Waarom denken mensen altijd dat mensen met weinig vrienden eenzaam zijn? Het spijt me, maar volgens mij heb ik ergens in mijn leven een cursus vrienden maken gemist. Want of het klikt niet want ik ben te verschillend of er is een andere reden of ze willen vrienden zijn op bijvoorbeeld onze opleiding, maar daarbuiten niet. Kan moeilijk mensen gaan dwingen om vrienden met me te zijn, zodat andere mensen niet ongerust over me hoeven te zijn. Ja, ik zie het ook liever anders maar ik kan moeilijk vrienden blijven met mensen die blijkbaar niet het soort vriendschap willen als ik. Het is verdorie soms net zoeken naar een speld in een hooiberg en misschien ligt het wel aan mijn social skills. Maar ik ben ook heel wat mensen tegen gekomen die mij niet echt zagen als vriendin en van wie ik later nooit meer wat heb gehoord.
En over relaties en jongens gesproken, de cursus die daarover ging heb ik ook gemist, volgens mij. Ik ben niet zo'n sociaal persoon en waarschijnlijk ook een introvert en aangezien de mensen die ik tegen kom meestal extraverte mensen leuker vinden of het nou om vriendschappelijk gaat of voor een relatie. Maar hoezo doen mensen altijd alsof mijn leven niet compleet is zonder vriendje en vrienden? Bedankt dat je me het gevoel geeft als ik niet leuk genoeg of wat dan ook ben. Op het moment ben ik best gelukkig. Tuurlijk wil ik ook wel vrienden en een relatie, maar misschien ben ik daar gewoon nog niet klaar voor of heb ik nog niet de juiste personnen daarvoor gevonden.
Compleet onverwachtse rant, maar het moest er even uit.
Physics is awesome