• Vroeger haalde ik altijd mijn boeken bij de bieb in mijn woonplaats, maar hij is nogal klein en later kwam ik voor school steeds vaker in de stad en aangezien beide bibliotheken onder dezelfde eigenaar vallen, stapte ik toch over naar de grote bieb in de stad. Echter ging ik deze week weer eens naar die in mijn eigen woonplaats om een paar boeken te halen. Het is hier nogal erg streng christelijk, en dat was te merken ook.
    Bijna elk boek wat ik heb gehaald en waar de woorden: ‘god’ en ‘jezus’ in staan op een manier die niet erg lovend is, zijn door gekrast. Uiteraard zijn ‘godverdomme’ ‘jezus christus’ ‘jeetje’ ‘gadverdamme’ enzovoort ook allemaal weggehaald. Nu herinnerde ik me opeens weer dat dit vroeger ook het geval was als ik hier een boek leende, en soms zelfs nog met de begeleidende intro tekst hoe duivels het boek wel niet was op de eerste pagina gekrabbeld.

    Ik ben erg goed in overreacten maar dit irriteert me tot het punt waarop ik gewoon kwaad raak. Waar de fuck haal je het lef vandaan om in boeken te krassen als het taalgebruik je niet aanstaat? Lees het dan gewoon lekker niet. UUUUUGH.

    Hebben jullie zoiets wel eens meegemaakt?

    Edit: en nee, ik kan er echt niet tegen als er op deze manier met boeken wordt omgegaan. Die dingen zijn me echt heilig.

    [ bericht aangepast op 24 nov 2017 - 19:16 ]


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Inderdaad een gevalletje je eigen geloof/wil opdringen aan anderen, wel erg extreem. Is het een openbare bied? Zo te lezen niet....?


    You were born original, don't die as a copy.

    ik erger*

    sorry, dat irriteert mij dan weer ;)


    Nee, maar dat is echt vet asociaal van die mensen! :o

    Dan ben ik eigenlijk best wel benieuwd hoe er met het boek "Godverdomse dagen op een godverdomse bol" omgegaan zou worden xD misschien zou dat zelfs wel verbrand worden.
    Maar het hoort niet. Je hoort niet in materiaal te schrijven wat niet je persoonlijk eigendom is.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Dat is net zoiets als die Amerikanen doen met hun gepiep zodra er een scheldwoord wordt gezegd en het geblur als iemand zijn middelvinger opsteekt. :'D Wat zit erachter? Een olifant? Een miljoen? Guess we'll never know.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Same.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    OM*

    [ bericht aangepast op 24 nov 2017 - 20:39 ]


    No growth of the heart is ever a waste

    Ik heb ook in zo'n dorp gewoond. Daar werd ik ook gewoon aangestaard in winkels en als ik in de supermarkt dingetjes haalde voor mezelf waren mensen mijn winkelmandje al met hun ogen aan het scannen. Sommigen vertelden dan ook nog doodleuk aan mijn ouders wat ik kocht, als ik bijvoorbeeld een blikje energydrink had gehaald. Het waren ook alleen mensen uit mijn ouders' kerk die dat deden. Vroeger toen ik daar nog heen ging, deden die mensen nog normaal tegen mij. Nu als ik bij mijn ouders langs ga, kijken ze me niet eens aan.


    26 - 02 - '16

    ^ Wow, dat is echt wel fucked up. Wtf is er mis met die mensen? :')

    Derks schreef:
    ik erger*

    sorry, dat irriteert mij dan weer ;)


    Nee, maar dat is echt vet asociaal van die mensen! :o

    Dan ben ik eigenlijk best wel benieuwd hoe er met het boek "Godverdomse dagen op een godverdomse bol" omgegaan zou worden xD misschien zou dat zelfs wel verbrand worden.
    Maar het hoort niet. Je hoort niet in materiaal te schrijven wat niet je persoonlijk eigendom is.


    Ja, sorry haha. Zat op m'n mobiel en te opgewonden om me goed bezig te houden met taal regels haha. Maar ik ga voor de gein dat boek eens zoeken als ik weer in die bieb ben :')


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    FireKeeper schreef:
    ^ Wow, dat is echt wel fucked up. Wtf is er mis met die mensen? :')


    Een hoop. Dat is ook een van de vele redenen dat je mij niet meer in een kerk zal zien en dat ik al helemaal niet geassocieerd wil worden met mensen die dat wel doen en er met zo'n hypocriete manier mee omgaan. :')


    26 - 02 - '16

    FireKeeper schreef:
    ^ Wow, dat is echt wel fucked up. Wtf is er mis met die mensen? :')

    (...)

    Ja, sorry haha. Zat op m'n mobiel en te opgewonden om me goed bezig te houden met taal regels haha. Maar ik ga voor de gein dat boek eens zoeken als ik weer in die bieb ben :')


    De schrijver is Dimitri Verhulst, maar het is echt een ongelooflijk k*tboek.
    Hij heeft ook een boek "De intrede van Christus in Brussel"


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Lusamine schreef:
    (...)

    Een hoop. Dat is ook een van de vele redenen dat je mij niet meer in een kerk zal zien en dat ik al helemaal niet geassocieerd wil worden met mensen die dat wel doen en er met zo'n hypocriete manier mee omgaan. :')


    Ja, dat kan ik geloven. Nu merk je altijd wel een vorm van hypocrisie bij mensen die echt te ver doorslaan in hun geloof. Een voormalig vriendin van mij was echt heel streng gelovig, wilde ook absoluut geen Harry Potter kijken. Maar Lord of the Rings kon dan weer wel. Snap daar echt geen zak van.


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Derks schreef:
    (...)

    De schrijver is Dimitri Verhulst, maar het is echt een ongelooflijk k*tboek.
    Hij heeft ook een boek "De intrede van Christus in Brussel"


    Oh, ik ga er toch even naar kijken. Qua titels klinken ze wel interessant :')


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"