit deed nog en ik las het laatst terug. Bij mij was het vooral heel veel bullshit en zinnen die geen zinnen waren, met af en toe een heel inspirerende zin of uitdrukking tussendoor, waarvan je dan geen idee hebt waar die vandaan komt. Het werkt sowieso ook om wat losser te komen met je gedachten.


    We dwaalden en verdwaalden en noemden sterren naar onszelf.

    Ik vind het soms ook echt zo moeilijk om weer te beginnen
    Ik heb ook al maanden niet meer geschreven. Wat voor mij vaak helpt is juist om niet achter de computer te kruipen, maar pen en papier te pakken en korte verhaaltjes, scènes te gaan schrijven.

    Heel veel succes en inspiratie toegewenst!


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Picturesque schreef:
    (...)

    I tried. Letterlijk met mijn laptop gaan zitten, oordopjes in en een leeg blad ervoor. Het enige wat eruit is gekomen, zijn drie personages met enkel alleen een uiterlijk en geen innerlijk. Nu een uur later heb ik nog steeds alleen maar een beschrijving van hoe ze eruit zien. En dan op de meest simpele manier ooit; brunette, blauwe ogen etc.


    Sla de uitwerking van personages dan een keer over ^^
    Gebruik des noods een bestaand personage, of ga gewoon aan een plot schrijven.
    Het werkt beter denk ik als je aan een verhaal begint, of een idee uitschrijft in je hoofd zonder eerst alle details van tevoren te willen weten.
    Dat kan je later weer oppakken, eerst weer lekker schrijven ^^


    It's never gonna happen, Guys.