• Ik kan geen keuze maken :( en ik raak er gestrest door. Het is gewoon dat ik denk, moet ik perse een kunst opleiding gaan doen? Ik kan mezelf ook ontwikkelen en dingen maken, daarvoor heb ik geen school of leraar voor nodig. En vrijwel alle kunstopleidingen die mij interessant lijken liggen in een andere stad. Maar aan de andere kant denk ik ga ik dit wel leuk vinden (verpleegkundige), er zijn een paar dingen waar ik me niet echt mee bezig wil houden bij verpleegkunde en omdat ik interessant vind hoe ziektes ontstaan en mensen wil helpen betekent ook niet dat ik perse verpleegkunde moet doen. Maar het is wel een opleiding in mijn stad en mijn vriendin gaat er met een groot mogelijkheid ook heen dus dat is fijn. Maar nu zit ik tussen de twee in. Ik heb ook niet echt een fatsoenlijke portfolio voor een kunstopleiding (cat)

    Je kunt toch altijd proberen de kunstschool binnen te komen en als dat niet lukt verpleegkunde gaan doen? Maar dat is een heel slechte motief om verpleegkunde te gaan doen. Alors, maak een papier, en zet daarop de pluspunten en minpunten van iedere opleidingen en bekijk op basis daarvan wat je wilt gaan doen. Helpt dat niet?


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Verpleegkunde is niet alleen maar omdat mijn vriendin gaat en omdat het dichtbij is, mensen verzorgen lijk me tot een bepaald punt wel prettig omdat ik mensen wil helpen. Sommige vakken die ze hebben vind ik ook wel interessant maar dan weer andere niet echt. Verpleegkunde is meer het uitvoeren van theorie in praktijk in de gezondheid en een kunstopleiding is meer creëeren van dingen en creatief bezig zijn. Maar ik kan inderdaad wel zo enen lijstje maken. Dat lijk met wel handig om overzicht te hebben :)

    Lastig! Misschien nog even verder kijken dan je neus lang is? Over beide opleidingen klink je naar mijn idee nog niet echt overtuigd. Zijn er niet nog andere dingen waar je energie van krijgt en die je ontzettend leuk zou vinden? Waar zie jij jezelf over 5 jaar? Wat wil jij graag bereiken?
    Dat zijn allemaal vragen die je jezelf kunt stellen. Je moet ook niet zo zeer kijken naar wat vriendinnen of bekenden gaan doen. Het gaat erom wat jij wilt doen. Jij moet immers plezier beleven aan je opleiding en er later ook echt iets mee willen doen. Dus overweeg nog eens wat andere paden.
    Hopelijk kom je eruit!


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Een beetje laat dit, maar ik zat vorig jaar ook na te denken over verpleegkunde en ben uiteindelijk Medische beeldvormende en radiotherapeutische technieken gaan studeren. Veel minder intiem contact met patiënten maar wel veel ziekte leer en kennis over het menselijk lichaam. Mij bevalt dit prima


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one