• Worden jullie al moe van me? Ik ga het hele forum doodgooien met suggesties (: (Ik wel tbh. Brb even een powernap nemen.)

    Het idee: Verhalen kunnen beoordelen en reviewen.
    Als gebruiker van Quizlet kun je verhalen voorzien van een aantal sterren (dit hoeven niet persé sterren te zijn. Er kan nog gediscussierd worden over een beoordelingsvorm) varierend van één tot vijf. Nu kunnen er natuurlijk mensen zijn die roet in het eten gooien en expres gaan strooien met beoordeling van slechts één ster, maar voor nu hoop ik gewoon op de goede harten van mensen hier.

    Dit idee heeft een aantal doelen:
    - Schrijvers krijgen meer waardering voor hun verhalen en ze worden alleen maar beter door de tips die (hopelijk) worden achtergelaten.
    - Jij bouwt net als bij bijvoorbeeld Netflix een stapel op met beoordeelde verhalen. Aan de hand hiervan kan er op de voorpagina/homepage van Quizlet een balk komen met verhalen die aan jou worden aangeraden op basis van jouw beoordelingen. <- Deze aanbevelingen kunnen ook op een andere pagina te vinden zijn. Of je kunt gewoon op de homepage kijken.
    - Anderen krijgen op basis van alle beoordelingen ook verhalen aangeraden die goede beoordelingen hebben of verhalen die populair zijn bij hun vrienden.
    - Verhalen krijgen meer waardering en meer lezers.

    Natuurlijk moeten er wel een aantal voorwaarden aan vastzitten:
    - Je kunt een aantal sterren geven en je kunt een review schrijven voor de story, maar het hoeft niet allebei. Je kunt ook alleen een aantal sterren aanklikken.
    - Als je een slechte beoordeling achterlaat (één ster), moet er wel een recensie geschreven worden om te voorkomen dat mensen overal langs gaan en om te pesten één sterretje aanklikken. <- Misschien is het leuk om de sterretjes te vervangen door boeken.
    - De review/recensie moet minimaal uit honderd woorden bestaan. Dat creeërt (hopelijk) een onderbouwing.
    - Schrijvers kunnen zelf kiezen of ze de beoordelingen aan of uit zetten.
    - Er komt een meldknop, zodat moderators onserieuze of pest-reviews kunnen verwijderen.
    - Je kunt alleen een review/beoordeling achterlaten als je het laatste hoofdstuk van de story hebt bereikt/ alles wat online staat, hebt gelezen.
    - Om een recensie achter te laten, moet je minimaal een jaar lid zijn en als je daaronder zit, kun je iets aanvragen en dan moet je eerst een goedkeuring hebben van een mod (?). Dit om trolls etc. te voorkomen.
    - Misschien kunnen er ook nieuwe kleurtjes/ speciale titels uitgereikt worden als je echt goede reviews schrijft en hier actief mee bezig bent. (Naast beta-reaser/bemiddelaar ook een titel 'recensist'.) En met goede reviews bedoel ik niet goede beoordelingen als in vijf sterren, maar goed onderbouwde recensies enzo.
    - Je kunt slechts één beoordeling en recensie achterlaten per verhaal.
    - Er zou misschien ook een optie kunnen komen dat je een recensie-aanvraag doet die elke user die maar geïnteresseerd is kan zien en een recensie kan gaan schrijven voor dat verhaal.

    Ik denk dat dit voor nu wel genoeg is. Als dit daadwerkelijk ingevoerd gaat worden, komen er vanzelf wel nieuwe punten naar boven die aangepast kunnen worden.

    De reviews zouden bijvoorbeeld uit een vragenlijst kunnen bestaan. Met vragen als: Wat zijn de sterke punten van deze story?, Hoe was het plot?
    Er kunnen vragen tussen zitten die je kunt beantwoorden met sterren, maar er kunnen ook open vragen tussen zitten. Misschien is het een goed idee als schrijvers ook zelf de mogelijkheid hebben om een vragenlijst op te stellen. Zodat ze specifiek commentaar kunnen vragen. Er moet natuurlijk ook een mogelijkheid zijn om gewoon een standaard vragenlijst te gebruiken.
    Er kan ook gewoon een leeg tekstvakje gebruikt worden om een review in achter te laten, maar ik vind het ook een goed idee om over een vragenlijst na te denken.
    ^ dit idee is geïspireerd op een systeem dat ze ook op DeviantArt gebruiken om artworks te recenseren. Klik.

    Voor dit nieuwe topic heb ik een ouder topic gebruikt van Zaldrizes. Ik heb het even doorgespit en de voor- en tegenargumenten meegenomen in het opnieuw voorstellen van dit idee.

    [ bericht aangepast op 20 dec 2017 - 16:36 ]


    look at the stars, look how they shine for you;

    Tortitude schreef:
    ^ Dat lijkt wel een beetje op de manier van beoordelen bij producten van Bol.com; ziet er strak uit zo! (:

    Dat komt met dat aanraden volgens mij. =P
    Want die aanraad-suggestie kwam van Anna.

    Er kan ook 'Aanrader' staan ofzo. Want inderdaad, nu krijg ik het niet uit mijn hoofd dat het op Bol.com lijkt. x'D


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Vind het echt tof zo , Erica!


    Every villain is a hero in his own mind.