• Hallo Q ─

    De laatste tijd zijn er steeds meer en meer topics waarin suggesties worden gedaan om nieuwe leden aan te trekken. Hierin worden soms berichten geschreven over de kinderachtige uitstraling van Q; dat de site verouderd is; dat de site niet meer gericht is op de nieuwe generaties. Guess what ─ jullie hebben één voor één gelijk. Het wordt zo langzaamaan tijd dat wij puntje bij paaltje gaan zetten. Q is een auto zonder benzine op de snelweg, de users zijn de jerrycan. Hieronder heb ik in drie categorieën suggesties en andere voorstellen geschreven, dit heb ik gedaan met behulp van suggesties die nog niet bekeken zijn, reacties in Conan's topic en inspraak van andere leden. Ik kan geen garantie geven dat de crew dit echt leest en wellicht enkele dingen doorvoert, maar ik kan proberen. Ik probeer om alles zo respectvol mogelijk te formuleren, maar soms moet het er even gewoon ingeduwd worden. Als laatste wil ik nog vragen om alle eventuele dingen die ik heb gemist zeker te melden, dan komen ze er in. Let's go.

    Creaties ─

    • Het valt niet te ontkennen dat de stories wel in de schijnwerpers dienen te staan. Dit wordt namelijk het meest gelezen en er staan altijd nog vele stories in de top, ondanks dat deze vernieuwd is. In Conan's topic staat in de beginpost een voorbeeld van hoe de stories gepresenteerd kunnen worden op je profiel.
    • De menu's bovenaan met Stories, Quizzen, Gedichten, Polls en Lijstjes zijn vrij overbodig aangezien er ook een menu genaamd Creaties is. Daarnaast zou het fijn zijn als je alle creaties kon sorteren op meerdere dingen, dus ook op activiteit.
    • Het zou fijn als je naast kudo's ook een story kon aanraden en dat mensen die hetzelfde genre lezen dan de mogelijkheid hebben om een menu te raadplegen met allerlei aanraders. Het verschil met op genres zoeken is dat deze stories actief bijgehouden worden en professioneler geschreven worden omdat actieve users ze aanraden.
    • Een soort verhaal van de week zou best neat zijn, vooral als deze ook gebaseerd is op het aantal keer dat hij is aangeraden. Als dit verhaal dan op de voorpagina zou verschijnen met de ingestelde cover (hint, kijk punt 1), dan zou het ook iets doen, bijvoorbeeld je lezers vermeerderen.
    • Het kopje onderaan met laatst gelezen is vrij overbodig, aangezien er enkel oude verhalen op komen en heel occasioneel nieuwere. Om mijn punt nog harder te verduidelijken, momenteel staat er een story in genaamd Ratatouille ~ Payne.
    • Een suggestie krijgen voor een verhaal, net zoals bij Netflix, zou ook heel erg neat zijn. Als je bijvoorbeeld Hobbitverhaal A leest, dat Q dan automatisch iets instelt dat je bij aanraders ook kan filteren naar suggesties. Hoera voor Hobbitverhaal B!
    • ..

    Lay-out ─

    • De lay-out van de website vinden velen mensen (inclusief ik) écht niet mooi, sorry Rutger. Soms lijkt het alsof dingen heel snel zijn afgerond om het maar even snel voorbij te hebben. De nieuwe top bijvoorbeeld. Hij is effectief, doet zijn werk, maar ziet er niet uit.
    • Alle pagina's zijn vrij saai ingevuld en templates verhelpen het niet. Overigens mag het kleurenspectrum van de templates veel uitgebreider gemaakt worden.
    • Het logo is ook best wel saai én oud. Als het eenvoudiger zou kunnen, zou dat echt zoveel mooier staan op de website. Een beetje pazzazz is nooit fout.
    • Deze suggestie is letterlijk mijn kind, meer codes om je profiel aan te kunnen passen of je posts aan te kunnen passen. Het profiel kan ook best wel à la Tumblr gemaakt worden. Q is dan wel geen profielensite, maar het voegt alleen maar toe aan de creativiteit.
    • De algemene lay-out kan ook anders, alle dropdownmenu's kunnen ook verticaal langs de zijkant, waardoor de website er vanzelf een beetje meer sleek uit ziet.
    • De mogelijkheid om automatisch al je forumposts, reacties, etc, in te stellen in een bepaald lettertype en kleur. Dat scheelt weer wat werk.
    • De mobiele versie is totaal niet aantrekkelijk en ziet er uit als een oranje en grijs afdankertje van de mobiele versie. (Lees Overige, punt 1 voor meer uitleg.)
    • ...

    Overige ─

    • Een app. Ik kan het niet genoeg zeggen, maar een app is toch wel echt noodzakelijk als verhalensite. Het ziet er beter uit, het is makkelijker en het is voor iedereen een voordeel.
    • Nachtmodus voor in de nacht. Als je 's avonds leest, is het leuk als het scherm donkerder kan.
    • Een user als favoriet zetten, waardoor je ze een plek in de schijnwerpers kan zetten op je profiel.
    • Previewfunctie bij de stories.
    • Heel veel links functioneren niet, dus misschien binnenkort eens grote schoonmaak houden.
    • Deze grote schoonmaak geldt ook voor de users die al lang niet meer online zijn geweest, in het voorheen genoemde topic staat op pagina 9 een heel leuke suggestie over dat de users die al langer dan x aantal jaar offline zijn geweest een e-mail krijgen met een link. Als ze niet willen dat hun account verwijderd wordt, dan klikken ze simpelweg op het linkje. Wordt het genegeerd, dan wordt het account inactief gehaald. Als ze willen inloggen, kan dat dan zonder issues.
    • Zoekfunctie makkelijker maken (bijv. zoeken op genres)
    • Badges makkelijker maken en meer badges toevoegen (niet iedereen kan namelijk x aantal lijstjes, quizzen, ... maken), als alle badges behaald zijn, misschien een vermelding op je profiel die je in en uit kan schakelen.
    • Reacties kunnen liken / kudo'en.
    • In de spotlight: ipv. de profielfoto van de user de ingestelde cover.
    • Concepten kunnen opslaan van topics

    Uiteraard is dit nog niet compleet, dus geef gerust alle suggesties door!

    XOXO Ads

    [ bericht aangepast op 18 dec 2017 - 20:07 ]


    Heaven is a place that we all have

    Debbaut schreef:
    (...)

    Als jullie het handig vinden, kan ik het alleen maar toejuichen. Maar blijf dan wel echt aparte topics posten om de suggesties te doen.(:


    Don't worry, I will. (Je moet er maar een duivelse slechterikkenlach bij fantaseren).

    Zonder grappen, ik ben bereid me in te zetten om alles uit deze site te halen. Ik heb de hoop nog niet opgegeven.


    look at the stars, look how they shine for you;

    Vergeet niet dat wij al een suggestiewerking hebben hé. ^^
    Het lijkt nu heel hard op hetgeen waarmee ik gestart ben in 2013. =P

    Persoonlijk vind ik dit topic niet echt helpen omdat het nu bestaat uit afgewezen suggesties (sorry guys, hoe vaak moet er nog gezegd worden dat Rutger geen extra app aankan en dat er geen accounts verwijderd zullen worden). Ik zie ook veel suggesties staan die al een topic hebben en dus al op de interne lijst staan. En ik zou graag van de nieuwe suggesties een apart topic maken. Gemengde topics zijn moeilijke topics. Dat maakt het onoverzichtelijk en ik spreek uit ervaring: dan komt zo'n topic te snel achteraan in de rij te staan.

    Ik heb de meeste suggesties nu even diagonaal bekeken (want ik heb hoofdpijn van verscheidene takken afgelopen zaterdag). Maar ik zou toch graag hebben dat jullie van de leuke suggesties een nieuw topic maken. Dat werkt veel gemakkelijker voor op de interne lijst te zetten. Ik zie bijvoorbeeld iets over de zoekmachine staan. Ik weet dat daar nog suggesties van zijn die op de lijst staan (maar weet niet vanbuiten wat precies), maar als jullie leuke nieuwe ideeën hebben, open dan een nieuw suggestietopic over de zoekmachine voor verhalen en brainstorm samen over jullie ideale zoekmachine. Dat zou super zijn. Ik vind de intentie van dit topic ook zeker goed, maar aparte topics zijn toch net iets gemakkelijker. ^^

    En er is iets in de maak dat ingestelde/afgewezen suggesties beter opzoekbaar gaat maken. Het bestaat al, we zijn enkel nog met de beginpost bezig. Helaas gaat het niet werken om nog een aparte suggestielijst te maken naast degene die we achter/in de schermen hebben. Dat is enorm veel werk om te maken en bij te houden. Ik zou het wel willen hebben in een ideale situatie, maar dat staat nu even niet op het programma.

    Edit: Kak, ik moet sneller leren typen, Jarne is me grotendeel voor!

    [ bericht aangepast op 18 dec 2017 - 17:27 ]


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Conan schreef:
    (...)

    Don't worry, I will. (Je moet er maar een duivelse slechterikkenlach bij fantaseren).

    Zonder grappen, ik ben bereid me in te zetten om alles uit deze site te halen. Ik heb de hoop nog niet opgegeven.


    *fantaseert duivels lachje erbij en vindt het maar een beetje eng*

    That's the spirit!^^ Ik denk dat iedereen dat wel wil die hier nog elke dag rondhangt.(:


    Queer zijn is gewoon alles

    MT.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ads, je bent en blijft geweldig.


    Als ik even vragen mag, waarom is dit niet overzichtelijk en 10.000 verschillende topics wel? Just curious, niet aanvallend bedoeld, maar ben toch benieuwd naar de denkwijze die hierachter zit.


    "Nice is different than good." CORPSEHUSBAND > SCORPIO

    HaIe schreef:
    Als ik even vragen mag, waarom is dit niet overzichtelijk en 10.000 verschillende topics wel? Just curious, niet aanvallend bedoeld, maar ben toch benieuwd naar de denkwijze die hierachter zit.


    Omdat wij zelf die lijst al hebben achter de schermen om het overzichtelijk te maken voor de betrokkenen, er in topics meer uitleg bij wordt gegeven en users daar hun pro's en contra's in geven en dat die niet allemaal door elkaar staan (de pro's en contra's).:p

    [ bericht aangepast op 18 dec 2017 - 17:53 ]


    Queer zijn is gewoon alles

    Ik wil vooral niet jullie bubbel breken, maar dit topic was in de eerste plaats bedoeld voor de users. Daarnaast is er net nog een topic geopend over dat de kloof tussen mod en user weer een beetje groter wordt. Ik wil niet dat jullie denken dat ik me aangevallen voel, want daar is dit topic niet voor, maar ik heb enkel in dit topic gezet wat mensen echt willen en wat vaak niet eens bekeken werd en wederom wordt het zoals een van de vele topics weggewuifd.

    Dit topic is niet bedoeld voor jullie om bij te houden, ik heb het opgestart en ik zal het dus geüpdatet houden. Ik zeg gewoon nu eerlijk wat velen vinden dat er kan veranderen en dat zal ik blijven doen. Het topic wordt goed ontvangen door de users, nog een klein duwtje van de mods. Dankjewel.

    [ bericht aangepast op 18 dec 2017 - 18:00 ]


    Heaven is a place that we all have

    HaIe schreef:
    Als ik even vragen mag, waarom is dit niet overzichtelijk en 10.000 verschillende topics wel? Just curious, niet aanvallend bedoeld, maar ben toch benieuwd naar de denkwijze die hierachter zit.

    Zoals ik al zei: hier staat echt alles door elkaar. Dit is geen topic dat ik op onze interne lijst kan zetten. Hier staan al afgewezen suggesties, suggesties die al apart op de lijst staan en nieuwe suggesties door elkaar. Dat is ten eerste al niet handig. Daarbij, als het een groot plomp topic wordt, dan is het overzicht al snel kwijt en zeer demotiverend. 9 van de 10 mensen stellen onaangename taken uit. Als er een massa lijst is aan suggesies; nieuwe, afgewezen en dubbele, dat is dus niet handig. Dus dan sla je deze sneller over omdat je eest de dubbele en afgewezen suggesties eruit moet sorteren en dan heb je alsnog een waslijst. Dat werkt niet.

    Ik doe nu al 4 jaar de suggestiewerking. Ik heb die letterlijk uit de grond gestampt en hoe de beginpost er nu uit ziet, zo ben ik ook gestart. Maar toen werd de lijst langer en langer en werden er minder suggesties bekeken omdat het toch zo'n lange lijst was. Dus we/ik zijn gaan evolueren en de lijst is er anders uit beginnen zien. Nu werken we met 2 lijsten achter de schermen en ik begin het idee te krijgen dat het systeem terug werkt. =)

    Dus bekijk onze interne lijst als een to-do-listje. De snelste weg om projecten gedaan te krijgen is om alles in deelprojecten op te splitsen. En dat is wat we doen.

    Natuurlijk worden er ook suggesties bijeen genomen. Er komt binnenkort een nieuw topic over onze werking en ik ga een voorbeeld uit dat topic alvast gebruiken.
    Er staat bijvoorbeeld 1 item op dat uit 4 deelitems bestaat en dat gaat over meerdere previewknoppen. Die heb ik allemaal samengezet omdat het over hetzelfde gaat. Maar als ik nu dit topic erin zet, wat gaat over lay-out, een app, nachtmodus,... alles doorheen, dat is niet makkelijk. Daarbij werken we ook met categoriën in onze interne lijst. Dus bijvoorbeeld Story, Quiz, Lijstje, Forum, ... zijn categorieën. Dat is gemakkelijk voor Rutger want dan kan hij bijvoorbeeld zich eens bezig houden met alle story-items. Dit topic zou geen echte categorie hebben en dat maakt het weer lomp. ^^

    Dus mij niet gelaten dat jullie dit topic graag zouden willen bijhouden als jullie dat graag willen. Heb ik geen problemen mee. Maar voor onze lijst zijn aparte topics het makkelijkst. ^^


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Xiezhi schreef:
    Ik wil vooral niet jullie bubbel breken, maar dit topic was in de eerste plaats bedoeld voor de users. Daarnaast is er net nog een topic geopend over dat de kloof tussen mod en user weer een beetje groter wordt. Ik wil niet dat jullie denken dat ik me aangevallen voel, want daar is dit topic niet voor, maar ik heb enkel in dit topic gezet wat mensen echt willen en wat vaak niet eens bekeken werd en wederom wordt het zoals een van de vele topics weggewuifd.

    Dit topic is niet bedoeld voor jullie om bij te houden, ik heb het opgestart en ik zal het dus geüpdatet houden. Ik zeg gewoon nu eerlijk wat velen vinden dat er kan veranderen en dat zal ik blijven doen. Het topic wordt goed ontvangen door de users, nog een klein duwtje van de mods. Dankjewel.

    Goed, maar dan moet je dit ook weghalen:
    k kan geen garantie geven dat de crew dit echt leest en wellicht enkele dingen doorvoert, maar ik kan proberen.


    Als dit topic inderdaad niet voor crew is bedoeld dan zal ik hier verder ook niet meer komen, niet als user, niet als crew. ;-)


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Scandal schreef:
    (...)

    Als dit topic inderdaad niet voor crew is bedoeld dan zal ik hier verder ook niet meer komen, niet als user, niet als crew. ;-)


    Daar wil ik nog even dit aan toevoegen:

    Debbaut schreef:
    (...)

    Als jullie het handig vinden, kan ik het alleen maar toejuichen. Maar blijf dan wel echt aparte topics posten om de suggesties te doen.(:


    Wij wuiven helemaal niets weg met andere woorden. Ik heb zelfs duidelijk gezegd dat als dit voor de users handig is, dat het zeker moet blijven. Maar ik heb ook de opmerking gegeven dat dit enkel als hulpmiddel moet dienen en niet de manier om nieuwe suggesties door te voeren.


    Queer zijn is gewoon alles

    Scandal schreef:
    (...)

    Als dit topic inderdaad niet voor crew is bedoeld dan zal ik hier verder ook niet meer komen, niet als user, niet als crew. ;-)


    Dat is dus echt gewoon niet wat ik bedoeld had, maar oké, ik verwachtte niet anders.

    • Oh god, nevermind lmao

    [ bericht aangepast op 18 dec 2017 - 18:09 ]


    Heaven is a place that we all have

    Misschien kun je hier alle suggesties verzamelen en bij de suggesties de topics neerzetten waar de suggestie is geopperd? Wellicht ook handig :3


    You were born original, don't die as a copy.

    Lmao, als Quizlet, die meer dan 10 jaar bestaat, geen app kan maken en de meeste suggesties niet eens door kan voeren (Of er vijf jaar over doet simpele functies toe te voegen), terwijl websites zoals Yoors, die nog maar een jaartje bestaan, als zo ver zijn, dan kan je net zo goed gewoon stoppen met het betalen van dit domein en gewoon verder met je leven gaan.

    Xiezhi schreef:
    (...)

    Dat is dus echt gewoon niet wat ik bedoeld had, maar oké, ik verwachtte niet anders.

    • Oh god, nevermind lmao

    Je zegt het nochtans letterlijk: "Dit topic is niet bedoeld voor jullie om bij te houden". Maar goed, ik ga er niet over uitweiden. Ik zal dit topic voor de rest wel met rust laten. ;-)
    Ik wil wel even zeggen dat ik het jammer vind dat er dingen worden gezegd zoals "maar ik heb enkel in dit topic gezet wat mensen echt willen en wat vaak niet eens bekeken werd en wederom wordt het zoals een van de vele topics weggewuifd." Want dat is alles behalve waar. Want ik voel me alles behalve aangevallen door dit topic want ik ben blij dat er nagedacht wordt, maar met zulke dingen kwets je me superhard omdat ik al 4 jaar aan een fatsoenlijke suggestiewerking werk en om iedere suggestie evenveel geef. ;-)

    Ik heb eerder al gezegd, ik vind dit topic helemaal oké! Maar als je wilt dat er iets mee gebeurd, raad ik aparte topics aan. Dit topic kan ik zo niet doorgeven aan Rutger. ;-)


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury