• Hallo allemaal! Ik zit een beetje met een probleem...

Mijn ouders denken ALTIJD dat ik lieg... Ook al is dit helemaal niet zo maarja.... hoe bewijs ik dat ik de waarheid spreek?

Vandaag bijvoorbeeld nog. Mijn ouders zijn altijd erg stipt als het gaat om school; volg alle lessen en maak je huiswerk. Maar vandaag had ik een brunch waardoor ik eerder klaar was(wat niet op het rooster stond). Normaal als ik eerder thuis ben geloven ze het niet dus vandaag was ik eerder klaar en ging een uur eerder naar de manege en heb hierna een uur op een parkeerplaats in het donker gewacht tot ik op een normale tijd thuis kon komen.
    Maar blijkbaar waren zij op de normale tijd naar de manege gegaan en zagen dat ik er niet was. Dus thuis geloofden zij mijn verhaal niet maar zeiden dat ik met mijn vriend (waar zij een hekel aan hebben) was ook al was die allang thuis. Maar zijn moeder liegt net zo hard mee want als mijn ouders aan haar vragen of hij thuis is zegt ze van niet ook al is hij dat wel!
    Dus ik heb eigenlijk ALTIJD ruzie thuis omdat de moeder van mijn vriend altijd liegt tegen mijn ouders en zij mij niet geloven als ik wel de waarheid spreek. Laatst bijvoorbeeld ook (ik kom al een jaar niet bij mijn vriend thuis) vertelde zijn moeder tegen mijn ouders dat ik op dieet ben (1 dat ben ik niet en 2 ik spreek haar niet dus hoe moet ze dat überhaupt weten?) Toen werden mijn ouders erg boos (ik ben namelijk heel dun.) terwijl er niets van waar is!
    Nu ben ik depressief, haal school niet(waarvoor ze mij het huis uitzetten...) en ben gewoon bang voor mijn ouders omdat ze mij nooit zullen geloven of aan mijn kant zullen staan. Maar nu ben ik elke stap die ik zet altijd bang voor wat er zal gebeuren of wanneer ze weer tegen me schreeuwen. zelfs als ik bewijs heb (wat meestal nogal moeilijk te vinden is...) Dus ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen....

Jullie weten dat natuurlijk al helemaal niet haha maar ik moest dit gewoon even kwijt..

in ieder geval bedankt voor het lezen :p

life doesnt seem to be for everyone.

Ik kan je inderdaad niet vertellen wat je het beste kan doen. (Daarvoor is professionele hulp waarschijnlijk het beste, maar die stap zetten is niet altijd even makkelijk.) Wel fijn dat je het zo van je kan en durft te schrijven.
    Raar dat de moeder van je vriend meeliegt en dingen over jou bedenkt om tegen je ouders te zeggen. Net alsof ze iets tegen je heeft, of wilt zorgen dat je ouders je niet geloven? Waarom ze het dan zo zou willen doen. Dat is niet heel aardig van haar.
    Erg vervelend dat je ouders jou woord niet geloven. Het is logisch dat je dan minder laat voelen. Een rustig gesprek met je ouders erover lijkt misschien het beste. of eerst met een van je ouders. Zodat je niet je beiden ouders tegen jou alleen hebt.
    En als bewijs: via je schoolleiding of leiding bij de manege of iets kan je bewijs halen? Dat je er vandaag was/ dat de brunch was. Die hebben je in dit voorbeeld ook gezien natuurlijk.

[ bericht aangepast op 21 dec 2017 - 20:45 ]

If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

Misschien kan het helpen om inderdaad te praten met een professioneel iemand, daar kan je zo terecht via een verwijzing van de huisarts.
    Dit is geen gemakkelijke stap. Maar persoonlijk heb ik er zelf heel veel aan gehad. En uit eigen ervaring kan ik vertellen dat het heel fijn is, iemand zonder een oordeel die naar je luistert. Plus, misschien helpt het voor je ouders om je te geloven, want het is een professioneel iemand. Ik vind het super raar dat ze je niet geloven, jij bent toch hun dochter?!
    Of misschien kan je een leraar om hulp vragen. Die kan ook iets voor je betekenen qua cijfers. Neem een leraar in vertrouwen waar je mee op goede band staat, dat maakt voor jezelf makkelijker iets te vragen. Die kan samen met je kijken wat je aan je leren kan doen, en als je nog een keer vroeg klaar bent kan die je in bescherming nemen als bron van waarheid (;

Ik wens je veel sterkte.
    Ik vind dit een hele rare gang van zaken, ook extreem om je uit huis te zetten vanwege lage cijfers. Heb je een plek om naar toe te gaan?

[ bericht aangepast op 22 dec 2017 - 7:51 ]

It's never gonna happen, Guys.

Kun je niet aan je vriend vragen of ze eens d'r mond kan houden over je? Niet met die letterlijke woorden natuurlijk, maar wat geeft haar überhaupt het recht om dingen over je te liegen. Ik zou echt pissed af zijn.

Don't walk. Run, you sheep, run.

Aisa schreef:
    Kun je niet aan je vriend vragen of ze eens d'r mond kan houden over je? Niet met die letterlijke woorden natuurlijk, maar wat geeft haar überhaupt het recht om dingen over je te liegen. Ik zou echt pissed af zijn.

m'n vriend heeft ook niet bepaald een goede relatie met haar haha. Zij probeert beide onze levens te verwoesten :/ Mijn vriend had mijn oude mobiel gekregen (weten mijn ouders natuurlijk niet) En dat heeft zij tegen mijn ouders gezegd en van hem afgepakt om aan hun te geven. Ze probeert beide onze levens gewoon compleet te vernietigen, ik heb gewoon echt de neiging om haar kop in te beuken maarja... dat is dan weet niet zo'n goed idee haha. Echt er is gewoon niks tegen te doen. ik ben al eens naar de GGZ geweest met mijn ouders, toen hebben zij die mensen wijsgemaakt dat het allemaal mijn schuld is. Dusja toen was het 4 tegen 1 (hetzelfde verhaal voor zijn ouders heeft hij ook al eens geprobeerd.) Dus er is gewoon letterlijk niks aan te doen.

TheTinyBird schreef:
    (...)

m'n vriend heeft ook niet bepaald een goede relatie met haar haha. Zij probeert beide onze levens te verwoesten :/ Mijn vriend had mijn oude mobiel gekregen (weten mijn ouders natuurlijk niet) En dat heeft zij tegen mijn ouders gezegd en van hem afgepakt om aan hun te geven. Ze probeert beide onze levens gewoon compleet te vernietigen, ik heb gewoon echt de neiging om haar kop in te beuken maarja... dat is dan weet niet zo'n goed idee haha. Echt er is gewoon niks tegen te doen. ik ben al eens naar de GGZ geweest met mijn ouders, toen hebben zij die mensen wijsgemaakt dat het allemaal mijn schuld is. Dusja toen was het 4 tegen 1 (hetzelfde verhaal voor zijn ouders heeft hij ook al eens geprobeerd.) Dus er is gewoon letterlijk niks aan te doen.
    \

Het is best wel vreemd dat het vier tegen 1 is dan. Dan zijn die mensen die naar je geluisterd hebben ook niet heel erg onpartijdig, terwijl ze dat wel horen te zijn. Misschien kan je nog een keer de stap wagen, maar dan alleen. Dan heb je in ieder geval een soort voorsprong?

It's never gonna happen, Guys.

Kingsleigh schreef:
    (...)\

Het is best wel vreemd dat het vier tegen 1 is dan. Dan zijn die mensen die naar je geluisterd hebben ook niet heel erg onpartijdig, terwijl ze dat wel horen te zijn. Misschien kan je nog een keer de stap wagen, maar dan alleen. Dan heb je in ieder geval een soort voorsprong?

Dat heb ik al geprobeerd, maar die mensen vragen ook eigenlijk niets wat van toepassing is ik ben 3x alleen heen geweest en in die tijd werd mij niet gevraagd naar de relatie met mijn ouders. Alleen naar oppervlakkige dingen die er niet mee te maken hadden dus dat was ook nogal nutteloos. Het stomme is om gewoon weg te kunnen probeer ik al bijna driekwart jaar een woning te vinden maar iedere keer dat ik bel/email of iets dergelijks wordt er nooit meer iets teruggestuurd.

TheTinyBird schreef:
    (...)

Misschien, als er zoiets zich nog eens voordoet; dat ze liegt over je waar je bent, ervoor zorgen dat je bewijs klaar hebt staan. Bijv als je weer eens vroeger uit bent, ervoor zorgen dat een leerkracht een briefje voor je schrijft of (als er op jullie school een melding op komt; bij mij op school kwam het altijd op een tv te zien) daar een foto van maken en laten zien aan je ouders. Zo heb je die moeder, als het ware, bij het nekvel met je bewijs.

Don't walk. Run, you sheep, run.